„Dažniausiai kelio ženkluose nurodytas leistinas greitis yra apskaičiuotas taip, kad būtų saugus. Bet tai nėra taisyklė. Nes jeigu važiuojate 50 km/val., o kelias apledėjęs, labai greitai vairuotojas gali net ir nedidelio kampo posūkyje išslysti iš kelio“, – akcentavo laidos „Spausk Gazą!“ kūrėjas Izidorius Paukštys.

Kauno apskrities Vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdybos Eismo įvykių registravimo skyriaus specialistė Rasa Baltaševičienė akcentavo, kad tai, koks greitis leidžiamas kelyje, priklauso nuo jame esančios infrastrūros ir to, kokio lygio kelias.

„Jei, pavyzdžiui, kelyje yra pėstiesiems skirta infrastruktūra, stovėjimo aikštelė, natūralu, greitis bus mažesnis. Pavyzdžiui, ir Kauno centre numatytas greitis – 30 km./val. Tai – ne be reikalo, ten daug pėsčiųjų, kitų eismo dalyvių, ne tik vairuotojų. Tam, kad jie jaustųsi saugiai, greitis pasirinktas atitinkamai“, – komentavo žinovė.

Pasak jos, tai, jog ženkluose nurodytas leistinas greitis, nereiškia, kad vairuotojas trūks plyš privalo jo laikytis. Žinovė atkreipė dėmesį į Kelių eismo taisykles (KET), kurios nurodo, kad jeigu vairuotojas negali važiuoti saugiai, jis privalo sustoti. O jeigu eismo sąlygos sudėtingos, pasirinkti saugų greitį, kuris gali būti ir mažesnis nei leistinas maksimalus greitis.

Kaip skiriasi stabdymo kelias

Laidos „Spausk Gazą“ kūrėjai išbandė, kaip skiriasi stabdymo kelias važiuojant skirtingu greičiu. Kitaip tariant, kas gali nutikti, jei vairuotojas numos ranka į perspėjimą ir ten, kur leistinas greitis yra, pavyzdžiui, 50 km/val., važiuos 60 km./val.

Jau pirmasis bandymas kaip reikiant nustebino laidos kūrėjus. Pamėginę važiuoti 10 km/val. greičiau, jie sustojo kur kas toliau.

„Stabdymo kelias – ilgesnis nei visas automobilio kėbulas“ – stebėjosi I. Paukštys, patikrinęs, kiek reikia erdvės norint sustoti, kai automobilis važiuoja 50 km/val., ir kiek – kai važiuojama 60 km./val.

Padidinus greitį iki 70 km/val., stabdymo kelias, lyginant su 50 km/val., išaugo kone dukart. Galiausiai komanda nusprendė patikrinti, kas būtų, jei esant leistinam 50 km/val. greičiui, automobilis važiuotų 100 km/val. greičiu – tai yra, leistiną greitį viršytų dukart.

Rezultatas – pranoko vaizduotę. Laidos komanda suskaičiavo, kad palyginus su tuo, kokio kelio prireikė sustoti važiuojant 70 km/val., važiuojant 100 km/val. greičiu, stabdymo kelias išaugo dar 30 metrų.

„Dvigubai didesnis greitis nėra lygus dvigubai didesniam atstumui. Kuo greičiau važiuojama, tuo daugiau vietos prireikia sustojimui“, – akcentavo laidos kūrėjai.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (14)