Tuo metu paskutinėse klasėse buvusi mergina stotelėje lūkuriavo autobuso, nes pati keliavo į mokyklą: „Buvo jau pakankamai šalta, rudens pabaiga, laukiau 48 autobuso. Tuo metu priešais, per perėją ėjo mergaitė, į kurią automobilis rėžėsi taip, kad ji buvo parblokšta net porą metrų į priekį. Iki šiol net garsą pamenu.“ Mergina sako, kad mergaitė ėjo per perėją neapsidairiusi, tačiau nepateisina ir vairuotojo, kuris nesumažino automobilio greičio.

Eismo įvykis įvyko prie tuometinės Vilniaus Fabijoniškių vidurinės mokyklos. Kaip pasakoja mergina, jos akys dažnai užkliūdavo už į pamokas einančių vaikų, nes ji pati iki devintos klasės lankė tą mokyklą. „Ji tikrai keliavo į pamokas, nes buvo su kuprine. Nežinau, kodėl būtent ją pradėjau sekti akimis, negaliu to pasakyti. Automobilis rėžėsi į ją tiesiai pėsčiųjų perėjoje. Jaučiausi priblokšta, visą dieną mačiau tą vaizdą“, - pasakoja mergina.

Ne ką mažiau priblokštas liko ir vairuotojas, kuris iš karto išlipo iš automobilio, skambino greitosios medicinos pagalbai, palinkęs prie mergaitės tikrino pulsą. Tačiau mergina prisimena, kad prie perėjos vairuotojas pats elgėsi neatsargiai ir nesulėtino automobilio. „Neįsivaizduoju, ar tas pulsas buvo, ar ne. Vėliau dar bandžiau ieškoti to įvykio naujienų portaluose, tačiau neradau. Taip ir nežinau, ar ji išliko gyva“, - karčią patirtį pasakoja mergina.

Išlipę iš autobuso pasileidžia gatvėn

Vilniaus Fabijoniškių pagrindinės mokyklos direktorius Vytas Korsakas sako, kad didžiausia problema perėjoje P. Žadeikos gatvėje buvo tada, kai joje nebuvo padarytų greičio mažinimo kalnelių. „Dabar kalnelis yra padarytas, jis gerai apšviestas, drausmina vairuotojus, ypatingai didžiųjų automobilių, sunkvežimių, nes jie čia labai lėkdavo“, - sako jis. Direktorius prisimena, kaip kažkada perėjoje buvo partrenktas ir moksleivis, keliavęs su močiute, laimei, jie abu išgyveno.

Moksleivių dėl neatsargaus elgesio V. Korsakas kaltinti nelinkęs ir teigia, kad, kiek tenka matyti, perėjas jie kerta gana drausmingai. „Juk tėvai namuose aiškina, mokykloje mokytojai kalba, žiniasklaidoje nuolat apie tai rašoma. Aš pats tikrai nematau, kad prie mokyklos jie būtų nedrausmingi. Matote, mūsų ir geografinė padėtis tokia – mokykla yra ant kalnelio, tai šalia be P. Žadeikos gatvės perėjos daugiau problematiškų vietų nelabai yra“, - sako jis. Direktorius prideda, jog drausmingo elgesio keliuose mokiniai mokomi nuo pat pradinių klasių, rengiamos saugaus eismo pamokos, kurias privaloma lankyti, mokiniai vyksta į saugaus eismo olimpiadas.

