Turime situaciją, kai artėja rinkimai ir mūsų parlamentarai griebiasi kiekvieno jiems duoto „šiaudo“ – situacijos ar problemos, kuri visuomenėje sukėlė didelę reakciją. Ne išimtis ir čia – naujasis įstatymo projektas yra kelių „gaidelio“ su BMW, taranavusio stotelę, elgesio tiesioginė pasekmė. Tai pripažįsta ir seimūnai – atseit, va, dabar parodysim jauniems vairuotojams, atimsim galingas mašinas ir nebebus avarijų.

Mielieji, pamirštame patį svarbiausią dalyką – avarijas daro ne automobiliai. Avarijas daro vairuotojai. Netgi situacijoje su BMW tragedija įvyko tikrai ne dėl mašinos galios, o veikiau dėl vairuotojo pasipūtimo ir elementaraus nesugebėjimo laikytis kelių eismo taisyklių. Taigi, ką pakeis toks įstatymas? Ar „kelių gaideliai“ su automobiliais, kurių galia neviršija 6kW/1kg, taps mums visiškai nepavojingi ir tokie incidentai nepasikartos? Vargu.

Reikėtų paminėti ir kitus argumentus prieš. Vis dar lieka neaišku – o kas bus su vairuotojais, kurie jau yra įsigiję automobilius, galingesnius nei nurodyti parametrai, tačiau dar neturi 2 metų stažo? Ar jiems teks parduoti savo automobilius ir ieškoti naujų, ne tokių galingų? Ar seimūnai suvokia, kad pirmasis automobilis jaunam vairuotojui, paprastai studentui, moksleiviui arba jo tėvams, yra didelė finansinė našta ir naujuoju įstatymu ji būtų tik padidinta?

Taip pat svarbu tai, kad automobiliai, atitinkantys jau minėtus galios parametrus, paprastai yra senesnės gamybos, nes prieš 15-20 metų masinei rinkai paprastai būdavo pateikiami mažesnės galios automobiliai nei dabar. Tokiu atveju mes turime situaciją, kai vairuotojai yra skatinami pirkti senesnius, ne tokius saugius automobilius, kurie, tikėtina, dažniau ges, taip keldami grėsmę jaunam vairuotojui ir kitiems eismo dalyviams. Jauni vairuotojai, tikėtina, nesugebėtų tinkamai sureaguoti įvykus gedimui, todėl eismo įvykių skaičius potencialiai išaugtų.

Taigi, mes, jauni vairuotojai, tikimės, kad politikai atsižvelgs į nurodytus argumentus, nebent yra siekiama, jog gatvėje išaugtų pasenusių ir techniškai netvarkingų automobilių skaičius bei padidėtų avaringumas. Šiuo metu esame situacijoje, kai dėl vieno „kelių gaidelio“ stotelės reido kentės, tikėtina, visi Lietuvos vairuotojai, neturintys 2 metų stažo, nes mus norima „nubausti“. Vis dar tikiuosi, kad ši populistinė priešrinkiminė iniciatyva bus pamiršta ir Seimo nariai ras kitų priemonių sustabdyti karą keliuose.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Norite pasidalinti savo nuomone? Galbūt nepritariate autoriui? Jūsų tekstų laukiame el.paštu pilieciai@delfi.lt. Taip pat rašinius galite siųsti naudodamiesi žemiau esančia nuoroda: