Praėjusiais metais vienam naujam – teko 6 naudoti asmeninės paskirties lengvieji automobiliai. Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos atstovas spaudai Renaldas Gabartas Lietuvos automobilių parką palygino su viena dėvėtų drabužių parduotuve.

Nacionalinėje išmetamųjų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio apskaitos ataskaitoje galime pastebėti, kad, lyginant 2016 metus su 2015 metais, nors bendras šių dujų kiekis Lietuvoje išliko beveik nepakitęs, tačiau nerimą kelia didėjantys išmetamo šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekiai, būtent transporto sektoriuje. Aplinkos viceministras Martynas Norbutas teigia, kad, jei jie ir toliau didės, tai gali sutrukdyti Lietuvos įsipareigojimams iki 2030 metų 9 proc. sumažinti šių dujų kiekį.

Aplinkos viceminstras teigia, kad džiaugtųsi, jei visi lietuviai nuspręstų įsigyti elektromobilius, tačiau sako suprantantis, kad lietuvių pasirinkimą pirkti senesnius automobilius daugiausia nulemia mažos finansinės galimybės. Tačiau, anot pašnekovo, jei jau žmonės nusprendžia pirkti naudotą seną automobilį, vertėtų pasirinkti tokį, kuris aplinką terštų mažiau.

Šių metų balandžio antroje pusėje paskelbtoje planuojamoje mokesčių reformoje tiesiogiai apie automobilių taršos mokestį nekalbama, tačiau, dauguma ES šalių turi su automobilių tarša siejamą mokestį, mokamą kasmet arba įsigyjant automobilį. Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos atstovas spaudai sako, jog toks mokestis galėtų būti taikomas ne visiems, o tik tiems automobiliams, kurie taršesni nei nustatyta riba.

„Mes sakome, kad nebūtinai reikia pereiti prie elektrinių automobilių. Būkime realistais, visi matome, kad pajamos nėra tokios, kad kiekvienas žmogus galėtų jį įsigyti. Tai akivaizdu. Bet tada pasižiūrėkime, ką mes perkame iš senų automobilių. Galime pasirinkti taip pat seną, bet mažiau taršų, o ne galingą tik todėl, kad norisi pasirodyti. Tam tikra markė, didelis litražas, galingumas, tai iš esmės parodo, kad žmogus daro tai sąmoningai ir tokiu atveju jau reikia kalbėti apie taršą, kurią žmogus išmeta visiems ir visi ja kvėpuoja“, – GRYNAS.lt sakė M. Norbutas.

VGTU Automobilių inžinerijos katedros vedėjas Saugirdas Pukalskas siūlo nepamiršti, jog automobilių parko atnaujinimas Lietuvoje turėtų vykti palaipsniui, mat, reikia įvertinti tai, kad seni automobiliai gali ir toliau dar kurį laiką likti rinkoje – pas kitus vairuotojus, įsigijusius senus automobilius, arba automobilius utilizuojant. O tai taip pat terštų aplinką.