„Airbus A319“ modelio lėktuvą savarankiškai nutupdyti sugebėjęs orlaivio vadas Liu Chuanjian socialiniuose tinkluose šlovinamas kaip tikras didvyris. Jo pilotuojamas orlaivis buvo ką tik pasiekęs kreiserinį aukštį – 9,7 tūkst. metrų, kai kabinoje driokstelėjo kurtinantis garsas.

Akimirksniu sumažėjo slėgis ir nukrito temperatūra. Staiga apsidairęs pilotas pamatė, kad dešinysis kabinos langas – be stiklo.

„Nė vienas požymis nerodė, kad taip gali nutikti. Stiklas tiesiog įtrūko sukeldamas didžiulį garsą. Kai taip nutiko kolega buvo tarsi išsiurbtas pro lango ertmę – pusė jo kūno atsidūrė už borto“, – pasakojo Liu Chuanjian.

„Visi kabinoje buvę daiktai pakilo į orą, sutriko daugelio įrenginių veikimas, radijo taip pat negirdėjau. Lėktuvą taip kratė, kad negalėjau suprasti, ką rodo matavimo prietaisai“, – vardijo orlaivio vadas.

Šalia sėdėjęs pilotas buvo prisisegęs saugos diržu ir netrukus vėl atsidūrė kabinoje. Jis patyrė nubrozdinimų ir pasitempė riešo sausgysles. Lėktuvui tupiant sužeidimų patyrė ir dar vienas ekipažo narys, tačiau, kaip pranešė Kinijos civilinės aviacijos administracija, nė vienas iš 119-os orlaivio keleivių nenukentėjo. Šiuo metu vykdomas incidento tyrimas.

3U8633 reisu skridęs oro vežėjui „Sichuan Airlines“ priklausantis lėktuvas pirmadienį pakilo iš Kinijos Čongčingo savivaldybės ir turėjo skristi į Tibeto sostinę Lhasą, tačiau buvo privestas atlikti avarinį nutūpimą Kinijos pietvakariuose esančiame Čengdu mieste.

„Lėktuvas ėmė drebėti, kai buvo siūlomi pusryčiai, – prisiminė vienas orlaivio keleivis, kalbėdamas su valstybine Kinijos naujienų tarnyba. – Nežinojome, kas vyksta, puolėme į paniką. Tada nukrito deguonies kaukės. Kelias sekundes apėmė laisvojo kritimo pojūtis, bet netrukus lėktuvo padėtis stabilizavosi.“

„Iki šiol nepraeina įtampa. Daugiau skristi, matyt, neišdrįsiu. Vis dėlto negaliu nesidžiaugti, kad pavyko likti gyvam“, – kalbėjo kitas keleivis.

Stiklas sudužo praėjus beveik pusvalandžiui po lėktuvo pakilimo 6.25 val. vietos laiku, informavo vienas iš Čengdu dienraščių. Kitame pranešime nurodoma, kad nuo eksploatavimo pradžios 2011 metais šis orlaivis yra atlikęs skrydžių, kurių bendra trukmė – 19 912 valandų.

Atvejų, kai orlaivių langų stiklai dužo atsitrenkus paukščiams arba trenkus žaibui, yra buvę ir anksčiau, tačiau tikėtis, kad be niekur nieko galėtų iškristi visas stiklas, beveik neįmanoma. 1990 metais oro vežėjo „British Airways“ reisą Nr. 5390 pilotavęs lakūnas taip pat galėjo būti išsviestas iš kabinos pro langą, išdužusį lėktuvui būnant 7 tūkst. metrų aukštyje. Tačiau ir tąsyk incidentas baigėsi laimingai. Lėktuvo modelis, kuriame tai įvyko, – BAC-111.