Ikimokyklinukių ir pradinukių mergaičių kalba susiformavusi geriau, tačiau mąstymas labiau standartinis. Berniukai mąsto įvairiau ir įdomiau, tačiau tai ne iš karto pastebima, nes jų kalba tuo metu paprastai būna skurdesnė ir menkiau susiformavęs gebėjimas reikšti mintis.

Nustatyta, kad ir vėliau besimokydami berniukai lengviau “įkanda” naujų, dar negvildentų užduočių sprendimus, tačiau, skirtingai nei mergaitės, beveik neteikia reikšmės uždavinių sprendimo kruopštumui. Berniukas tikriausiai greičiau ras nestandartinį matematikos uždavinio sprendimą, tačiau taip pat labiau tikėtina, kad jis suklys paprastuose, elementariuose skaičiavimuose.

Moksliniais tyrimais nustatyta, kad jau šešiamečių berniukų smegenyse aptinkama sritis, atsakinga už erdvinį mąstymą, o mergaitėms ji susiformuoja tik apie 13-tus metus. Todėl berniukai dažniau sprendžia geometrinius uždavinius padedami erdvinių metodų: mintyse sukioja figūras, deda jas vieną ant kitos.

O štai mergaitėms ir netgi matematikos mokytojoms, t.y. suaugusioms moterims, patogiau pervadinti kampus ir tieses raidėmis ir toliau sprendime operuoti būtent raidiniais simboliais, sprendimo šablonais ir teoremomis.

Taigi nepulkite į neviltį, jei jūsų sūnus lėčiau perpranta raides, raštą ir skaitymą, nei jo vyresnė sesutė, nemoka sklandžiai kurti atpasakojimo ir rašinėlio. Veikiausiai tai - tik jo vyriško mąstymo ypatumas. Be to, berniukai formuojasi ir bręsta tikrai šiek tiek lėčiau ir vėliau, nei mergaitės. Galima konstatuoti, kad jų vaikystė trunka ilgau.