aA
Buvusio lenktynininko Stasio Brundzos teigimu, Vilniaus gatvės – tarsi džiunglės, kuriose netrūksta chuliganiškų vairuotojų. Todėl, anot jo, padėtį reikia taisyti gausesnėmis patrulių pajėgomis. Jis įsitikinęs, kad benzino trūkumas nėra priežastis, leidžianti pareigūnams neiškišti nosies iš nuovados: jei nėra pinigų, patruliai sostinės gatves gali pasiekti vienu mikroautobusu.
S.Brundza: chuliganiški vairuotojai Vilnių pavertė džiunglėmis
© Gamintojo nuotr.

Daug laiko lenktynių trasoje praleidęs S. Brundza, dabar einantis Vilniaus mero visuomeninio patarėjo saugaus eismo klausimais pareigas, sako, kad gatvę, kurioje netrūksta adrenalino nestokojančių vairuotojų, ir lenktynių trasą lyginantys stipriai klysta, nes „lenktynėse chuliganizmo nėra. (...) O čia daugiau džiunglės kažkokios“.

Pašnekovą labiausiai erzina posūkių nerodantys, taip pat chuliganiškai besielgiantys, nepraleidžiantys iš šalutinės gatvės išvažiuojančių automobilių vairuotojai. Nors jų kultūra pamažu kyla, tačiau, pasak jo, iki tobulumo dar labai toli.

Taip pat S. Brundza kritikos negaili ir dailiosios lyties vairuotojoms. Jį labiausiai piktina tai, kad moterys prie vairo sugeba atlikti ir kitus darbus, pavyzdžiui, kalbėti telefonu. „Visada girdavau moteris, bet paskutiniu metu man teko pamatyti, kai vairuojančios moterys kalba mobiliuoju telefonu. Tada jos nepastebi, kas vyksta kelyje. Jos gali netikėtai persirikiuoti tau prieš nosį, nors jos eilė yra tuščia. Manau, kad jos važiuotų daug saugiau, jeigu mažiau kalbėtų telefonu“, - DELFI kalbėjo buvęs lenktynininkas.

Jo įsitikinimu, pavojingiausiai vairuoja jaunimas. Pašnekovo teigimu, vien tik vairavimo mokykloje gautų įgūdžių jaunimui neužtenka, todėl reikalingi specialūs saugaus eismo centrai, kuriuose jauni vairuotojai sužinotų, kaip elgtis kritinėje situacijoje. S. Brundzos žodžiais, tokiuose centruose daug kas apsilankytų ir savanoriškai.

Stasys Brundza
Stasys Brundza
© DELFI / Kiril Čachovskij

Buvusio lenktynininko manymu, Lietuvos keliuose patruliai dirba efektyviai, tačiau sostinės gatvėse jų trūksta. Pašnekovas pastebėjo, kad ryte ir pavakare, kai Vilniuje eismas būna intensyviausias, kelių patruliai turėtų jį reguliuoti. Esą tokiu atveju pastebimai sumažėtų spūsčių – nebūtų užkemšamos sankryžos, kiltų mažiau problemų norint įvažiuoti į žiedus. „Vilniaus kelių policijos patrulių mes nelabai matome. Sako, kad nėra benzino, bet galima išvažiuoti su mikriuku, pavyzdžiui. Matyt, trūksta atsakingo požiūrio“, - tęsė Vilniaus mero visuomeninis patarėjas.

Kaip teigė pašnekovas, Vilniuje prie saugaus eismo užtikrinimo nemažai gali prisidėti ir stacionarūs greičio matuokliai. Tiesa, šiuo metu jų gerokai sumažėjo, nes savivaldybė teigia neturinti lėšų pratęsti pernai gruodžio pabaigoje pasibaigusią sutartį su kompanija „Urbico“. Pusė iš greitį viršijusių vairuotojų surinktos pinigų sumos atitekdavo valstybės biudžetui, kita pusė likdavo savivaldybei.

Tačiau S. Brundzos teigimu, visi iš greitį viršijusių vairuotojų surinkti pinigai turėtų atitekti savivaldybei, kuri juos investuotų į saugaus eismo gerinimą.

