Po kelių mėnesių  nusprendžiau pakeisti operatorių, nes nepasiūlė tinkamo man plano (kurį pasiūlė kitas operatorius). Turėjau planą „Standart“ (Dažnai), kuris yra neterminuotas. Prieš keisdama ryšio operatorių pasiteiravau Jūsų (UAB „Bitė Lietuva“) konsultantų ar galiu tą daryti kada panorėjusi, ar man nekils jokių nesklandumų dėl to. Be to, dar prieš įsigydama telefoną gal 3 kartus paklausiau darbuotojos V.B, kas būtų jeigu aš nuspręsčiau pakeisti operatorių, kokios būtų mano išsimokėjimo sąlygos (ar turėčiau sumokėti visą likusią sumą iš karto, ar ne), kas pakistų ir t.t.

Konsultantė mane užtikrino, kad nusprendusi pakeisti operatorių (nutraukusi sutartį anksčiau laiko) toliau mokėčiau išsimokėtinai už telefoną po 31 Lt kas mėnesį, kaip yra nurodyta Sutartyje. Norėdama būti garantuota dėl šių sąlygų, darbuotojos to klausiau dar kelis kartus (nes teko girdėti visokių baisių istorijų iš vartotojų, nusprendusių pakeisti savo operatorius, norėjau apsidrausti, kad man taip nenutiktų). Ir ką? Pakeičiau paslaugos teikimo operatorių ir gavau Kalėdinę dovanėlę: 727,32 Lt dydžio sąskaitą, kurią turėčiau apmokėti iki gruodžio 31 d.

Manau, kad kiekvienam vartotojui, gavusiam tokia dovaną prieš Kalėdas sutriktų nervai ir pusiausvyra. Kadangi, mano manymu, tai yra neteisinga, parašiau UAB „Bitė Lietuva“ laišką, kad buvau klaidingai informuota ir apgauta. Man maloniai atsakė: „Dėkojame, kad kreipiatės. Apgailestaujame, kad taip atsitiko, tačiau sąlyga yra tokia, kad telefonus išsimokėtinai iš Bitės gali pirkti tik abonentai, todėl nutraukus sutartį su Bite Jums automatiškai buvo paskaičiuota visa suma už telefono aparatą, kurią reikės apmokėti visą iš karto.“ Dar nurodė, jog reikia skaityti Bendras sąlygas internetiniame puslapyje.

Kaip ten bebūtų, tos sąlygos nebuvo pridėtos prie Sutarties (kaip Sutarties priedas).  Aš jų, pasirašydama Sutartį, nemačiau ir po jomis nepasirašiau. Bendras sąlygas, publikuojamas internete, galima keisti kas mėnesį, savaitę ar dar dažniau. Galiu daryti išvadą, kad, anot UAB „Bitė Lietuva“ (sprendžiant iš laiško-atsakymo), bendros sąlygos, esančios internete, prilygsta sutarčiai. Aš, pasirašydama Sutartį, nemačiau/nebuvau supažindinta su bendromis sąlygomis. Operatorius, talpindamas (atnaujindamas) jas savo interneto sveiatinėje gali jas keisti kaip manąs ir jos prilygs Sutarties sąlygoms. 

Na, pavyzdžiui: „Perku automobilį išsimokėtinai, padangų negaliu pirkti pas kitą tiekėją, nes tuoj pat teks susimokėti visą kainą už automobilį. O interneto svetainėje, bendrose sąlygose, buvo parašyta, kad atskirai dar reiks mokėti už smėlį, kuriuo kelius barsto žiemą... “

Buvau apgauta. Netinkamai informuota. Aišku, dabar nieko negaliu įrodyti, nes informacija man buvo pateikta žodžiu. Ir, aišku, turėjau skaityti sutarties sąlygas prieš pasirašydama (savaime suprantama, tik netikėta tai, jog sąlygos, kurios yra esminės, yra nurodytos ne ten, kur fiziškai pasirašiau,  o internetiniame tinklapyje. ). Beje, Sutartyje nėra nieko paminėta apie išėjimą pas kitą operatorių ir išsimokėjimo sąlygas. Pasitikėjau konsultante ir pasirašiau sutartį, NIEKAS MANĘS su bendromis sąlygomis nesupažindino ir net jų nepaminėjo, beje ir nepridėjo prie mano Sutarties jų kopijos. Tad aš turėjau pati SUSIPROTĖTI susirasti ir perskaityti jas INTERNETE prieš įsigydama telefono aparatą pardavimo vietoje.

Apmaudu, kad Lietuvoje vyksta žmonių mulkinimo programos ir jomis niekas nesidomi.  Būkite budrūs ir skaitykite viską, ką galite pamatyti ar rasti sąlygose, sutartyse ar informaciniuose skyriuose. Mes vis dar esame naivuoliai, kurie pasitiki ir tiki „žmogiškumu“. Spręskite Jūs, kas kaltas, o kas teisus.

„BITĖS“ komentaras:

Mūsų paslaugų sutartys yra  neterminuotos. Tuo atveju, kai vartotojas įsigyja telefono aparatą, yra susitariama dėl termino, per kurį bus atsiskaitoma už įsigytą įrangą. Vartotojui nutraukus sutartį, baudos nėra skaičiuojamos, vartotojo prašome tik galutinai atsiskaityti už įsigytą telefono aparatą.

Tiek bendrosios, tiek  specialiosios sutarties sąlygos yra pateikiamos klientui sudarant sutartį. Tuo atveju, jei paslaugą klientas užsakė telefonu - sutartis  jam yra išsiunčiama paštu, per kurjerį arba elektroniniu paštu - kaip klientui patogiau.

Šiuo konkrečiu atveju  komentuoti ką nors būtų sudėtinga, nes informacijos apie save klientė pateikė nedaug. Prašytume klientės kreiptis į "Bitę", kad galėtume įsigilinti į jos situaciją." – Rūta Latinytė, atstovė ryšiams su visuomene.