1. Didžioji mada: technologijos

Apsipirkimo procesus gerinančias inovacijas daugelis prekybos centrų yra atradę ir įsidiegę jau senokai. Tačiau dabar atėjo technologijų, kurios suteiktų pirkėjams naujų patirčių ir įspūdžių, laikas.

Vienos tokių – papildytos realybės zonos arba interaktyvūs stendai, kuriuose galima susikurti drabužių derinį ir iš karto gauti parduotuvių, turinčių pasirinktas prekes, sąrašą. Vis daugiau kalbama ir apie robotus-konsultantus. Viena Bostono bendrovė juos prekybos centrams pasiūlė dar 2016-aisiais. Kol kas klientams robotai-konsultantai yra daugiau pramoga nei suteikia realią pagalbą, tačiau dirbtinis intelektas sparčiai tobulėja, todėl pažangesnės robotų-konsultantų versijos gali atsirasti labai greitai.

2. Vartotojų poreikiai: ne pirkti, o patirti

Tendencija, kad į prekybos centrus atvykstama ne tik pirkti, bet ir pramogauti – buvo aiškiai pastebima jau prieš keletą metų. Šiandien žmonės turi visas galimybes apsipirkti net neįžengdami į prekybos centrą, tačiau juose vis tiek lankosi – kodėl?

Į prekybos centrus vykstama ieškoti naujų patirčių, integruotų sprendimų ir išskirtinių pojūčių. Todėl prekybininkams teks susitaikyti su tuo, kad jų srityje pirmą vietą užims nebe prekių, o įspūdžių pasiūla. Ir jei pardavėjas sukurs aplinką, kurioje klientai norės darytis asmenukes, jis įgaus pranašumą prieš didesnę prekių pasiūlą turintį konkurentą.

3. Vartotojai perka ne prekes, o sprendimus

Šiuolaikinis vartotojas yra nuolatos skubantis, todėl ieško kompleksinių sprendimų. Jam reikia ne kelnių, bet tarpusavyje derančios eilutės, ne tapetų ar plytelių – bet išbaigto interjero sprendimo, ir, žinoma, galimybės visa tai įsigyti vienoje vietoje.

Internetinėje platformoje išmaniosios technologijos jau leidžia klientui, pasirinkusiam konkrečią prekę, tarkime suknelę, greta perkamo daikto pasiūlyti tinkančius auskarus, kuprinę ar batus, todėl panašius kompleksinius pasiūlymus, konkuruodami su elektronine prekyba, turi pateikti ir fiziniai prekybos taškai.

Kompleksinių pasiūlymų įtaka įsitikinome patys – iš prekybos centre esančių interjero ir namų prekių parduotuvių asortimento įrengę realų 4 kambarių namą-ekspoziciją: miegamojo, vonios, svetainės ir valgomojo – nuo baldų komplektų iki kambario šlepečių. Kokią įtaką tai turėjo? Klientams pasiūlytuose išbaigtuose sprendimuose esančių prekių pardavimai gerokai išaugo, padidėjo ir susidomėjimas konkrečiais interjero, namų prekių sektoriaus operatoriais.

4. Prekybos centrus keičia ir sveika gyvensena

Pasaulinės tendencijos rodo, jog vartotojai vis daugiau dėmesio skiria sveikos gyvensenos principams. Prie šio žmonių poreikio prisitaiko ir prekybininkai.

Geriausiai tai iliustruojantis pavyzdys – ne sveiko maisto parduotuvės ar restoranai, o prekybos centruose besikuriantys sveikatingumo kompleksai.

Sveika gyvensena jau seniai yra ne mados, bet pirkėjų sąmoningumo ženklas. Masažo salonai, soliariumai, kirpyklos, standartiniai sporto klubai yra pridėtinė vertė prekybos centro lankytojams, bet ne išskirtinumas. Dar prieš penkerius metus mažai kas būtų patikėjęs, kad į prekybos centrą eisime ne tik sveikai pavalgyti ar pasportuoti. Paskutinis penkmetis nustebino itin išplėstu sveikatingumo paslaugų spektru: prekybos centruose jau galime pasidaryti medicininės diagnostikos tyrimus, gauti profesionalias reabilitacijos, kineziterapijos paslaugas arba net paplaukioti gydomajame baseine.

Tiesa, Lietuvoje kol kas šias paslaugas išskirtinai teikia vos vienas kitas prekybos ir laisvalaikio centras.

5. Ar į prekybos centrus ateis bitkoinai?

Pasauliniai prekybos analitikai neabejoja, kad šiemet išvysime ir daugiau pokyčių prekybos srityje, tačiau prognozuoti, kokie jie bus, kol kas būtų gana drąsu. Šiuo metu pasaulis keičiasi itin greitai, o fizinės prekybos vietos turi konkuruoti ne tik tarpusavyje, bet ir su elektronine erdve.

Jau dabar kai kurie e-prekybos tinklai sudarė galimybę atsiskaityti bitkoinais, o Lietuvoje nekilnojamojo turto vystytojai siūlo galimybę bitkoinus iškeisti į būstą. Ar ateis jie ir į fizinius prekybos tinklus? Šie metai, panašu, turi visas galimybes tapti lūžio tašku.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)