Ne tik materialiai savo darbuotojus besistengiančių motyvuoti įmonių atstovų teigimu, būtent dvasinių darbuotojų poreikių patenkinimas ir geros darbinės atmosferos kūrimas padeda užtikrinti darbo sėkmę ir įgyvendinti tikslus.

Didžiausias įmonės turtas – darbuotojai

Tarptautinės bendrovės „E.L.L. Real Estate“, jau šešerius metus aktyviai skatinančios savo darbuotojus įvairiais netradiciniais metodais, valdybos pirmininko Aldo Dapono teigimu, labai svarbu kiekvienam darbuotojui parodyti, kad jis įmonei svarbus ir kaip žmogus.

„Tiesioginis kolegų bendravimas neoficialioje aplinkoje padeda susipažinti, o tada lengviau spręsti ir darbinius klausimus. Mes organizuojame renginius visose Baltijos šalyse dirbantiems mūsų įmonės žmonėms, kuriame demokratišką atmosferą ir stengiamės, kad kiekvienas pajustų bendravimo laisvę“, – patirtimi dalijasi A. Daponas.

Garsios „E.L.L. Real Estate“ organizuojamos jau tradicinėmis tapusios Žiemos ir Vasaros dienos. Tai dideli renginiai, sukviečiantys bendrovės darbuotojus iš Estijos, Latvijos ir Lietuvos.

Per Žiemos dienas visos įmonės vyksta slidinėti, dažniausiai į Suomiją, o Vasaros dienos kasmet organizuojamos vis kitoje Baltijos šalyje – jų metu taip pat gausu įvairių rungčių, įdomios veiklos ir malonaus bendravimo.

„Mūsų bendrovė nėra itin didelė, tad tikrai labai norime, kad visi susipažintų. Tokiuose renginiuose visada būna ir visi valdybos nariai – jie vienodomis sąlygomis dalyvauja tose pačiose rungtyse – tai labai priartina vadovybę prie eilinių darbuotojų“, – mano A. Daponas ir priduria, kad tokia motyvacija skatina darbuotojų lojalumą.

Juk didžiausias bendrovės turtas ir yra žmonės, o jų kaita bendrovei atneša ir materialinių, ir laiko nuostolių. Be to, patenkinti darbuotojai puikiausiai formuoja gerą įmonės įvaizdį.

Svarbi kiekvieno nuomonė

Kristina Vester, „E.L.L. Real Estate“ rinkodaros projektų vadovė, pritaria, jog būtina įvairiais būdais gerinti darbinius santykius.

„Kad kiekvienas turėtų progą atsiskleisti, pasirodyti, organizuojamos labai įvairios pramogos: kartais dalyvaujame kartinguose, žaidžiame boulingą ar dažasvydį, einame į kiną, koncertus, – darbuotojų poveikio pavyzdžius vardija K. Vester. – Tik nereikia manyti, kad darbuotojai motyvuojami taip, kaip vadovybei patogu – dažniausiai balsuodami iš pasiūlytų kelių variantų patys pasirenkame tam tikrą pramogą.“

Įvertinę, kad tokia motyvavimo forma bene labiausiai padeda palaikyti draugiškus ryšius, įmonės darbuotojai kartu praleisti laiko po darbo susirenka bent kartą per mėnesį.

„Neretai tokie susitikimai sutampa su kokia nors proga, tada patogu pasinaudoti situacija ir, pavyzdžiui, uždegti kovinę kolektyvo dvasią, paskatinti ar atsigriebti, jei kas nors nepavyko, kartu pasidžiauti įgyvendintais tikslais, – pasakoja „E.L.L. Real Estate“ pardavimų projektų vadovė Vaiva Trepkutė. – Be abejonės, tai labai suartina ir bendravimas po to tampa paprastesnis. Ypač džiugina ir vieniems kitus pažinti padeda kelionės – buvom net Turkijoje, Egipte.“

Kompleksinių personalo motyvavimo programų efektyvumas nekelia abejonių, tačiau bendrovės sėkmei daug įtakos turi ir dėmesys atskirų darbuotojų ypatumams. Tai, kad Lietuvos įmonės „E.L.L. Real Estate“ darbuotojų skaičius per keletą metų išaugo nuo šešių iki dvidešimties, rodo įvairių motyvacijos būdų derinimo naudą.

Be jau minėtos vadinamosios emocinės bei tiesioginės (materialinės) motyvacijos, kiekvienas šios įmonės darbuotojas skatinamas ir individualiai. Visiems sudarytos sąlygos mokytis, tobulėti, suteikta galimybė kasmet dalyvauti naudinguose seminaruose padeda išlaikyti darbuotojus, gerina bendrovės statusą.