Tuo tarpu Vilniaus Žygimanto Augusto pagrindinės mokyklos direktorius Stanislovas Kaulius tvirtina, kad neatsargų moksleivių elgesį jam tenka matyti kiekvieną dieną. Jis neretai pastebi kaip mokiniai, išlipę iš autobuso, gatvę kerta kur papuola: „Prie mūsų mokyklos kaip tik yra autobusų stotelė, tai yra vaikų, kurie išlipa ir eina palei autobuso galą ar priekį. Esu tai ne kartą pastebėjęs, todėl rugsėjo pirmas savaites mokytojai net pradeda budėti ir drausminti.“

Jis taip pat sako, kad kartais mokytojoms tenka budėti ir prie perėjos, ypač pertraukų metu, kadangi už gatvės yra parduotuvė. „Tik nuskamba skambutis ir pasileidžia bėgdami į gatvę, nežiūrėdami. Žino, kad yra perėja, kad yra zebras, tačiau galvoja, kad vairuotojai turi juos saugoti, o ne jie patys“, - sako jis. Tačiau kiekvieną dieną prie perėjų, kurios yra it tiksinti bomba, mokytojų jis negali laikyti, todėl apie saugų eismą yra kalbama specialiose pamokose, klasės valandėlėse.

S. Kaulius teigia, kad labai trūksta tolerancijos ir iš pačių vairuotojų. Jis dažnai pastebi, kaip jie nepraleidžia per perėją einančių vaikų, ypatingai vengia praleisti, sukdami į dešinę. „Jiems dega žalia rodyklė, ir mokiniams taip pat dega žalias šviesoforo signalas, bet nors ir žino tai vairuotojai, vis tiek nepraleidžia“, - stebisi jis.

Neatsargūs ir vairuotojai, ir vaikai

Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, šiais metais iki rugpjūčio 30 d. šalies keliuose eismo įvykiuose jau yra žuvę 8 vaikai, sužeista net 413 nepilnamečių. Praėjusiais metais per tą patį laikotarpį eismo įvykių, į kuriuos papuolė vaikai buvo kiek daugiau – 14 jų žuvo, 478 buvo sužeisti.

Nuo metų pradžios 117 vaikų nukentėjo būtent kirsdami gatvę, 42 atvejai įvyko dėl jų pačių neatsargumo. Siekiant sumažinti eismo įvykių skaičių, vaikai ir suaugusieji turi prisiminti, kad kelyje jie yra ne vieni ir visada, net einant per perėją apsidairyti, sulaukti žalio šviesoforo signalo. Jokiu būdu išlipus iš autobuso ar troleibuso neiti palei transporto priemonės priekį ar galą.

Vis dėlto daugiausiai atvejų, per kuriuos žūsta ar sužeidžiami vaikai kyla dėl vairuotojų kaltės, todėl jie visuomet turi išlikti budrūs, ypatingai atsargiai elgtis prie mokymosi įstaigų.

Pagal Kelių eismo taisykles, artėdami nereguliuojamos pėsčiųjų perėjos link jie privalo sulėtinti greitį arba sustoti prieš kelio ženklą „Pėsčiųjų perėja“, kad praleistų į bet kurią jo važiavimo krypties eismo juostą, o keliuose su viena eismo juosta kiekviena kryptimi – į bet kurią eismo juostą perėjoje įėjusį pėsčiąjį.

Taip pat vairuotojai turi įsiminti, kad jeigu prieš pėsčiųjų perėją sustojo transporto priemonė, ta pačia kryptimi važiuojantis vairuotojas privalo taip pat sustoti ir vėl pradėti važiuoti tik įsitikinęs, kad perėjoje nėra pėsčiojo, kuriam jis galėtų sutrukdyti arba sukelti pavojų.

Vairuotojas privalo reaguoti, jei ta pačia kryptimi važiuojantis kitas vairuotojas prieš pėsčiųjų perėją sulėtino greitį. Tuomet jis taip pat privalo sulėtinti greitį ar sustoti ir pradėti važiuoti tik įsitikinęs, kad perėjoje nėra pėsčiųjų. Pamatęs važiuojamąją dalį kertančią organizuotą vaikų grupę, jeigu ją lydintis asmuo signalizuoja reguliuotojo lazdele, skrituliu su raudonu atšvaitu ar ryškiaspalve vėliavėle vairuotojai privalo sustoti ir praleisti pėsčiuosius.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (33)