aA
Nuo šiol „Volvo FH16“ siūlomas su 750 AG, 3550 Nm sukimo momentą išvystančiu varikliu, skirtu pačioms sunkiausioms krovinių gabenimo užduotims. Jis rinkoje pristatomas pažymint 16 litrų darbo tūrio variklio 25-erių metų sukaktį.
Volvo FH16 750
© Gamintojo nuotr.

„Volvo F16“ su pirmuoju gamintojo istorijoje 16 litrų darbo tūrio, 470 AG varikliu buvo pristatytas 1987 m. Nuo tada, atsižvelgiant į paklausą rinkose, buvo kuriami vis galingesni sunkvežimiai.

Naujajame variklyje naudojama dabartinio „Volvo Trucks“ 16 litrų darbo tūrio, 700 AG dyzelinio variklio technologija – tai vienaeilis 6 cilindrų variklis su skirstomuoju velenu cilindrų bloko galvutėje, keturiais vožtuvais kiekviename cilindre ir purkštuvais. Nors naujasis variklis išvysto didesnę galią ir aukštesnį sukimo momentą, degalų sąnaudos nepadidėjo. Siūlomos dvi 750 AG variklio versijos – atitinkanti „Euro 5“ arba aukštesnio ekologinio lygio EEV emisijos normų reikalavimus. Naudojant EEV variklius, kietųjų dalelių ir suodžių išmetama gerokai mažiau.

Automatizuota „Volvo I-Shift“ pavarų dėžė, specialiai pritaikyta aukštam variklio sukimo momentui, yra standartinės įrangos sąraše. Siūlomos įvairios galinės ašys, pritaikytos iki 250 tonų bendrajai sąstato masei. Gabenant krovinius tolimais atstumais dideliu vidutiniu greičiu galima rinktis ekonomišką alternatyvą – neseniai pristatytą RS1360 ašį.

Naujasis 750 AG variklis išvysto 2800 Nm sukimo momentą esant 900 aps./min. Po to sukimo momento kreivė sparčiai kyla aukštyn ir pasiekia aukščiausią 3550 Nm tašką esant 1050 aps./min., kuris išlieka šiame lygyje iki 1400 aps./min. Todėl įmanoma dideliu vidutiniu greičiu kilti net ir itin stačiais šlaitais.

„Volvo FH16 750“ skirtas ir itin sunkių krovinių gabenimui, ir transporto užduotims, kai reikia važiuoti kalvotais arba kalnuotais keliais dideliu vidutiniu greičiu.

Jau ilgą laiką auga sunkių krovinių gabenimo poreikis, ir jiems gabenti reikia vis galingesnių sunkvežimių. Nuo tada, kai 1987 m. buvo pristatytas „Volvo F16“ su pirmosios kartos 16 litrų darbo tūrio, 470 AG varikliu, atsižvelgiant į rinkos ir klientų poreikius, variklių galia buvo pamažu didinama. 1993 m. galia padidinta iki 520 AG, o po dešimties metų pristatytas visiškai naujas 610 AG variklis. 2009 m. „Volvo“ tapo pirmuoju gamintoju, pasiekusiu 700 AG lygį, o dabar atėjo laikas pristatyti „Volvo FH16“ su 750 AG varikliu.

Pirmieji „Volvo FH16“ sunkvežimiai su galingesniais, Europos rinkai skirtais varikliais, bus pradėti gaminti 2012 m. pradžioje. „Volvo“ 16 l darbo tūrio variklių gamą sudarys 540, 600, 700 ir 750 AG jėgainės.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.