Visada girdavau moteris, bet paskutiniu metu man teko pamatyti, kai vairuojančios moterys kalba mobiliuoju telefonu. Tada jos nepastebi, kas vyksta kelyje. Jos gali netikėtai persirikiuoti tau prieš nosį, nors jos eilė yra tuščia.
Stasys Brundza

Taip pat pašnekovas linkęs manyti, kad baudos balų kaupimo sistemos grąžinimas Lietuvoje duotų apčiuopiamos naudos. Jo teigimu, kai kuriems vairuotojams sumokėti baudą už rimtus KET pažeidimus nėra sudėtinga, todėl jie nusižengia nuolat. Tačiau įvedus šią sistemą, tokie vairuotojai, nenorėdami prarasti vairuotojo pažymėjimo, būtų priversti elgtis atsargiau. „Vokietijoje automobilių daug daugiau, bet vokiečiai sugeba elektronikos amžiuje susitvarkyti su balų sistema. Pas mus jos buvo atsisakyta, nes sunku administruoti. Iš vienos pusės, tai – geras dalykas, nes vairuotojus tai drausmina. Kita vertus, kai radaras nufotografuoja, baudą moka automobilio savininkas. Tada tai lyg ir netenka prasmės. Vis dėlto mano supratimu, ta sistema prisidėtų prie saugumo didinimo“, - tikino buvęs lenktynininkas.

S. Brundza sostinės vairuotojams turi gerų žinių – dalis Vilniui Vyriausybės skirtų lėšų už miesto parengimą Lietuvos pirmininkavimui ES atiteks saugaus eismo gerinimui. „Tai daugiau lies tas vietas, kur važinės miesto svečiai. Todėl ten, kur didžiausias eismo intensyvumas, jo sąlygos turėtų pagerėti“, - teigė pašnekovas.


Specialus projektas „Saugus eismas“
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

Į nekilnojamojo turto rinką grįžo ilgai nematyti spekuliantai: įspėjama dėl dirbtinai keliamų kainų LB siūlo keisti įstatymus (49)

Gyventojams šiandien būstus perkant greičiau nei juos spėjama statyti, nekilnojamo turto rinkoje...

Įspūdingas praėjusio finalo pakartojimas sudėliojo aštuntfinalio poras skirti trys 11 m baudiniai (38)

Trečiadienį vėlai vakare baigėsi Euro 2020 grupių etapas, po kurio paaiškėjo visos...

Užkalnis. Gyvenimas jau per geras ir eina dar geryn (400)

Kartais būna taip, kad apsidairai, ir matai, kad viskas tiesiog taip puiku, kad geriau mes nesame...

Lietus su perkūnija niekur nedings: sinoptikai žada permainingus orus (6)

Šiandien per Lietuvą lėtai slinks atmosferos frontas. Dienos pradžia bus gana saulėta ir sausa,...

Audra atkeliavo į Lietuvą: stichija Kaune vartė medžius PAGD: su stichija susiję apie 50 pranešimų (182)

Kaip ir žadėta, per Lietuvą birželio 23-osios vakarą slenka audros debesys. Nors didžiųjų...

Incidentas Pabradėje: migrantai sukėlė riaušes, pasieniečiai panaudojo ašarines dujas, aidėjo šūviai papildyta (538)

Trečiadienį vakare VSAT Užsieniečių registracijos centre (URC) Pabradėje apgyvendintiems...

Į bedugnę svirusią Vokietijos rinktinę paskutinę akimirką nutvėrė atsarginis UEFA uždrausta vaivorykšte prieš vengrus mojavo protestuotojas (144)

15 metų trukęs Joachimo Lowo reichas Vokietijos nacionalinėje komandoje vos nesibaigė bent...

Po vartininko liapsuso pakrikę slovakai patyrė ispanišką egzekuciją ir praleido tolyn Ukrainą (59)

Paskutinis Europos futbolo čempionato grupių etapo vakaras virto asmenine Slovakijos rinktinės...

Chris Kay, P R Sanjai | D+

Didžiausia vakcinų gamintoja pasaulyje patiria rimtų problemų: gaisras buvo tik pradžia

Virtinėje pasaulio šalių, nuo Bangladešo iki Nepalo ir Ruandos, kur fiksuojami koronaviruso...