Daugiau nei du trečdaliai lietuvių, užsukusių į parduotuves, neišgali nusipirkti jiems patikusių naujų drabužių. Tai parodė balandžio pabaigoje bendrovės „Mokilizingas“ užsakymu rinkos tyrėjų „Prime Consulting“ atliktas vartotojų elgsenos tyrimas.

Slepiame finansinį nepajėgumą

Tyrimas parodė, kad dauguma šalies gyventojų šį sezoną negali sau leisti įsigyti naujų jiems patikusių drabužių. Kartą per tris mėnesius šį jausmą patiria net 58,4 proc. lietuvių, kartą per mėnesį – 18,6 proc. Lietuvos gyventojų. Apklausos duomenimis, 71,7 proc. lietuvių liūdi arba apgailestauja, kad neišgali savo garderobo papildyti patikusiais rūbais ir tik 13,7 proc. apklaustųjų dėl to nepatiria neigiamų emocijų, rašoma pranešime spaudai.

„Nors daugelis žmonių slepia šiuos išgyvenimus ar tvirtina, kad mada ir stilius jiems nerūpi, mūsų tyrimas atskleidė, kad anaiptol nėra taip, kaip daugelis žmonių nori parodyti. Identifikavę šią problemą siekėme surasti klientams patrauklų sprendimą, leidžiantį už drabužius ir avalynę atsiskaityti dalimis“, – sakė lizingo paslaugas teikiančios bendrovės „Mokilizingas“ Pardavimo skyriaus vadovas Saulius Kuliešius.

Žinoma stilistė ir populiarių knygų apie stilių autorė Agnė Gilytė stebisi, kad tiek daug žmonių jaučiasi blogai dėl to, jog jų riboti finansai neleidžia įsigyti patikusių drabužių. A. Gilytės teigimu, nereikia prisipirkti ir spintoje laikyti daug drabužių bei aksesuarų.

„Visus raginu pirmiausiai pagalvoti, ar jie savo spintoje neturi ko nors, ką ir toliau galėtų sėkmingai dėvėti. Ir tik tada iš naujų sezono tendencijų išsirinkti ką nors įdomesnio, kas iš tiesų jiems tiktų. Vadovavimasis principu „mažiau yra daugiau“ Lietuvos gyventojams būtų sėkmingas loterijos bilietas: gerai atrodyti galima įsigijus universalų, kokybišką, ne vienam sezonui tinkamą daiktą, o ne trumpalaikę sezono „žvaigždę“, – kalbėjo stilistė.

Pirkdami vadovaujamės emocijomis

Tai, kad žmonės liūdi negalėdami nusipirkti naujo drabužio, A. Gilytei atrodo natūralu. „Dažniausiai rūbus įsigyjame ne remdamiesi logika, o spontaniškai, vadovaudamiesi emocijomis. Emocinis pirkimas – tai tarsi sau skirta motyvacija ar apdovanojimas: esu šaunuolis, nuveikiau ką nors svarbaus, man pasisekė arba radau naują simpatijos objektą.

Apsivertus kiekvienai situacijai žmonės vėlgi gali rasti motyvų pirkti, nes apsipirkimas jiems yra kompensacija už tai, ko jie neturi ar ko nepavyko padaryti. Tačiau tai nėra pats geriausias būdas spintos turiniui formuoti“, – sakė stilistė.

Anot A.Gilytės, visais atvejais geriau keli protingai įsigyti daiktai nei dešimtys naujų pirkinių, išsirinktų remiantis emocijomis. Tikėtina, kad kelis kartus dažniau bus dėvimi tie keli apgalvotai įsigyti daiktai nei visi kiti, kurių pirkimą paskatino emocijos. Todėl ji žmones ragina ne liūdėti dėl to, ko neįsigijo, o tiesiog kruopščiai planuoti savo išlaidas ir spintos turinį.

Drabužio kaina, pasak A. Gilytės, nėra tas faktorius, kuris garantuoja – džiugins tas drabužis jo pirkėją ar ne. Tačiau kokybiškas drabužis turi daugiau privalumų nei trumpas džiaugsmas.

„Geras daiktas tarnauja ilgiau, jis paprastai yra universalesnis. Kokybiškas, šiek tiek brangesnis daiktas, kaip taisyklė, bus „švaresnio“ dizaino, jo siūlė bus tiesesnė, o dizainas bus ne itin pavaldus sezonui. Į tokį daiktą – pataupius ar panaudojus kitas finansines priemones – tikrai verta investuoti, ypač tiems, kurie dirba verslo sektoriuje ar nori įsidarbinti“, – įsitikinusi A. Gilytė.

3 svarbiausi šio sezono mados atributai moterims:

Baltos spalvos drabužiai. Baltas švarkas ar balti marškiniai – ne tik nepavaldi laikui klasika, bet ir madingi šio sezono drabužiai. Merginos galėtų dėvėti klasikinius marškinius prie kelnių, sijonų, džinsų, šortų. Prailginto modelio marškiniai galėtų būti dėvimi ir kaip suknelė, dėvima kartu su tamprėmis ar laisvalaikio bateliais.

Gėlėta suknelė. Jei suknelė ilga, ji turėtų būti gėlėta arba šiek tiek hipiška. Ta pati suknelė būtų ir madingas daiktas, ir tas, kuris gelbsti moterį įvairiomis progomis – ir mieste, ir paplūdimyje.

Įdomus ir originalus aksesuaras. Visiškai nesvarbu, ar šį daiktą radote savo spintoje, ar neseniai jį įsigijote parduotuvėje. Praėjusį sezoną viršūnėje buvo minimalistinio, švaraus stiliaus drabužiai be dekoro, o šįkart pastebima ryškesnių aksesuarų tendencija.

Tai galėtų būti įdomesnė rankinė, didesni auskarai, platus ir ryškus diržas ar ekstravagantiški batai – balerinos. Šis akcentas būtų jūsų švaraus garderobo „žvaigždė“.

Vyrų formaliojo garderobo permainos šį sezoną, pasak A. Gilytės, nėra esminės, tai – tiesiog kitos spalvos bei kiti audinio raštai. Vyrų laisvalaikio garderobo tendencijos šį sezoną siūlo daugiau pasirinkimo galimybių.

3 svarbiausi šio sezono mados atributai vyrams:

Laisvalaikio švarkas („bleizeris“). Tai švarkas su metalinėmis sagomis. Šį drabužį tiks apsivilkti penktadieniais, o jei jūsų pareigos neformalios, tai galėsite jį dėvėti ir kasdien. Bleizeris labai gerai tiks ir prie džinsų ar šortų. Jis tiks ir vakarėliui. Galima sakyti, kad tai – vienas universalesnių vyriškų drabužių šį sezoną. Tik reikėtų neužmiršti, kad kostiumo švarkas – ne tas daiktas, kuris dėvimas prie kitų kelnių, šortų ar džinsų.

Baltas drabužis arba avalynė. Tai galėtų būti baltos kelnės, balti marškiniai ar marškinėliai, balta sportinė avalynė, o taip pat ir balti aksesuarai, pavyzdžiui, baltas sportinis laikrodis.

Sportinio ar laisvalaikio stiliaus elementų integravimas. Tokios, pavyzdžiui, yra plono medvilninio ar vilnonio audinio kelnės pažemintu klynu. Šis ir sportinis, ir kiek elegantiškas, tarpinis variantas puikiai tiks ir laisvalaikiu, ir neformaliai darbo aplinkai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)