"Lietuvos telekomo" vadovas Tapio Paarma po susitikimo su premjeru Algirdu Brazausku paskelbė, jog bendrovė pasirengusi ieškoti kompromisų: "Premjerui pažadėjau, kad bendrovė pasirengusi peržiūrėti planuojamus ateityje sprendimus atsižvelgdama į jų socialinį aspektą".

Tačiau dalis gyventojų, vos įvedus sujungimo mokestį, sukruto atsisakyti telekomo paslaugų. Specialistų tvirtinimu, dar daugiau monopolinė bendrovė abonentų neteks po mėnesio ar kelių, kai gyventojai gaus sąskaitas ir įsitikins, kiek pabrango pokalbiai dėl sujungimo mokesčio.

Nesijaudina

"Lietuvos telekomo" l.e.p. atstovė spaudai Violeta Ulevičienė LŽ sakė, jog bendrovė nejaučia, kad masiškai būtų atsisakinėjama jos teikiamų paslaugų: "Judėjimas vyksta visada. Vieni žmonės atsisako dėl to, kad išvyksta kitur gyventi, kitiems telefonas išjungiamas už skolas. Tačiau jų vietą užima nauji abonentai".

Pasak V.Ulevičienės, per liepos mėnesį ir rugpjūčio pirmąją savaitę Vilniaus regione telekomas neteko apie 2 tūkst. abonentų, tačiau sudarė naujas sutartis su 1,6 tūkst. gyventojų: "Panaši kaita vyksta nuolat". Vis dėlto telekomo atstovė pripažino, kad po kiekvieno tarifų balansavimo gyventojų, atsisakančių bendrovės paslaugų, daugėja.

Teiksis?

Nors "Lietuvos telekomo" vadovas, pasak V.Ulevičienės, tvirtina, kad padėtis stabili, greičiausia neigiama visuomenės nuomonė ir didelis pasipiktinimas nuolat augančiais tarifais privertė jį pagalvoti apie išlygas.

Po susitikimo su premjeru A.Brazausku T.Paarma pranešė, kad bus svarstoma galimybė nustatyti palankesnius tarifus nedideles pajamas gaunantiems gyventojams. Konkretesni sprendimai turėtų būti paskelbti po dviejų savaičių, kai darbo grupė pateiks savo išvadas.

A.Brazauskas džiaugėsi "Lietuvos telekomo" vadovo pažadais. Pasak jo, reiškinys, jog vis daugiau gyventojų atsisako telefonų, verčia sukrusti: "Nemanau, kad dvidešimt pirmame amžiuje galima telefono atsisakyti. Turime galvoti, kaip tuos klausimus švelniausiai išspręsti, ypač kai kurių socialinių grupių žmonėms".

"Lietuvos telekomas" jau anksčiau yra skelbęs apie planus dar balansuoti paslaugų tarifus nuo kitų metų pradžios ir kitų metų viduryje. T.Paarma neatmetė galimybės, jog planuotus tarifus bus galima peržiūrėti. Pasak jo, "jei yra tarpusavio supratimas, sprendimus galima priimti".

Padaugėjo

Kai kurie gyventojai, nelaukdami Vyriausybės ir "Lietuvos telekomo" dialogo rezultatų, patys ėmėsi spręsti savo problemas. Per bendroves, siūlančias mobiliojo ryšio paslaugas, nuvilnijo naujų abonentų banga. UAB "Omnitel" atstovė spaudai Vanda Nekrašienė LŽ sakė, jog jų salonuose ir parduotuvėse jaučiamas sujudimas: "Paprastai vasara - toks metas, kai mažiau žmonių tampa mobiliojo ryšio abonentais. Ši vasara - išimtis, nes sudaroma daugiau naujų sutarčių nei įprasta".

"Omnitel" atstovė pažymėjo, kad vis dažniau mobiliuosius telefonus ir išankstinę mokėjimo kortelę įsigyja pensinio amžiaus žmonės, nors anksčiau dauguma klientų buvo jaunimas ir verslo atstovai.

"Lietuvos telekomo" tarifų augimas Paslauga/Metai 1997 2001 Abonentinis mokestis 6 Lt 19 Lt Tarpmiestinių pokalbių minutės kaina 0,25Lt 0,40 Lt Vietinių pokalbių minutės kaina 0,11 Lt Sujungimo mokestis 0,12 Lt.