– Kaip gimė idėja pasinerti į mados verslą? Ar visuomet apie tai svajojote?

Mados srityje esu jau kone dešimt metų. Iš pradžių su ja susidūriau dirbdama modelio darbą, vėliau studijavau kostiumo dizainą Vilniaus dailės akademijoje. Domiuosi mados istorija, stengiuosi sekti naujoves.

Keliaudama įgyju daug patirties bei naudingos informacijos: visuomet parsivežu knygų, žurnalų apie mados pasaulį. Todėl kai tik pradėjome brandinti „Vilniaus vartų“ projekto idėją, supratau, kad būtent čia galėsiu susieti kūrybą, madą ir verslą.

Svarbu yra tai, kad mane supa profesionalūs žmonės, turintys energijos ir užsidegimo, suprantantys šio verslo subtilybes.

– „Vilniaus vartai“ – stilingas ir prabangus Vilniaus miesto kvartalas. Kaip manote, ar šis kompleksas prieinamas statistiniam lietuviui? Į kokį vartotoją orientuojamasi?

„Vilniaus vartai“ – vieta, skirta maloniai, stilingai ir įdomiai leisti laisvalaikį. Kvartalas yra įvairiapusis, todėl kiekvienas gali atrasti imponuojančią aplinką.

Čia 15 skirtingo stiliaus mados ir interjero salonų, 3 skirtingos stilistikos restoranai, ištaigingas baras, naktinis klubas, Jono Meko vizualiųjų menų centras, duris atvėrė ir delikatesų parduotuvėlė, tad rinktis tikrai yra iš ko.

Komplekse lankytis gali įvairūs žmonės: mados ir stiliaus, meno gerbėjai, gurmanai, mėgstantieji pašėlti naktiniame klube.

– Parduotuvių stiliaus mados salonuose – nuo elegantiškojo Jeano Paulio Gaultiero iki klasika tapusio Valentino. Kaip apsisprendėte, kas aktualu Lietuvos rinkai ir su kokiais prestižiniais mados namais verta bendradarbiauti?

Kurdami šį projektą norėjome suvienyti aukštoo lygio madą iš Paryžiaus ir Milano. Todėl „Vilniaus vartuose“ įsikūrė tokie salonai, kaip „Yves Saint Laurent“, „Jean Paul Gaultier“, „Givenchy“, italų „Bottega Veneta“, „Moschino“, „Etro“ ir kiti.

Stengėmės derinti, kad pasirinkimas būtų įvairus ir drabužių, ir avalynės, ir aksesuarų atžvilgiu. Kita vertus, svarbu buvo atsižvelgti ir į tai, jog klientams būtų suteiktos galimybės išsirinkti prekę ne tik dienai, bet ir vakarui, taip pat suderinti drabužį su avalyne ar aksesuarais.

– Asta, papasakokite kaip vyksta derybų procesas?

Derybos – ilgas procesas, kurio metu ugdomas abipusis pasitikėjimas. Pirmiausia pristatome savo projektą ir jo koncepciją, pasikviečiame mados salonų atstovus į svečius, kad apžiūrėtų mūsų projektą ir įvertintų rinką, konkurentus.

Jeigu planuojame sudaryti franšizės sutartį (didžioji dalis UAB „Fashion gates“ valdomų mados salonų dirba franšizės pagrindu), vyksta derybos, kurių metu kiekviena šalis siekia rasti abiem priimtiniausią bendradarbiavimo formą.

Kai sutartis nesiremia franšizės principu, deramės dėl prekės ženklo pozicijų tam tikrame mados salone, kuriame pristatomi keli prekės ženklai.

Trumpai tariant, derybos – procesas, reikalaujantis daug laiko ir pastangų.

– Komplekso idėjai įgyvendinti prireikė ne vienerių metų. Kaip per tą laiką pasikeitė Jūsų požiūris į moterį versle? O galbūt visuomet žinojote, kokia ji – moteris verslininkė?

Šis projektas man be galo svarbus – jo kūrimui ir puoselėjimui skiriu visą savo laiką ir dėmesį. Įgavau daug stiprybės, pasitikėjimo savimi, brangios patirties, kurią vis dar kaupiu. Manau, kad kiekviena moteris, atsidūrusi versle, patiria tą patį.

