aA
Buvusio lenktynininko Stasio Brundzos teigimu, Vilniaus gatvės – tarsi džiunglės, kuriose netrūksta chuliganiškų vairuotojų. Todėl, anot jo, padėtį reikia taisyti gausesnėmis patrulių pajėgomis. Jis įsitikinęs, kad benzino trūkumas nėra priežastis, leidžianti pareigūnams neiškišti nosies iš nuovados: jei nėra pinigų, patruliai sostinės gatves gali pasiekti vienu mikroautobusu.
© Gamintojo nuotr.

Daug laiko lenktynių trasoje praleidęs S. Brundza, dabar einantis Vilniaus mero visuomeninio patarėjo saugaus eismo klausimais pareigas, sako, kad gatvę, kurioje netrūksta adrenalino nestokojančių vairuotojų, ir lenktynių trasą lyginantys stipriai klysta, nes „lenktynėse chuliganizmo nėra. (...) O čia daugiau džiunglės kažkokios“.

Pašnekovą labiausiai erzina posūkių nerodantys, taip pat chuliganiškai besielgiantys, nepraleidžiantys iš šalutinės gatvės išvažiuojančių automobilių vairuotojai. Nors jų kultūra pamažu kyla, tačiau, pasak jo, iki tobulumo dar labai toli.

Taip pat S. Brundza kritikos negaili ir dailiosios lyties vairuotojoms. Jį labiausiai piktina tai, kad moterys prie vairo sugeba atlikti ir kitus darbus, pavyzdžiui, kalbėti telefonu. „Visada girdavau moteris, bet paskutiniu metu man teko pamatyti, kai vairuojančios moterys kalba mobiliuoju telefonu. Tada jos nepastebi, kas vyksta kelyje. Jos gali netikėtai persirikiuoti tau prieš nosį, nors jos eilė yra tuščia. Manau, kad jos važiuotų daug saugiau, jeigu mažiau kalbėtų telefonu“, - DELFI kalbėjo buvęs lenktynininkas.

Jo įsitikinimu, pavojingiausiai vairuoja jaunimas. Pašnekovo teigimu, vien tik vairavimo mokykloje gautų įgūdžių jaunimui neužtenka, todėl reikalingi specialūs saugaus eismo centrai, kuriuose jauni vairuotojai sužinotų, kaip elgtis kritinėje situacijoje. S. Brundzos žodžiais, tokiuose centruose daug kas apsilankytų ir savanoriškai.

Stasys Brundza
Stasys Brundza
© DELFI / Kiril Čachovskij

Buvusio lenktynininko manymu, Lietuvos keliuose patruliai dirba efektyviai, tačiau sostinės gatvėse jų trūksta. Pašnekovas pastebėjo, kad ryte ir pavakare, kai Vilniuje eismas būna intensyviausias, kelių patruliai turėtų jį reguliuoti. Esą tokiu atveju pastebimai sumažėtų spūsčių – nebūtų užkemšamos sankryžos, kiltų mažiau problemų norint įvažiuoti į žiedus. „Vilniaus kelių policijos patrulių mes nelabai matome. Sako, kad nėra benzino, bet galima išvažiuoti su mikriuku, pavyzdžiui. Matyt, trūksta atsakingo požiūrio“, - tęsė Vilniaus mero visuomeninis patarėjas.

Kaip teigė pašnekovas, Vilniuje prie saugaus eismo užtikrinimo nemažai gali prisidėti ir stacionarūs greičio matuokliai. Tiesa, šiuo metu jų gerokai sumažėjo, nes savivaldybė teigia neturinti lėšų pratęsti pernai gruodžio pabaigoje pasibaigusią sutartį su kompanija „Urbico“. Pusė iš greitį viršijusių vairuotojų surinktos pinigų sumos atitekdavo valstybės biudžetui, kita pusė likdavo savivaldybei.

Tačiau S. Brundzos teigimu, visi iš greitį viršijusių vairuotojų surinkti pinigai turėtų atitekti savivaldybei, kuri juos investuotų į saugaus eismo gerinimą.