Neformalus bendravimas stiprina komandą

Stiprią, pakankamai motyvuotą komandą vertina vis daugiau įmonių, vis dažniau tenka girdėti apie netradicinius darbuotojų skatinimo metodus. O kai kurių verslo sričių specifika lemia išskirtinį darbuotojų tarpusavio supratimo ir pasitikėjimo poreikį.

Tarptautinė UAB „Air Baltic Corporation“ („airBaltic“) atstovauja aviacijos verslui ir rodo tinkamą veiklos organizavimo pavyzdį. Pasak „airBaltic“ personalo ir administracijos vadovės Rasos Berškienės, įmonės kultūra ir vertybės darbuotojams daro milžinišką įtaką, todėl itin svarbu nuolat kurti ir palaikyti gerą emocinį klimatą.

„Žinoma, žmones motyvuoja skirtingi dalykai. Todėl darbuotojus skatiname ne tik įprastais būdais, bet taip pat labai stengiamės sukurti jaukią, malonią bendravimo aplinką, – sako R. Berškienė. – Be bendrų įmonės renginių – tradicinio vasaros savaitgalio su šeimomis ir šventės šv. Kalėdų proga, turime daug mažesnių, kiekvieno skyriaus nuolat inicijuojamų susibūrimų, tokių kaip naktiniai žygiai miške, pelkių paslapčių atskleidimas, plaukimas baidarėmis, savo jėgų išbandymas kliūčių ruožuose ir pan.“

Be to, šios skrydžių paslaugas teikiančios bendrovės pilotai turi įsteigę savo klubą ir kartą per mėnesį renkasi žaisti boulingo.

Tokie renginiai neabejotinai suteikia progą atsiskleisti darbuotojų savybėms, stiprina komandą. Bendraujant neoficialioje aplinkoje dažnai gimsta netradicinių idėjų, darbuotojai įgauna drąsos ir pasitikėjimo savimi.

„airBaltic“ personalo ir administracijos vadovė neabejoja, kad gera nuotaika skatina labai naudingą pozityvumą, kuris tiesiogiai juntamas aptarnaujant klientus. „Tik emociškai darnioje aplinkoje darbuotojai gali visiškai realizuoti galimybes, – priduria R. Berškienė. – Tik visi kartu kurdami malonią aplinką galime pasiekti ir asmeninių, ir bendrovės tikslų.“

Sėkmingo darbo sąlyga – pasitikėjimas

Vienam didžiausių reklamos agentūrų „Grey Worldwide“ tinklų priklausančios įstaigos „Grey Vilnius“ darbuotojai ypač vertina partnerystę. Reklamos agentūros „Grey Vilnius“ vykdomojo direktoriaus Lino Valaičio nuomone, darbuotojų motyvacija didėja dirbant draugiškoje ir kūrybiškoje komandoje, kai kiekvienas asmeniškai siekia naujų žinių, geresnių įgūdžių. „Manome, kad dirbti turi būti smagu ir malonu“, – visos įmonės vardu kalba L. Valaitis.

Kas padeda sėkmingai įgyvendinti projektus, sukurti garsius prekių ženklus? Agentūros vykdomasis direktorius atsako: „Visų pirma tai, kad esame komanda. Be abejo, kiekvienas darbuotojas turi ir individualių pareigų. Tačiau viskas – tiek maži, tiek dideli dalykai – vyksta sklandžiai, nes pasitikime vieni kitais. Pasitikėjimas leidžia atvirai reikšti nuomonę ir sulaukti tokios pat atviros reakcijos.“

Susidraugauti ir pasidalyti vertinga patirtimi padeda ir tokios šventės kaip „Grey Matter Day“ – tai visų „Grey Worldwide“ agentūrų atstovus sutelkianti diena.

Siekdama sužinoti darbuotojų poreikius, lūkesčius ir pasiūlymus, įmonės vadovybė organizuoja įvairius susirinkimus, stengiasi su kiekvienu darbuotoju pabendrauti individualiai. Vis turi galimybę prisidėti planuojant darbus ir numatant veiklos tikslus.

L. Valaičio nuomone, tokios darbo sąlygos labai didina emocinę darbuotojų motyvaciją, be to, šiuo atžvilgiu reikšminga ir bendra agentūros kultūra, dėmesys asmenybėms. „Partnerystės procesas leidžia orientuotis į ateities sprendimus, – sako pašnekovas. – Pakankamai aiškias perspektyvas turinčiai įmonei nebaisūs pokyčiai, ji dirba efektyviai ir užtikrintai.“