Dalis pirkėjų šventinio biudžeto nemažins

„Pastaraisiais metais Kalėdų laikotarpį smarkiai paveikė pandemija – žmonės buvo priversti švęsti mažesniuose šeimos rateliuose, izoliuotis vieni nuo kitų, rečiau užsukti į svečius. Šiemet vėl sugrįžta įprastas Kalėdų džiaugsmas, kai savo dėmesiu ir dovanomis galime nustebinti artimuosius. Vis dėlto, šiuo metu žmones susiveržti diržus skatina kitos aktualijos, kurios turi akivaizdų poveikį ir taupymui", – pranešime žiniasklaidai sako „Rimi Lietuva“ komercijos operacijų vadovė Olga Suchočeva.

Spalio mėnesį prekybos tinklo atliktoje pirkėjų apklausoje dalyvavo respondentai iš Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio, Alytaus bei mažesnių miestelių. Paklausti, kaip, lyginant su praėjusių metų Kalėdomis, šiemet jie planuoja keisti kalėdinį biudžetą, 40 proc. apklaustųjų nurodė, kad šiemet Kalėdoms planuoja išleisti mažiau, 36 proc. jų atsakė, kad šventėms skirto biudžeto nemažins, o 14 proc. planuoja išleisti daugiau pinigų nei pernai.

Respondentų taip pat buvo paprašyta nurodyti, kas paskatino išlaidų pokytį, lyginant su praėjusiais metais. Daugiau kaip pusė – 51 proc. – apklaustųjų nurodė, kad padidinti išlaidas privertė išaugusi infliacija. Dar po 19 proc. respondentų kaip paskatą labiau taupyti kalėdiniu laikotarpiu įvardijo išaugusias energijos kainas ir kitas asmenines priežastis.

Protingai apsiperkant, sutaupyti įmanoma

Anot komercijos operacijų vadovės, kiek anksčiau atliktas vartotojų tyrimas parodė, kad nuo rugsėjo mėnesio net pusė lietuvių pradėjo labiau taupyti. O. Suchočeva tikina, kad neišleisti krūvos pinigų galima ir besiruošiant Kalėdoms: „Svarbiausia yra tinkamai paskirstyti finansus ir nepirkti visų dovanų vienu metu. Pirkėjai gali ieškoti nuolaidų populiariausioms dovanų kategorijoms, pavyzdžiui, žaislams, kosmetikai ar knygoms jau dabar, o prieš pat Kalėdas išlaidas skirti maistui."

 40 proc. apklaustųjų nurodė, kad šiemet Kalėdoms planuoja išleisti mažiau

Ekspertė priduria, kad planuodami šventines vaišes pirkėjai gali dairytis privataus prekės ženklo produktų, kurie, nors yra tokios pačios aukštos kokybės, dažniausiai yra pigesni už kitus. „Didžiausiu privačios etiketės prekių privalumu tampa galimybė įsigyti aukštos kokybės prekių už mažesnę kainą. Patrauklios kainos efektą daugeliu atvejų pavyksta pasiekti masto ekonomikos dėka, vykdant pirkimus tarptautiniu mastu, derantis su tiekėjais ir kartu surandant geriausius sprendimus, kaip suderinti aukštą kokybę bei gerą kainą", – pranešime žiniasklaidai sako O. Suchočeva.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją