Ignitis“ privačių klientų padalinio vadovė Nerilė Mažeikienė sako, kad jų tiekiama elektra besinaudojantys klientai tiesiog turi sekti sutartis ir gaunamą informaciją.

„Svarbu akcentuoti, kad mūsų sutartys nėra terminuotos. Terminas baigiasi dėl fiksuotos kainos pasiūlymo, tad metų pabaigoje reikės peržiūrėti sąlygas. Ne vėliau nei 30 dienų prieš baigiantis sutarčiai su fiksuotos kainos pasiūlymu informuosime. Labai kviečiu sekti informaciją, jei kyla nesklandumų, kreiptis į mus ir išsiaiškinti visus kylančius klausimus“, – teigia N. Mažeikienė.

Nerilė Mažeikienė

Pašnekovė sako, kad informacijos apie kainas ir planus išties nemažai, tad kiekvienas aktyvus elektros vartotojas gali gauti visą reikiamą informaciją tiek apie sutartis, tiek apie elektros kainas.

Valstybinės energetikos reguliavimo tarnybos (VERT) pirmininkas Renatas Pocius primena, kad po kainų šuolio net įstatymai buvo sureguliuoti taip, jog elektros vartotojai galėtų gauti mažesnę kainą kuo paprasčiau, be papildomų paieškų, kur kreiptis ir ką daryti. Visgi dabar yra galimybė gauti dar palankesnių sąlygų.

„Dalis vartotojų kainą fiksavo metų pradžioje, kai ji buvo gana aukšta, tad buvo numatyta ir elektros energetikos įstatymų pakeitimų, kad tiekėjai vienašališkai gali sumažinti kainą, kitaip sakant, žemiau 28 centų už kilovatvalandę ribos. Dalis tiekėjų tą padarė, bet reikia atkreipti dėmesį, kad vartotojai dabar gali gauti geresnių pasiūlymų iš nepriklausomų elektros energijos tiekėjų. Tas vienašališkas nustatymas iki 28 centų nereiškia, kad vartotojas turi geriausią pasiūlymą ar moka mažiausią elektros energijos kainą. Vartotojai turėtų būti aktyvūs, reikėtų atkreipti dėmesį, kad VERT yra sukūrusi kainų palyginimo skaičiuoklę, kur yra visi nepriklausomų elektros energijos tiekėjų pasiūlymai. Vartotojas gali atsidaryti skaičiuoklę ir pasiskaičiuoti tiesiog įvedęs savo vartojimo duomenis, informaciją; skaičiuoklėje pateikiami planai nuo mažiausio iki didžiausio“, – rekomenduoja R. Pocius.

VERT pirmininkas primena, kad šaltuoju metų laiku elektros kainos šiek tiek kyla, ir nors šiuo metu jos stabilios, nuspėti, kokios bus klimatinės sąlygos, dujų kainos ateityje – itin sudėtinga.

„Vartotojams, kurie turi pasirinkę nepriklausomą elektros energijos tiekėją, mes vis dėlto rekomenduojame fiksuoti kainą, kad išvengtų neapibrėžtumų ir apsisaugotų nuo staigių svyravimų elektros energijos rinkose“, – pataria pašnekovas.

Renatas Pocius

Keisti kainas, anot elektros tiekėjos atstovės, nėra sudėtinga.

„Jei klientas nori keisti kainas, jam reikia kreiptis į mus – prisijungti savitarnos sistemoje ar paskambinti telefonu. Žinome, kad metų pabaigoje klientų srautai būna dideli, tad, kad nereikėtų nervintis, laukti eilėje, rekomenduoju kuo anksčiau sutvarkyti šį klausimą. Tikrai labai skatinu mūsų savitarną, kur galima pasinaudoti pasiūlymu keisti planą, – nurodo N. Mažeikienė. – Jei klientas nieko nedarys po mūsų informavimo, nereikia išsigąsti – sutartis nebus nutraukta, klientas gaus labai panašų pasiūlymą, kokį turėjo iki dabar. Pavyzdžiui, turėjo 12-os mėnesių pasiūlymą, tai jam bus pratęsiamas fiksuotos kainos pasiūlymas 12-ai mėnesių su kaina, kuri tuo metu galioja tokiam pasiūlymui. Nereikia išsigąsti, kad bus nutraukta elektros energija ir klientas liks be elektros“, – paaiškina N. Mažeikienė.

Informuoti klientus, anot R. Pociaus, elektros energijos tiekėjams yra privaloma, tą numato įstatymai.

„Planuojame visiems elektros energijos tiekėjams pateikti rekomendaciją, jog vartotojai būtų informuojami bent 30 dienų iki sutarties pabaigos, – galės iš naujo įvertinti visas siūlomas sąlygas, palyginti su kitų nepriklausomų tiekėjų pasiūlymais, ir kad neįvyktų taip, jog prasideda naujas elektros tiekimas pagal naujas sąlygas, nes vartotojas tiesiog praleido terminą. Turime suprasti, kad vartotojas turi begalę sutarčių su įvairių paslaugų tiekėjais ir kiekvieną sutartį sekti būtų gana sudėtinga. Taigi mes manome, kad nepriklausomi elektros energijos tiekėjai turėtų parodyti gerą valią, o kai kurie net turi numatytą nuostatą, jog tiekėjas prieš 30 dienų informuoja vartotojus. Tiesa, nebūtinai kiekvienas taip planuoja elgtis, bet, mūsų supratimu, tą turėtų padaryti kiekvienas, tada vartotojas galės apsispręsti, ką jam toliau daryti, – ar rinktis kitą tiekėją, ar likti su esamu naujai pasiūlytomis sąlygomis“, – sako R. Pocius.

Anot N. Mažeikienės, jų įmonė stengiasi kiek įmanoma daugiau suteikti žmonėms aiškumo.

„Su visa komanda stengiamės informuoti klientą, edukuoti, aiškinti, komunikuoti. Kas yra svarbu? Svarbu, gavus iš mūsų žinutes, pasižiūrėti, perskaityti ir imtis veiksmų. Jei kas neaišku, kreipkitės į mus, – suteiksime visą informaciją“, – N. Mažeikienė skatina sekti informaciją.