Prieš kelis metus naudotą telefoną namuose rastų ne vienas – tai neretai ir gerai veikiantis aparatas, kuris nauju buvo pakeistas dėl „senovinės“ išvaizdos ar techninių savybių: jam trūksta tokių funkcijų kaip mobilusis internetas ar galimybė naudotis įvairiomis programėlėmis.

Aparatas nauju dažnai pakeičiamas, nors ir puikiai funkcionuoja – pavyzdžiui, šiuo metu internetu galima įsigyti dar prieš 13 metų pradėtą gaminti telefono modelį „Nokia 3310“, kuris už nedidelę sumą atliks anksčiau buvusias pagrindines mobiliojo telefono funkcijas – padės paskambinti ir parašyti trumpąją žinutę. Vis tik laikai keičiasi, o su jais – ir klientų aparatai.

Laukia, kol pasibaigs sutartis

Didžiausi naujų technologijų fanai turi galimybę naują telefoną modelį įsigyti maždaug kas 6 – 12 mėn. Maždaug tiek laiko prireikia, kad gamintojas rinkos dalyviams pasiūlytų atnaujintą aparatą. „Dabar gamintojai naujus modelius vartotojams pristato dažniau nei anksčiau. Nauji modeliai pasirodo kas 6-12 mėnesių. Kas kiek laiko turimą mobilųjį telefoną verta pakeisti nauju, priklauso nuo telefono modelio ir individualaus naudojimo. Naujų funkcijų gamintojai pasiūlo maždaug kas metus, taigi kas tiek laiko telefonai pasensta morališkai“, - pasakojo „Tele 2“ pardavimų vadovė Vaida Pagalytė.

Lietuvoje aparato keitimui įtaką daro ir praktiškesnė priežastys. Viena iš jų – pasirašytos sutarties trukmė. Šiai pasibaigus, telefonas gali būt pakeičiamas nauju, už aparatą iš naujo mokant visą sutarties laiką. „Seno mobiliojo telefono keitimą nauju lemia kiekvieno žmogaus situacija ir poreikiai. Tai dažnai priklauso nuo to, kokiu mokėjimo būdu buvo pasirinkta jį įsigyti ─ išsimokėtinai ar sumokant iškart visą kainą. „Tele2“ klientai mobiliuosius telefonus dažniausiai perka su terminuota 24 mėn. sutartimi, nes taip yra patogiau, nereikia iškart mokėti visos sumos. Mes klientams patariame mokėti kuo didesnę pradinę įmoką ir taip gauti maksimalią nuolaidą. Jei klientai pasirinko tokį variantą, dažniausiai mobilųjį telefoną jis keičia pasibaigus sutarties laikotarpiui“, - teigė V. Pagalytė.

Tai, jog vartotojai Lietuvoje naudojasi tuo pačiu telefonu dvejus metus, nurodė ir „Bitė Lietuva“ generalinis direktorius Chrisas Robbinsas. „Kiek pastebime bendraudami su klientais, optimalus vieno telefono naudojimo laiko tarpas yra 24 mėnesiai. Žinoma, tai irgi priklauso nuo telefono – įsigijus vieną brangesnių ir pažangesnių modelių jis ir po 24 mėnesių labai neatsiliks nuo kitų naujovių. Skirtumas tarp ekonominės klasės telefono ir naujausių modelių pasijaus gerokai  anksčiau“, - teigė jis.

Nenori atsilikti nuo naujovių

Kai kurie vartotojai ištikimi tam pačiam aparatui būna itin ilgą laiką – kad ir penkerius metus. Vis tik, susimąsčius, ar jau nereiktų seno telefono nauju, reikėtų pagalvoti apie tai, ar vartotojui pakanka visų senajame aparate esančių funkcijų.

„Tarkime, jei žmogus telefonu tik kartais skambina ir siunčia SMS žinutes, tai telefonas jam gali tarnauti labai ilgą laiką, ir su savo senu, tačiau gerai veikiančiu telefonu žmogus gali kuo puikiausiai jaustis. Tačiau aktyviai naršantis, išmaniosiomis aplikacijomis besinaudojantis, intensyviai telefonu darbo reikalus tvarkantis žmogus dažniausiai jį keičia kas dvejus metus, o pastaruoju metu - vis dažniau ir kasmet“, - kalbėjo „Omnitel“ ryšių su visuomene vadovė Daiva Selickaitė.

Pasak Ch. Robbinso, senuose telefonuose žmonių nebetenkina, pavyzdžiui, foto kameros kokybė ar atminties kortelės dydis. Jo teigimu, aparatą vertėtų keisti, jei tik jaučiamas koks nors nepatogumas juo naudotis. „Manome, kad svarbiausia, kad dėl naudojamos įrangos žmogus nepatirtų nepatogumų – jeigu naudojantis telefonu kas nors erzina, kai kurių programėlių ar funkcijų trūksta, reiškia metas rinktis kitą įrangą. Bet jeigu jums patogu, esate pripratę prie telefono, kuriuo naudojatės, rinktis naujo telefono neverta“, - paaiškino jis.

V. Pagalytė pasakojo, kad noras prisitaikyti prie naujų technologijų apskritai yra dažniausia priežastis pakeisti telefoną. „Daugiau nei pusė „Tele2“ parduodamų mobiliųjų dabar yra išmanieji, dabar juos turi apie 25 proc. visų vartotojų. , - sakė V. Pagalytė. - Keičiant telefonus į išmaniuosius, natūraliai keičiasi ir naudojimosi mobiliuoju telefonu įpročiai bei paslaugų paketas. Atsiranda poreikis naudotis internetu, mobiliosiomis programėlėmis ir kitomis išmaniuosiuose esančiomis galimybėmis“.

Norint aparato galima nekeisti ilgai

Ne paslaptis, kad telefoną tenka keisti ir tuomet, kai šis pradeda gęsti, greičiau išsikrauna. Nors metams einant technologijos ir tobulėja, tai nebūtinai reiškia, kad naujai įsigytas aparatas tarnaus vis ilgiau.

Tuo pačiu telefonu ilgą laiką naudotis nenorima ir dėl kitų – pasirodo, žmonėms svarbu ir tai, kaip į jų telefoną žiūri aplinkiniai. „Vis naujesnės technologijos, naujos galimybės, gausybė naujų telefonų modelių skatina žmones vis dažniau pagalvoti apie naujo telefono įsigijimą. Juo labiau kad, priimant sprendimą keisti telefoną, galvojama ne tik apie nepakankamą senojo funkcionalumą, greitai išsikraunančią bateriją, bet ir išvaizdą (jei telefonas įskilęs, subraižytas), taip pat labai svarbi draugų bei kolegų nuomonė”, - nurodė D. Selickaitė.

Vis tik, jei aplinkinių nuomonė nerūpi, o dabartinių telefono funkcijų pakanka, jo keisti kas metus ar dvejus nėra priežasties: jei telefonu rūpinamasi tinkamai jo gali pakakti ir dvigubai ilgesniam laikotarpiui nei, pavyzdžiui, trunka pasirašyta sutartis.

„Jei vartotojas telefoną naudoja rūpestingai, saugo nuo apgadinimų, tvarkingai krauna bateriją, telefonas tarnaus jam ir 4 metus. Telefono keitimą, žinoma, nulemia ir jo nusidėvėjimas. Išmanieji telefonai mažiau patvarūs, jie dažniau dūžta. Tačiau ekraną, kaip ir, pavyzdžiui, apsitrynusį dangtelį, galima nesunkiai pakeisti ir telefonas vėl atrodys kaip naujas“, - kalbėjo V. Pagalytė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (88)