aA
Nors dviračių ir pėsčiųjų takuose taip pat galioja eismo taisyklės, specialistai pastebi, kad dažnai jų nesilaikoma, o to rezultatas – skaudžios traumos. Daugybės susidūrimų būtų galima išvengti, jei būtų laikomasi taisyklių. Dėl kokių priežasčių dažniausiai nutinka tokios nelaimės ir ką svarbiausia įsidėmėti sėdant ant dviračio?
Dviračių takas Neringoje
Dviračių takas Neringoje
© Kuršių nerijos nacionalinis parkas

Saugumui užtikrinti – dviratininkų ir pėsčiųjų srautų atskyrimas

Skaičiuojama, jog Lietuvoje 2019 m. eismo įvykiuose nukentėjo 315 dviratininkų, žuvo – 12. Paklausta, dėl kokių priežasčių dažniausiai nutinka šie eismo įvykiai, Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyriausioji specialistė Daiva Žilinskė išskiria, kad daugiausia nustatoma neblaivių šių eismo dalyvių.

„Nepaisoma kelio ženklų, ženklinimo reikalavimų, nesilaikoma nustatytų elgesio reikalavimų tamsiuoju paros metu ir esant blogam matomumui, nesilaikoma eismo reguliavimo signalų. Taip pat – netikėtas išvažiavimas iš šalutinio kelio į pagrindinį, įspėjamųjų signalų nerodymas ranka, nevykdomas draudimas važiuoti per pėsčiųjų perėjas, nedrausmingas važiavimas pėsčiųjų ir dviračių taku, šaligatviu, kur dviračio vairuotojas privalo duoti kelią pėstiesiems, netrukdyti jiems, nekelti pavojaus. Pasitaiko atvejų, kai dviračiu važiuojama automagistralėmis, greitkeliais, nors tai griežtai draudžiama“, – vardija specialistė.

Susidūrimų neišvengiama ir dviračių bei pėsčiųjų takuose, to priežastis – nepasirenkamas saugus greitis prasilenkiant su kitais eismo dalyviais. D. Žilinskė pabrėžia, jog takuose, kurių eisme dalyvauja ir dviratininkai, ir pėstieji, dviračio vairuotojas pro pėsčiąjį turi važiuoti 3–7 km/val. greičiu – tokiu greičiu, kuris yra artimas pėsčiojo judėjimo greičiui. Be to, svarbu palikti tokį tarpą iš šono, kad eismas būtų saugus.

Dviračių takai Kuršių nerijoje
Dviračių takai Kuršių nerijoje
© Mindaugas Milinis


Eisme dalyvaujančių asmenų tinkamas elgesys – Kelių eismo taisyklių laikymasis. Nors dviratininkai vis dar patenka į eismo įvykius, kuriuose nukenčia ne tik patys, D. Žilinskė pastebi, kad dabar dviračių vairuotojų sąmoningumas gerokai didesnis, nei anksčiau, o prie jų saugumo prisideda ir tinkamos infrastruktūros kūrimas.

„Techninės eismo organizavimo priemonės yra efektyvi priemonė užtikrinant šių eismo dalyvių saugumą eisme. Prie to prisideda dviračių vairuotojų ir pėsčiųjų judėjimo srautų atskyrimas – ypač įrengti atitvarai, taip pat ir skiriamosios juostos“, – išskiria ji.

Specialistė prideda, jog tam, kad kelionė dviračiu būtų saugi, svarbu gerbti save ir kitus eisme dalyvaujančiuosius, suprasti, kad esi ne vienas kelyje, ir kad kiti eismo dalyviai ne visada elgiasi tinkamai. Taip pat svarbu sugebėti ne tik saugiai valdyti savo dviratį, bet ir numatyti savo veiksmus, prognozuoti, kad kitas eismo dalyvis gali padaryti netinkamą veiksmą.

Dviračių ir pėsčiųjų takai: juose svarbu laikytis taisyklių

Nors pėsčiųjų ir dviračių takais galinčius judėti eismo dalyvius nurodo specialus ženklinimas, to ne visuomet paisoma, tačiau, žinant šias taisykles ir jų laikantis, dalies susidūrimų būtų galima išvengti.

Kelių eismo taisyklėse reglamentuota, kad nukreipiamasis kelio ženklas „Dviračių takas“ yra skirtas dviračiams – jame leidžiama važiuoti tik šia transporto priemone. Dviračių taku pėstiesiems draudžiama eiti, tad jeigu laikomasi šios paprastos ir aiškios taisyklės – pavojus nekils nei dviračio vairuotojui, nei pėsčiajam.

Tuo metu bendrame pėsčiųjų ir dviračių take leidžiama eiti pėstiesiems ir važiuoti dviračiais. Vadinasi, šiame take vietos turi pakakti ir vieniems, ir kitiems eismo dalyviams.

Dviračių takas Palanga-Šventoji
Dviračių takas Palanga-Šventoji
© DELFI / Karolina Pansevič


Jeigu dviračio ir pėsčiųjų simboliai nukreipiamajame kelio ženkle „Pėsčiųjų ir dviračių takas“ yra pažymėti vienas šalia kito ir atskirti vertikaliu baltu brūkšniu, vadinasi, eismo dalyviai privalo naudotis ta tako puse, kuri jiems skirta. Be to, reikėtų laikytis kuo arčiau dešiniojo krašto, dėl to ir vietos visiems bus daugiau.

