Jų pridėjimo mechanizmas prie „Chrome“ internetinės parduotuvės yra automatizuotas. Taigi į parduotuvę nuolat nuteka piktavališki plėtiniai. Pažiūrėkime, kaip išvengti kenkėjiškų plėtinių diegimo.

Kodėl „Chrome“ plėtiniai gali būti pavojingi?

„Chrome“ internetinėje parduotuvėje yra daugybė plėtinių. Daugelis iš jų yra tiesiog nenaudingi arba su besikartojančiomis funkcijomis. O kai kurie yra netgi kenksmingi. Remiantis „AdGuard“ paskelbta ataskaita, daugiau nei 20 milijonų „Chrome“ naudotojų įsidiegia melagingus reklamų blokatorius. O papildinius, naudojamus paslėptai kasybai, per pastaruosius du mėnesius atsisiuntė 100 tūkst. vartotojų.

Kuom gali pakenkti netinkami plėtiniai? Jie gali pavogti jūsų slaptus duomenis, slaptažodžius ir banko kortelių numerius. Taip pat gali panaudoti esančią kriptovaliutą arba sujungti užkrėstus kompiuterius į „botnet“ – užkrėstus ir valdomus tinklus.

Pabandykite „Chrome“ internetinės parduotuvės paieškoje įvesti „AdBlock“ ir pamatysite kiek yra plėtinių. O dabar pagalvokite, kurie yra naudingi ir kurie – ne.

Ką verta patikrinti prieš įdiegiant plėtinį:

Plėtinio populiarumas

Kuo plėtinys populiaresnis, tuo geriau, vadinasi jis tikras. Jei vienas plėtinys turi daugiau nei 10 milijonų naudotojų, o kitas neturi 10 000, pasirinkimas yra akivaizdus. Frazė apie „milijonus musių“ čia netinka.

Populiarius plėtinius dažnai kuria didelės įmonės arba kūrėjų bendruomenės, kurios vertina savo vartotojus. Jie yra labiau patikimi nei pavieniai kūrėjai.

Nesąžiningi kūrėjai gali laimėti vartotojų pasitikėjimą, pasirinkdami vardus, kurie yra panašūs į garbingų plėtinių pavadinimus. Taigi, įsitikinkite, kad pavadinimas yra teisingai parašytas.

Plėtinio aprašymas

Prieš diegiant naują plėtinį, perskaitykite aprašymą. Jei jame gausu gramatinių klaidų, tai greičiausiai yra studento darbas arba kenksmingas plėtinys.

Žinoma, puikiai aprašytas aprašymas negarantuoja saugumo. Tačiau tai yra svarbus argumentas, į kurį turite atkreipti dėmesį.

Kūrėjų svetainė

„Chrome“ internetinėje parduotuvėje kūrėjo pavadinimas ar vardas paprastai yra iškart po plėtinio pavadinimo. Paspauskite ant jo ir pažvelkite į kūrėjo svetainę. Jei jos nėra tai yra blogas ženklas.

Jei yra, verta atidžiai išnagrinėti kūrėjo svetainėje skirsnį „About us“ (Apie mus). Taip jūs bent jau galėsite susidaryti nuomonę apie plėtinių autorius.

Atsiliepimai „Chrome“ internetinėje parduotuvėje

Dabar perskaitykite plėtinio komentarus, kuriuos palieka „Chrome“ internetinės parduotuvės vartotojai. Jei yra tik keletas atsiliepimų, tuomet nėra gerai. Daug neigiamų atsiliepimų taip pat yra blogai. Daugybė panašių atsiliepimų stiliumi „Geriausias“, „Siųskitės visi“ – taip pat nėra labai gerai. Tai gali būti komentarai po netikromis programomis.

Informacija apie plėtinį internete

Prieš įdiegiant papildinus, būtina paieškoti „Google“ plėtinių pavadinimų: naudingiausi ir populiarūs dažniausiai yra matomi naujienose ir apžvalgose. Pavyzdžiui, „Lifehacker“ reguliariai skelbia geriausiųjų „Chrome“ plėtinių pasirinkimus. Tą patį atlieka daugelis kitų pagrindinių svetainių.

Prieigos teisės

„Chrome“ egzistuoja prieigos teisių sistemą. Tai rodo kokius veiksmus jūsų naršyklėje vykdo vieni ar kiti plėtiniai. Maždaug tokie patys veiksmai atliekami „Android“ sistemoje, kai diegiate naujas programas.

Kai diegsite plėtinį, nepatingėkite pažiūrėt, kokio pasiekiamumo jis prašo. Blogai, jei nekreipiate dėmesio į šį punktą. Juk jei diegsite plėtinį, skirtą greitai vaizdų paieškai, o jis prašys prieigos prie jūsų elektroninio pašto – tai gali būti įspėjamasis ženklas.

Šaltinio kodas

Taip, ši galimybė nėra skirta visiems. Tačiau tie, kurie supranta „Chrome“ plėtinių kūrimą, verta pažvelgti į įdiegto papildinio šaltinio kodą (jei jis yra atidarytas). Būtent atviro kodo plėtiniai visada vertesni didesnio pasitikėjimo.

Reguliariai tikrinkite plėtinius

Atidarykite savo plėtinių sąrašą ir patikrinkite juos tiesiog dabar. Nedažnai pasitaiko, kad populiarių plėtinių kūrėjai juos parduoda mažiau sąžiningiems savininkams. Prieš keletą metų tai įvyko su „Add to Feedly“ plėtiniu, kuris po savininko pasikeitimo pradėjo rodyti reklamas.

Galbūt naudojate bet kurį plėtinį kelerius metus ir net pamiršote, kad turite jį? Patikrinkite. Perskaitykite atsiliepimus, paieškokite „Google“ informacijos. Gal jis pasidarė nenaudingas ar net kenksmingas?

Ir atminkite: kuo mažiau papildinių, tuo geriau jūsų privatumui ir naršyklės našumui. Įdiekite tik tuos, be kurių negalite išsiversti.