Tokį nutarimo projektą dėl kreipimosi į KT ketvirtadienį Seimui ketina pateikti Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininkė Agnė Širinskienė.

Nutarimo projekte Seimui siūloma kreiptis į Konstitucinį Teismą su prašymu ištirti, ar Seimo nutarime dėl privalomojo referendumo dėl Konstitucijos 12 straipsnio pakeitimo paskelbimo suformuluota norma „Nustatyti, kad privalomasis referendumas vykdomas 2019 m. gegužės 12 d. ir 2019 m. gegužės 26 d.“ neprieštarauja Konstitucijai.

Seimas, vadovaudamasis Referendumo įstatymo norma „Seimas atskiru nutarimu gali nustatyti, kad referendumas vyksta ne vieną dieną“, priėmė nutarimą, kuriame nustatyta, kad privalomasis referendumas vykdomas 2019 m. gegužės 12 d. ir 2019 m. gegužės 26 d.

Seimas ketina atsižvelgti į tai, kad buvęs Konstitucinio Teismo teisėjas Vytautas Sinkevičius yra pareiškęs abejones, jog nutarime įtvirtinta nuostata, kuri leistų referendumą vykdyti 2019 m. gegužės 12 d. ir 2019 m. gegužės 26 d., galimai prieštarauja Konstitucijai ir konstituciniam referendumo nepertraukiamumo principui, taip pat galimai pažeidžia konstitucinį asmenų lygiateisiškumo principą, nes asmenys, kurie balsuos antrąją referendumo dieną, turės daugiau informacijos apie vykdomą referendumą.

Nutarimo projekte taip pat pažymima, kad „opozicinės partijos taip pat yra išsakiusios pritarimą aukščiau nurodytai buvusio Konstitucinio Teismo teisėjo nuomonei“.

Seimui siūloma kreiptis į KT ir dėl to, kad Lietuvoje nėra didelės Referendumo įstatymo 50 straipsnio 1 dalies normos taikymo praktikos, taip pat „pripažindamas, kad iki referendumo vykdymo turi būti išsklaidytos visos abejonės dėl referendumo konstitucingumo ir, atitinkamai, vyksiančio referendumo rezultatų legitimumo“.

Kaip ELTA jau skelbė, Seimas šių metų spalio 18 d. priėmė nutarimą, kuriuo paskelbtas privalomasis referendumas dėl Konstitucijos 12 straipsnio pakeitimo, kuris numato ir dvigubos pilietybės galimybę.

Numatyta, kad privalomasis referendumas vyktų 2019 m. gegužės 12 d. ir 2019 m. gegužės 26 d.