Mados verslas, nors kai kam tai skamba paprastai ir lengvabūdiškai, iš tiesų reikalauja daug darbo ir kūrybos, taip pat pasisavina dalelę manęs. Todėl žaviuosi tomis moterimis verslininkėmis, kurios siekia profesionalumo versle sugebėdamos suderinti asmeninio gyvenimo ir šeimos poreikius. Maža to, stengiasi būti stiprios ir valdingos, išlikdamos žavios ir moteriškos.

– Kas Jums yra mada? Kaip ją interpretuojate?

Mada man – meno sritis, kostiumų dizaineriai, meniškai ir kūrybiškai pristatomos kolekcijos. Tai kaip ir bet koks kitas menas sukelia įvairių emocijų: vieni žavisi, kitus šokiruoja, o tretiems mada tiesiog nerūpi.

– Esate baigusi kostiumo dizaino specialybę, dirbusi modeliu. Dabar užsiimate mados verslu. Kas Jus žavi mados srityje?

Dirbdama daug keliauju: nemažai laiko praleidžiu Paryžiuje ir Milane, kur tenka dalyvauti įvairiuose mados renginiuose, kolekcijų pristatymuose. Sutinku daug įdomių žmonių, ryškių asmenybių.

Mados srityje mane taip pat žavi pastovus naujovių ieškojimas bei kūrybiškumas.

– Kokiems mados namams teikiate pirmenybę? Mėgstate eleganciją ar siekiate išsiskirti?

Manau, kad kiekvieni mados namai yra išskirtiniai, turintys savo veidą, kuriantys savitą įvaizdį. Visi puikiai žino taisyklę, kad sugebėjimas atsirinkti ir tarpusavyje derinti skirtingus prekės ženklus – gero skonio pavyzdys.

Elegancija, ko gero, ir yra išskirtinumas, tik kartais ji gali būti ryškesnė (pavyzdžiui, klasikinė skaisčiai raudona „Valentino“ suknelė), o kartais labai subtili („Bottega Veneta“ kasdieninis kostiumėlis). Pati stengiuosi atrodyti elegantiškai ne tik vakarėlyje, bet ir dieną.

– Kaip jau minėjote, verslo reikalais dažnai keliaujate. Kokios tendencijos vyrauja mados sostinėse? Ar mes iš tiesų tokie provincialūs, kaip dažnai tvirtinama?

Geriausias atsakymas į šį klausimą būtų mūsų partnerių iš užsienio komentarai po didžiojo „Vilniaus vartų“ atidarymo renginio.

Šventėje dalyvavo daugiau nei šimtas svečių. Visi jie liko sužavėti, kaip dailiai ir stilingai atrodė į šventę pakviestos damos, kokie elegantiški buvo jų ponai. Tai be galo malonu! Žinoma, kiekviename renginyje pasitaiko stiliaus nesusipratimų, bet džiugina tai, jog jų mažėja.

Kalbant apie mados tendencijas, 2008-ųjų pavasario–vasaros sezono tema – atsigręžimas į gamtą, jos grožį. Net kolekcijų pristatymų metu podiumai buvo išpuošti tarsi pavasariniai parkai ar sodai. Modeliuose vyrauja gėlių raštai, gausu rankų darbo detalių: nertų gėlių žiedų, plunksnų, aplikacijų.

Pagrindinės spalvos – nuo natūraliai švelnių tonų iki ryškiai mėlynos, skaisčiai oranžinės, citrininės žalios. Taip pat bus madingas klasikinis juodos ir baltos spalvos derinys. Kolekcijose vyraujanti naujųjų hipių nuotaika – novatoriška, dvelkianti rafinuotumu ir elegancija.

– Kaip „Vilniaus vartus“ įsivaizduojate ateityje?

„Vilniaus vartai“ – ateities projektas. Tai, ką matome šiandien, tėra tik pradžia. Turime daug planų, tačiau neužbėkime ateičiai už akių.

Žurnalo "Express Mada" numeryje taip pat skaitykite:

Aprangos kodų abėcėlė

2007 m. pasaulio mados įvykiai

XIX a. vyriškos aprangos kodai ir keistenybės