DELFI nutarė išsiaiškinti, ar tikrai žvilgsnis nukreiptas nuo kelio į mažą ekranėlį kelioms sekundėms gali kainuoti itin brangiai.

Visų pirma į specialistų akiratį pakliuvo daugumos vairuotojų netinkamas navigacijos pritvirtinimas prie priekinio automobilio lango. DELFI eksperimente dalyvavusio vairavimo instruktoriaus Dainiaus Kanapinsko teigimu, čia itin daug saugumo spragų. „Automobilis, prie kurio priekinio lango būtų pritvirtinta navigacija, techninės apžiūros negautų. Tai iš esmės yra nesaugu, mat vairuotojas padidina nematomas zonas, o Techniniame reglamente nurodyta, jog vairuotojo regėjimo lauke negali būti jokių pašalinių daiktų”, - teigė saugaus eismo ekspertas.

Saugaus eismo specialistų teigimu, bene didžiausią pavojų kelia navigacija telefone. Dažnas vairuotojas, ieškodamas kelio telefone vairuojant, aparatą laiko rankoje arba pasidėjęs ant kelių. Tai itin blaško, vairuotojas beveik nežiūri į kelią ir vairuotoja viena ranka.

Tiesa specialių navigacijų platintojai turi kiek kitą nuomonę. Anot navigacijų platintojo UAB „Fedingas” direktoriaus pavaduotojo Dariaus Ardejevo, daiktai turi būti naudojami pagal paskirtį. „ Standartinės navigacijos, o ne telefonas, turi savo standartinius tvirtinimus pagal tam tikras saugumo taisykles. Ar tai prie stiklo, ar prie automobilio panelės. Telefonu atveju, tai dažniau būna improvizacijos”, - tikino pašnekovas.

Navigacijų pardavėjai įsitikinę – kol vairuotojas vadovaujasi gamintojų nurodytomis taisyklėmis, tol pavojus kelyje negresia. Negana to, keisti navigacijos parametrus ar maršrutą važiuojant nei pardavėjai, nei gamintojai nerekomenduoja, tad visą atsakomybę prisiima vairuotojas.

Lietuvos automobilininkų sąjunga turi kiek kitokią tokių prietaisų saugumo viziją. Minėtos sąjungos Techninės pagalbos komiteto pirmininkas Šarūnas Jankauskas DELFI sakė, jog dauguma užsienio valstybių jau suvaldė navigacijų saugumo problemą. „Vokietijoje vairuotojas negali važiuodamas keisti navigacijoje nustatyto maršruto ar parametrų. Navigacija „mato”, kad automobilis rieda ir automatiškai neleidžia nieko keisti. Vairuotojas būna priverstas saugiai sustoti ir tik tuomet gali pakeisti navigacijos duomenis”, - pasakojo Š. Janskauskas.

Lietuvos automobilininkų sąjungos atstovų teigimu, saugumo problemą išspręstų ne didesnės baudos, o technologiniai pokyčiai. Mūsų šalyje taip pat būtų įmanoma įdiegti tokią navigacijų bei išmaniųjų telefonų funkciją, kad kol automobilis rieda, keisti maršruto ir parametrų būtų negalima.

Ekspertų nuomone, saugumo užtikrinimas naudojantis navigacijomis – yra būtinas ir ilgainiui turėtų pasiekti ir Lietuvą.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (386)