Riedučiais, riedlentėmis, paspirtukais (be variklio) važiuojantys asmenys yra laikomi pėsčiaisiais ir jie privalo vykdyti Kelių eismo taisyklėse nustatytas pareigas pėstiesiems.

Policija tikrina dviratininkus
Policija tikrina dviratininkus
© Klaipėdos aps. VPK


Primename:

1. Dviratis turi turėti tvarkingą stabdį ir garso signalą. Dviračio gale turi būti raudonas šviesos atšvaitas arba raudonos šviesos žibintas, iš abiejų šonų – oranžiniai šviesos atšvaitai, pritvirtinti prie ratų stipinų.

2. Važiuojant keliu tamsiuoju paros metu, esant blogam matomumui, dviračio priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, gale – raudonos šviesos žibintas, o dviračio vairuotojas privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais.

3. Jei yra dviračių takai, važiuoti jais. Važiuojant kelkraščiu, pėsčiųjų ir dviračių taku, šaligatviu, duoti kelią ir nekelti pavojaus pėstiesiems (pro pėsčiąjį važiuoti apie 3–7 km/val. greičiu, palikti saugų tarpą iš šono). Vengti bet kokių su transporto priemonės vairavimu nesusijusių veiksmų. Dviračiu nevažiuoti per pėsčiųjų perėją.

4. Dviračio vairuotojas (keleivis) iki 18 metų, važiuodamas (vežamas) keliu, privalo būti užsidėjęs ir užsisegęs dviratininko šalmą.

5. Suaugusieji turi užtikrinti, kad nepilnamečiai tinkamai elgtųsi kelyje, ir patys suaugusieji, važiuojantys dviračiu, turi rodyti tinkamą pavyzdį savo atžaloms.

6. Važiuoti važiuojamąja kelio dalimi dviračiu (elektriniu paspirtuku – greitis iki 25 km/val., galia ne didesnė kaip 1 kW) leidžiama ne jaunesniems kaip 14 metų asmenims. Išklausiusiems atitinkamą (nustatytą) mokymo kursą ir turintiems mokyklos išduotą pažymėjimą – ne jaunesniems kaip 12 metų asmenims. Prižiūrint suaugusiajam, važiuoti važiuojamąja dalimi dviračiu leidžiama ne jaunesniems kaip 8 metų asmenims. Gyvenamojoje zonoje dviračių vairuotojų amžius neribojamas.

7. Kelių eismo taisyklių reikalavimai, nustatyti dviračių vairuotojams, privalomi vykdyti motorinių dviračių vairuotojams, asmenims, važiuojantiems elektriniais (motoriniais) paspirtukais, elektriniais (motoriniais) triračiais, elektriniais riedžiais.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(12 žmonių įvertino)
3.6667

Top naujienos

Paauglės iš Kauno norėjo būti suaugusiomis: net nesuprato, kaip atsidūrė svetimoje lovoje (215)

Dvi keturiolikmetės iš Kauno norėjo būti suaugusiomis – susipažinusios su 22 metų vaikinu jos...

Griežtas stilistės verdiktas apie tai, kas yra tabu per vestuves: dažniausia klaida – seksualumu perspjauti nuotaką (16)

Rugpjūtis – vestuvių mėnuo. Stilistė Jomantė Vaitkutė išdėstė vestuvių aprangos etiketo...

Dailius Dargis | D+

Kelionė paskui „Vilniaus brigados“ šešėlius: Dekanidzės valdymą nutraukė brutali klaida (1)

Nors praėjo 26 metai po to, kai buvo nukirsta pagrindinio „Vilniaus brigados“ kriminalinės...

Tai, ko negalima savo šalyje – galima Bulgarijoje: audringos paauglių atostogos stebina net visko mačiusius (62)

„Tai, ko negalima namuose – galima Bulgarijoje “, – iš lūpų į lūpas dalijasi...

Laukia permaininga savaitė: sinoptikai prognozuoja šilumą, lietų ir žaibus (2)

Pirmąją savaitės dieną orus lems iš pietų atkeliavusio ciklono pietvakarinė dalis. Dangų...

Pavojingos varžybos įsibėgėja: Kinijos šuolis, po kurio Rusija liks pralaimėtoja (249)

Yra prisijungimas! Tokiu džiugiu įrašu liepos 29-ąją pasidalijo Rusijos kosmoso agentūros...

Japonai nepasikuklino: į kosmosą siųs raketą su sekso žaislais – ir tam turi intriguojantį tikslą (12)

Japonijos bendrovė „Tenga“, gaminanti masturbavimosi priemones, veikiausiai įeis ir į...

Sekmadienį per sieną perėjo rekordinis nelegalų kiekis: jie plūsta be perstojo iki 22 val. sulaikyti 276 (3398)

Sekmadienį, rugpjūčio 1-ąją, Lietuvą užgriuvo tokia nelegalų banga, kokios iki šiol dar...

Auksą iškovojusį Baltarusijos gimnastą nedelsiant pasveikino Lukašenkos sūnus (58)

Gimnastas Ivanas Litvinovičius šeštadienį tapo pirmuoju, iškovojusiu Baltarusijai medalį:...

Graikijos saloje lietuvių pora gavo ne tai, ko tikėjosi: dabar supratau, kaip gimsta instagraminės nuotraukos (47)

Mums pardavė svajonę apie Santorini. Juk visi sakė, kad bus tobula ir mes nuoširdžiai patikėjom....