Sėdame į autobusą, patogiai įsitaisome – laukia 4 valandos kelio. Bet jos neprailgsta. Wi-fi ryšys veikia be trikdžių, galima atsipūsti žiūrint filmus ar klausantis muzikos. Na, ir pagaliau atrandame laiko nebaigtiems darbams užbaigti. Taip, kelionės, kaip ne kartą jau minėjome, nėra mūsų vienintelė veikla. Todėl kiekvieną laisvą akimirką išnaudojame produktyviai. Bet gana, jau pasiekėme tikslą, laikas nuotykiams.

Rygoje jau būta n kartų, tad didelių vilčių nedėjome, bet vos tik įsikūrėme savo pasirinktame viešbutyje, supratome, kad šis miestas visgi dar gali nustebinti. Gerąja prasme. Pradedant jaukumu, kokybe, komfortu, patogia vieta, baigiant… O gi tuo, ko čia ir atvažiavome. Pažiūrėti į Rygą, tikrąja to žodžio prasme, kitu kampu – iš aukštai. Panorama, atsiverianti pro „Radisson Blu Daugava“ (Kuģu iela 24) viešbučio balkoną tikrai užgniaužia kvapą. Neperdedame. Tiesa, šią panoramą galima matyti ne tik iš kambarių, bet taip pat ir viršuje įsikūrusios apžvalgos aikštelės.

Ryga

Galime tik įsivaizduoti, kokie vaizdai ten būna Naujųjų metų naktį… Tiesa, vieną vakarą kažkokia proga fejerverkų buvo ir to pakako, kad „rytume akimis“ tą reginį be jokių žodžių.

Judame, tiksliau, skrendame virš Rygos, toliau.

Neabejotinai, viena gražiausių Rygos panoramų atsiveria nuo Šv. Petro bažnyčios bokšto, kurio aukštis siekia net 123 metrus. Lankantis Rygoje jo tiesiog neįmanoma nepastebėti. Dabar ši šventovė yra vienas seniausių gotikinių pastatų Baltijos šalyse. Pakilus į 72 metrų aukštyje įrengtą apžvalgos aikštelę atsiveria išties užburianti panorama į gražiausią Rygos dalį – senamiestį. Vertas dėmesio reginys. Tik, tiesa, nepigus – bilietas suaugusiems kainuoja 9 eurai.

Ryga

Dar vienas ir jau visai kitoks vaizdas atsiveria nuo Latvijos mokslų akademijos apžvalgos aikštelės, esančios 65 metrų aukštyje. Nors Rygoje lankėmės ne kartą, šiai aikštelei niekaip neatrasdavome laiko. Pagaliau išmušė jos valanda! Siūlytume ją aplankyti tik atvykus, nes ji yra prie pat autobusų stoties. Tad kelios minutės pėsčiomis ir štai žavinga Rygos panorama. Nenuginčijamas aikštelės privalumas – tai darbo laikas. Joje galite apsilankyti nuo devynių ryto iki dešimtos valandos vakaro. Tikrai verta pasiimti kavos puodelį ir už pakilimą sumokėjus 5 eurus skirti keletą akimirkų tiesiog sau.

Jeigu jau kalbame apie Rygą iš paukščio skrydžio, tai vienareikšmiai labiausiai šio titulo nusipelnė radijo ir televizijos bokštas, kuris suteikia galimybę pakilti net į 97 m aukštyje esančią apžvalgos aikštelę. Iš čia galima išvysti ne tik senamiestį ar naujamiestį, bet ir Rygos įlanką. Kaina – apie 4 eurus.

Sakoma, kad tai aukščiausias bokštas Europos Sąjungoje. Jis įsikūręs Dauguvos upėje esančioje Zuikių saloje (Zakiusala). Beje, jis žavi ir savo originalia forma, sudaryta iš trijų dalių. Apatinė dalis – bokšto pagrindas: trys didžiulės kojos, dvejose iš jų įtaisyti modernūs liftai, lankytojus į vidurinę bokšto dalį pakeliantys per kiek daugiau nei 40 sek. Trečiojoje bokšto kojoje yra laiptai, taip pat techninė komunikacijos įranga. Vidurinėje bokšto dalyje įrengta apžvalgos aikštelė, trečiojo bokšto dalis (222-368 metrai) – cilindro formos siaurėjanti antena.

Ryga

Na, ir kaip gera tiesiog niekur neskubant prasieiti per Bastėjos kalno parką. Žaluma, upė, fontanai, plaukiantys laiveliai, dekoratyviniai kriokliai, tilteliai, paukščių čiulbesys... Atleiskite už tą banalumą. Bet tikrai, kaip malonu kartais tiesiog pasigrožėti tokiais dalykais ir pajusti malonumą niekur neskubėti. Tiesa, grįžkime prie temos – mes gi apie Rygą iš paukščio skrydžio. Na, gal ir ne visai paukščio skrydžio žvilgsnis, bet šis parkas irgi dovanoja galimybę iš viršaus pažvelgti į taip gerai žinomą Laisvės statulą ir patį parką. Kalbame apie Bastėjos kalną, kuris buvo suformuotas dar XIX a. kaip dirbtinis pylimas.

Savaitgalis praskrenda kaip sekundė, laikas leistis žemyn. Ir, žinot, Rygoje tikrai būta n kartų, bet šįkart pavyko grįžti su visai kitokiais įspūdžiais. Tereikėjo pakeisti žvilgsnio (ir gal požiūrio?) kampą.