Norint, kad transporto priemonė žiemą nesukeltų rimtų problemų, dėmesį reikia atkreipti į kur kas daugiau dalykų, pavyzdžiui, ratų suvedimą, stabdžių kaladėles, akumuliatorių, šildymo sistemą, dyzelinių variklių pakaitinimo žvakes, kuro filtrą.
Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Transporto inžinerijos fakulteto Automobilių transporto katedros vedėjas doc. dr. Saugirdas Pukalskas DELFI aiškina, kad šiandieninių šiuolaikiškų automobilių priežiūra, lyginant su eksploatuotais prieš 20 metų, itin supaprastėjo. Anot jo, jau praėjo tie laikai, kai atšalę orai vairuotojams sukeldavo nemenką galvos skausmą.
Nors automobilių priežiūra ir supaprastėjo, jo žodžiais, yra dalykų, į kuriuos žiūrėti pro pirštus nereikėtų. Pavyzdžiui, norint, kad žiemą automobilio užvedimas nekiltų rimta problema, reikėtų patikrinti, ar neišsikrovė akumuliatorius.
Taip pat S. Pukalskas įspėja, kad į naujo automobilio baką priedų, stabdančių kuro užšalimą, geriau nepilti. Esą tai transporto priemonei gali pakenkti. Mokslininkas ragina pasitikėti degalinėmis, kurios, laiku sureagavusios į temperatūros pasikeitimą, vietoje įprastinių degalų ima naudoti žieminius.
„Solorinos“ serviso atstovas Vytautas Butkus aiškina, kad vasarinis kuras tinkamas naudoti, kol oro temperatūra nenukrinta iki 12 laipsnių šalčio. „Žieminis kuras neleidžia koaguliuoti – „susimesti“ parafinams, kurie yra dyzeliniame kure. Jis yra skystesnis. Liaudiškai kalbant, esant žemesnei temperatūrai, kuras kietėja. Vasarinis neturi priedų, stabdančių kietėjimą. O žieminiam tie priedai yra, todėl jis nekietėja iki 35 laipsnių šalčio“, - žieminio kuro naudą atskleidžia V. Butkus.
Pašnekovo manymu, keičiant padangas reiktų žvilgtelėti ir į stabdžių kaladėles. Nemažiau svarbu atlikti ratų suvedimą, nes „pakeitus padangas mašinos padėtis pakinta, o žiemą stabilumas kelyje yra labai svarbu“.
Toliau V. Butkus ragina patikrinti, ar netrūksta antifrizo. Priešingu atveju, automobilis gali užšalti.
Dyzelinių automobilių vairuotojams derėtų patikrinti variklio pakaitimo žvakių ir kuro filtro būklę. Dyzelinis kuras yra linkęs tirštėti, todėl blogas filtro pralaidumas gali nemenkai apriboti paduodamo kuro kiekį.
Pašnekovas atmeta mitą, kad pakaitinimo žvakes, nepriklausomai nuo jų susidėvėjimo, reikia keisti kasmet. Jei šių būklė patenkinama, nėra ko išlaidauti.
V. Butkus siūlo vėlyvą rudenį patikrinti salono filtro būklę. Jei ši gera, šaltais rytais „apšalę langai bus greičiau nupūsti, nes oras laisvai cirkuliuoja iš lauko į vidų, iš vidaus – į lauką“. Negana to, nevertėtų pamiršti išvalyti oro paėmimo kanalą – ištraukti lapus ir kitas šiukšles.
Rudenį reiktų nepagailėti laiko ir sutepti automobilio durelių bei bagažinės spyneles – „neduok Dieve, sugestų pultelis ir reiktų atrakinti automobilį rakteliu, o spynelė užšalusi“.
Taip pat vairuotojai raginami silikonu sutepti durelių, bagažinės, stoglangio ir variklio dangčio gumas, siekiant jas apsaugoti nuo prišalimo, o tuo pačiu ir nuo sutrūkinėjimo.
Norint, kad automobilį korozija paveiktų kuo mažiau, jo kėbulą reikėtų sutepti specialiomis medžiagomis ir dažniau plauti.
Maža to, vairuotojai raginami pasirūpinti priemonėmis, skirtoms nenumatytiems atvejams – bagažinėje žiemą vietos turėtų atsirasti prožektoriui, apklotui, smėliui ar druskai, ledo grandyklei ir pirštinėms.