Pasak jos, nejaugi patys laužysime priimtus įstatymus ir nebausime tų, kas juos pažeidžia. „Politinę Šimonytės reklamą užfiksavau balandžio 30 dieną, „Labo ryto“ laidoje apie 8:45/46 val.“, – teigė ji.

Tačiau kaip DELFI tikino kiti skaitytojai, LRT galima pamatyti ne tik Ingridos Šimonytės politinę reklamą, bet ir kitų pretendentų į svarbiausią šalies postą. Vis dėlto matyti tokias reklamas jiems keista, kadangi Lietuvos Respublikos Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos įstatyme įtvirtinta:

1. Reklama ir komerciniai audiovizualiniai pranešimai LRT radijo ir televizijos programose draudžiami, išskyrus kultūros ir sporto renginių ir (ar) jų transliacijų rėmimo pranešimus, kaip numatyta šio įstatymo 7 straipsnyje, ir atvejus, kai reklamą ir komercinius audiovizualinius pranešimus LRT privalo transliuoti, vykdydama sutartinius įsipareigojimus dėl tarptautinių renginių transliavimo teisių įsigijimo ar suteikimo.

2. LRT radijo ir televizijos programose gali būti skleidžiama kultūrinė, socialinė ir šviečiamoji informacija.

3. Kultūrinė, socialinė ir šviečiamoji informacija – už užmokestį ar kitokį atlygį arba nemokamai viešai skleidžiama informacija, kuria siekiama propaguoti kultūrinę, sporto, socialinę ir (ar) šviečiamąją veiklą ir politiką arba tokios veiklos ir politikos iniciatyvas.

DELFI kreipėsi į LRT atstovus ir paprašė pakomentuoti šį galimą pažeidimą ir kaip interpretuojamas įstatymas dėl politinės reklamos. Atstovė ryšiams su visuomene Virginija Bunevičiūtė informavo, jog visuomeninis transliuotojas politinę reklamą transliuoja remdamasi trimis šią veiklą LRT eteryje reglamentuojančiais teisės aktais ir rekomendacijomis.

„LRT įstatymo 6 straipsnio 3 punktas, kuriame politikos iniciatyvos apibrėžiamos kaip kultūrinė, socialinė ir šviečiamoji informacija, skleidžiama už užmokestį ar kitokį atlygį („Kultūrinė, socialinė ir šviečiamoji informacija – už užmokestį ar kitokį atlygį arba nemokamai viešai skleidžiama informacija, kuria siekiama propaguoti kultūrinę, sporto, socialinę ir (ar) šviečiamąją veiklą ir politiką arba tokios veiklos ir politikos iniciatyvas“.)

Vyriausiosios rinkimų komisijos (VRK) rekomendacijos dėl politinės reklamos skleidimo politinės kampanijos laikotarpiu. Pagal šių rekomendacijų I skyriaus 1 punkto apibrėžimą, politinė reklama yra politiko informacija, kuria siekiama paveikti rinkėjų motyvaciją balsuojant rinkimuose. Politinės reklamos įkainiai ir sąlygos Lietuvos žiniasklaidos priemonėse, tarp jų ir LRT, yra viešai prieinami VRK puslapyje.

Taip pat norime pridurti, kad politinės reklamos klipai nėra priskiriami komerciniams audiovizualiams pranešimams. Pagal Reklamos įstatymą, Komercinis audiovizualinis pranešimas – tai informacija, kuri yra skirta tiesiogiai arba netiesiogiai reklamuoti prekes, paslaugas ar ūkinę komercinę veiklą vykdančio asmens pavadinimą. Akivaizdu, kad politinės reklamos klipams tai netaikytina“, – teigė ji.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (337)