Visada girdavau moteris, bet paskutiniu metu man teko pamatyti, kai vairuojančios moterys kalba mobiliuoju telefonu. Tada jos nepastebi, kas vyksta kelyje. Jos gali netikėtai persirikiuoti tau prieš nosį, nors jos eilė yra tuščia.
Stasys Brundza

Taip pat pašnekovas linkęs manyti, kad baudos balų kaupimo sistemos grąžinimas Lietuvoje duotų apčiuopiamos naudos. Jo teigimu, kai kuriems vairuotojams sumokėti baudą už rimtus KET pažeidimus nėra sudėtinga, todėl jie nusižengia nuolat. Tačiau įvedus šią sistemą, tokie vairuotojai, nenorėdami prarasti vairuotojo pažymėjimo, būtų priversti elgtis atsargiau. „Vokietijoje automobilių daug daugiau, bet vokiečiai sugeba elektronikos amžiuje susitvarkyti su balų sistema. Pas mus jos buvo atsisakyta, nes sunku administruoti. Iš vienos pusės, tai – geras dalykas, nes vairuotojus tai drausmina. Kita vertus, kai radaras nufotografuoja, baudą moka automobilio savininkas. Tada tai lyg ir netenka prasmės. Vis dėlto mano supratimu, ta sistema prisidėtų prie saugumo didinimo“, - tikino buvęs lenktynininkas.

S. Brundza sostinės vairuotojams turi gerų žinių – dalis Vilniui Vyriausybės skirtų lėšų už miesto parengimą Lietuvos pirmininkavimui ES atiteks saugaus eismo gerinimui. „Tai daugiau lies tas vietas, kur važinės miesto svečiai. Todėl ten, kur didžiausias eismo intensyvumas, jo sąlygos turėtų pagerėti“, - teigė pašnekovas.


Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

Mamadienis už 1 vaiką: Nausėdos pasiūlymas sulaukė palaikymo, bet atsitrenkė į sieną

Iš Vyriausybės, darbdavių ir profsąjungų atstovų sudaryta Trišalė taryba antradienį aptarė...

Kaip iš tiesų reikia didinti pensijas: jos turi augti sparčiau nei atlyginimai (101)

Seimo Biudžeto ir finansų komitetas nepritarė prezidento Gitano Nausėdos siūlymui nuo kitų...

Nausėda – už dialogą su Baltarusija, bet įvardijo ir raudonas linijas papildyta 15:59 val. (28)

Prezidentas Gitanas Nausėda pasisako už dialogą su Baltarusija, tačiau įvardijo ir raudonas...

Darbdavys pareiškė, kad irgi susiduria su psichologiniu smurtu: ateina, prašo pakelti algą (65)

Nuo psichologinio smurto darbo aplinkoje nukentėjusiems asmenims reikia informacijos apie pagalbą ir...

Unikauskas: aš jau niekuo nebesistebiu (55)

Žymus gydytojas Alvydas Unikauskas patikino, kad tikrai į politiką ir į verslą jis neketina sukti.

Ypač griežta kardomoji priemonė Venckienei: su apykoje nuo namų negalės nutolti toliau nei 500 m Venckienė šypsojosi, bet buvo nekalbi; papildyta (734)

Antradienį Vilniaus apygardos teismas panaikino Kauno miesto apylinkės teismo sprendimą pratęsti...

Lukašenkos sūnui – dar vienas aukštas postas (61)

Baltarusijos prezidento Aleksandro Lukašenkos sūnus Viktoras buvo išrinktas šios šalies...

Vėl šaiposi iš kovos su alkoholiu: reklamos stendai pigesnio alkoholio siūlo bėgti į Lenkiją (3)

Reklaminiuose stenduose Vilniuje – naujos reklamos, kuriose pašiepiami su alkoholio prieinamumo...

Byra Seimo nario Žygimanto Pavilionio šeima (24)

Žinomo diplomato ir Seimo nario Žygimanto Pavilionio šeima šiuo metu išgyvena ne patį ramiausią...

Auksu puošti Šiaulių „princo“ Baranio namai mena ištaigingas mafijos puotas ir žiaurius įvykius: pasižvalgykite po 780 kv.m pilį! (27)

Buvo laikai, kai Lietuvoje karaliavo kriminalinės gaujos. Kaunas priklausė Daktarams, Panevėžys...