Tačiau šioje antikavinėje viskas kitaip: čia nėra virtuvės, todėl patiekalų jums niekas neatneš, nėra ir padavėjų. Antikavinėje galite patys atsinešti savo maisto, į valias piltis arbatos ar kavos iš čia esančio aparato, žaisti stalo žaidimus ar naudotis kitomis pramogomis. Mokėti čia reikia už praleistą laiką.

Gali užsikelti kojas ir išsidrėbti

„Idėja buvo ištraukti žmones iš socialinių tinklų, nes dabar visi tokie užsidarę, sėdi facebook'e, kituose socialiniuose tinkluose ir visai pamiršo apie gyvą bendravimą. Norime, kad jie orientuotųsi į normalų, gyvą pokalbį“, - sako įmonės, kuriai priklauso „Time area“, vykdantysis direktorius Aleksėjus Smirnovas.

Šioje antikavinėje lankytojai gali kiek nori gerti arbatos, kavos, vandens, žaisti stalo žaidimus, dainuoti karaoke, žiūrėti filmus. Už valandą jie turi susimokėti 3,50 euro, o vėliau už kiekvieną minutę – 5 euro centus.

„Mes neturime maisto, bet lankytojai laisvai gali užsisakyti picų ar atsinešti maisto su savimi. Antikavinės koncepcija yra pasaulinė, norime pabrėžti, kad tai nėra kavinė, o laisva socialinė erdvė, kurioje galima elgtis kaip namie: nusiauti batus, atsigulti, užsikelti kojas. Kokioje kavinėje taip leidžiama elgtis? Abejoju, kad tokių yra“, - sako A. Smirnovas.
Aleksėjus Smirnovas

Vis dėlto, pripratinti lietuvius prie minties, kad antikavinėje mokama už praleistą laiką – nėra paprasta. Tačiau verslininkas neabejoja, tokių vietų lietuviams reikia: „Prieš steigiant „Time area“, buvo apžiūrėta daug kavinių, klubų, restoranų. Jų yra pilna, be to yra boulingai, biliardinės, o tokios zonos, kurioje žmonės galėtų pailsėti, kartu pramogauti – nėra. Šiaip antikavinės pasaulyje nėra naujiena, jų yra Londone, Prancūzijoje, Baltarusijoje, Rusijoje.“

Lankytojai gali įsigyti ir abonementus, tiesa, jie nepigūs. Už praleistą dieną teks pakloti 15 eurų, savaitę – 65 eurus. Verslininkas pripažįsta, kad abonementai yra nepopuliarūs, tačiau jis nemano, kad tai gali lemti didelė kaina. „Turime vieną geriausių karaoke sistemą visoje Europoje, 3D virtualios realybės akinius – Oculus, kurie kainavo daugiau nei 5000 eurų. Juos užsimovus – pamiršti realybę – gali skraidyti, vairuoti, ar plaukioti – labai įdomus dalykas. Investuota buvo tikrai daug“, - sako A. Smirnovas.

Pamiršta, kur randasi

Verslininkas juokiasi, kad šį verslą drąsiai galima vadinti sezoniniu, kadangi tokia erdvė tampa itin aktuali šaltuoju metų laiku, o vasarą visi nori leisti laiką gryname ore. „Kaip ir Palangoje yra sezonai, taip ir čia. Tik viskas atvirkščiai, nes ten pats verslo įkarštis yra vasarą. Iš tikrųjų nebuvo taip, kad vasarą čia švilpdavo vėjai, žmonės ateidavo pasiilsėti, vykdavo įmonių susitikimai. Taip pat pastebime, kad šis verslas labiau vakarinis, dienos metu – žmonių mažiau, todėl mąstome, kaip juos pritraukti. Gal dieną rengsime stalo futbolo čempionatus“, - svarsto jis.

„Time area“ tikslinė grupė yra jaunimas, tačiau verslininkai sulaukė netikėto efekto. Antikavinėje pradėjo lankytis ir vyresni žmonės, rengti susitikimus pamėgo įmonių vadovai.

„Neseniai viena įmonė šventė čia gimtadienį, buvo daug žmonių nuo 35 iki 55 metų. Suaugę vis tiek likę vaikais viduje. Kartais jie čia taip atsipalaiduoja, kad net pamiršta, kad jie yra Vilniuje. Tai tikrai maloniai nustebino. Nenoriu girtis, bet dar negavome nei vieno prasto atsiliepimo“, - džiaugiasi A. Smirnovas.

Time area AntiCafe
Paklaustas, ar sulaukia daug jaunimo ir studentų, kuriems svarbus kiekvienas centas, vyras pripažįsta, jog kai kuriems mokestis už laiką atrodo per didelis: „Buvo tokių, kurie ateina ir stebisi, jog reikia mokėti 3,5 euro, sako, kad brangu. Tačiau yra ir tokių, kurie sako: tik 3,5 euro, čia taip pigu ir galima gauti tiek pramogų. Sulaukiame ir iš užsienio grįžusių lietuvių, kurie džiaugiasi, atradę šią vietą, taip pat daug užsieniečių. Jiems kaip tik ta suma atrodo nedidelė.“

Geriausia reklama antikavinės verslininkams yra patys lankytojai, kurie vieną kartą apsilankę – dažniausiai grįžta su draugais. Lojalūs „Time area“ svečiai jiems patys svarbiausi, todėl A. Smirnovas tikina, kad antikavinės darbo laikas neribotas. „Idėja yra dirbti iki paskutinio kliento. Kada išeina – tada ir užsidarome. Stengiamės dirbti net vienam klientui, kadangi jei atėjo vieną kartą, tikriausia ateis ir kitą“, - šypsosi jis.

Jaudinosi dėl publikos

Investuoti į „Time area“ antikavinę teko labai daug, kadangi reikėjo įsirengti patalpas, samdyti stiprią dizainerių komandą, nupirkti brangią aparatūrą, žaidimus, televizorius. „Nenoriu atskleisti, kiek teko investuoti, nes tai yra labai daug, tegul būna verslo paslaptis. Tačiau yra paskaičiuota, kad investicija turėtų atsipirkti po 8-10 metų“, - sako A. Smirnovas.

Daugiausia sunkumų kuriant verslą kilo dėl užtrukusio patalpų remonto, anot verslininko, rasti gerus statybininkus Lietuvoje yra iššūkis, o patys geriausi dažnai būna užimti. Prieš kelerius metus Vilniuje buvo ir kita tos pačios koncepcijos antikavinė, tačiau neilgai trukus ji užsidarė. Verslininkas sako nežinantis užsidarymo priežasčių, tačiau tvirtina, kad tai jų nė kiek neišgąsdino.

„Esu girdėjęs, kad tokia antikavinė yra ir Kaune, bet nežinau tiksliai, ar tikrai. Man skambino ir vienas verslininkas iš Klaipėdos, prašė patarimų, tačiau kaip aš galiu duoti patarimus, jei jis nori tapti mano būsimu konkurentu. Jeigu antikavinė Vilniuje pasiteisins, galvojame po kokių dviejų metų plėstis ir padaryti tinklą visoje Lietuvoje. Ir, žinoma, kad Klaipėda yra viena iš vietų, kur tokia antikavinė gali atsirasti“, - tvirtina verslininkas.

Anot A. Smirnovo, steigti paprastą kavinę tikrai nebuvo paprasčiau, be to, šalia ir taip yra ne vienas baras, klubas. „Mes tikrai su jais nesame konkurentai, nes visiškai skiriasi sritys ir specifika – su šalia esančiu baru esame daugiau draugai, partneriai. Jaudinomės tik dėl pas juos susirenkančios publikos, kad neateitų pas mus prisigėrę ir nesukeltų nemalonios situacijos. Tačiau džiaugiamės, kad per tuos pusę metų nebuvo nei vieno konfliktiško atvejo“, - šypsosi jis.

Šiuo metu „Time area“ verslininkų mintyse kirba ambicingas projektas. Jie nori į antikavinę pakviesti vaikų globos namų auklėtinius, kurie laiką čia galėtų leisti nemokamai. „Žinoma, psichologai turėtų paruošti mūsų darbuotojus, o lankytis jie galėtų dienos metu. Norime, kad jie jaustųsi svarbūs ir labiau integruotųsi į gyvenimą“, - tvirtai sako jis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (91)