aA
Neretai susiklosto aplinkybės, kai saugus greitis yra mažesnis nei leistinas, tačiau kaip jį tinkamai pasirinkti tada, kai tenka važiuoti dviem ratais? Motociklininkai pripažįsta, kad jiems kylanti rizika – didesnė, todėl prieš pasukant akceleratoriaus rankeną, reikėtų įvertinti kelis svarbius veiksnius.
Motociklininkams paaiškino, ką reikėtų įvertinti prieš pamėginant važiuoti greičiau
© DELFI / Domantas Pipas

Vairavimo instruktorius ir motociklininkas Algirdas Radzevičius teigė, kad visų prima reikėtų įsiminti, kad automobilių ir motociklų saugumas skiriasi, todėl atitinkamai reikėtų vertinti ir saugų greitį. Vairavimo mokytojas pripažino, kad dažniausiai leistinu greičiu važiuoti būna saugu, tačiau intensyvėjant eismui ar keičiantis oro sąlygoms jį reikia sumažinti.

„Jei 60 km/val. važiuosite automobiliu ir pateksite į avariją, tikėtina, kad automobilis sugers smūgį. Jei tokiu greičiu į eismo įvykį patektų motociklininkas, jam smūgis gali būti mirtinas. Tai reikėtų prisiminti ir nepervertinti savo gebėjimų“, – sakė A. Radzevičius.

Įvertinkite kelio būklę

Motociklininkas aiškino, kad važiuojant pirmiausia reikia įvertinti kelio dangos būklę – atkreipti dėmesį į nelygumus, drėgmę ir įšalą. A. Radzevičius pabrėžė, kad būtent tada, kai lauko temperatūra svyruoja apie 0 laipsnių, kyla didžiausias pavojus.

Motociklininkai
Motociklininkai
© Asmeninio albumas

„Lauko temperatūrai priartėjus prie neigiamos, gali susidaryti sunkiai pastebimas ledukas, asfaltas gali atrodyti visiškai sausas, tačiau dėl esančio įšalo motociklas nesunkiai gali slysti. Tokiame kelyje pasirinktas greitis – labai svarbus“, – patarimais dalinosi motociklininkas.

Patikrinkite padangas

Vairavimo mokytojas patarė prieš išvažiuojant į gatves įvertinti ir padangų būklę bei neskubėti motociklo „apauti“ vasarinėmis padangomis. Motociklo sukibimas su keliu yra dar vienas veiksnys, į kurį negalima numoti ranka renkantis saugų greitį. Jei protektorius nusidėvėjęs, mažesnis nei 0,8 mm, ar padangos yra senos, kai kuriais atvejais net ir leistinas greitis bus per didelis.

„Jei eismo ar oro sąlygos keičiasi, motociklų vairuotojai turėtų neprarasti budrumo ir sveiko proto. Viskas ateina su patirtimi, tačiau reikia stengtis ją sukaupti saugiai“, – aiškino motociklininkas, pridūręs, kad jeigu susiduriama su situacija, kurioje stokojama patirties, pavyzdžiui, prapliumpa smarki liūtis, o kaip važiuoti tokiomis oro sąlygomis saugiai neaišku, geriau sustoti ir palaukti, kol sąlygos pagerės, o vėliau paprašyti pasidalinti patirtimi kitų, labiau patyrusių, motociklininkų.

Motociklininkams paaiškino, ką reikėtų įvertinti prieš pamėginant važiuoti greičiau
© DELFI / Domantas Pipas

Pabrėžiama ir tai, kad motociklai dažniausiai yra nemažai galios turinčios transporto priemonės, su kuriomis reikia mokėti išlaikyti balansą. Be to, saugaus eismo žinovai akcentuoja, kad motociklininkai yra mažiau apsaugoti nei automobilių vairuotojai, todėl jiems ypatingai svarbu tinkmamai pasirinkti saugų greitį, kuris atitinka ir oro sąlygas konkrečiu momentu, ir turimus įgūdžius.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
3.3333

Top naujienos

Dvaro restorane užsisakė vakarienei patiekalų: kai padavėja juos patiekė ant stalo, paprašė iš virtuvės pakviesti šefą

Latviai kalba, kad jų šalyje yra toks dvaras, kuris savo istoriniu autentiškumu ir prabanga...

Artėjant rugsėjui, mokyklinių prekių kainos viršija rekordus

Šiemet suruošti vaikus į mokyklą bus brangiau nei pernai. Pabrango uniformos, kuprinės, pratybos,...

Ekspertai: Putino paskelbti planai yra apgaulė (2)

Vakarų sankcijos kelia grėsmę iki 40 proc. Rusijos BVP , o Vladimiro Putino pareiškimai apie...

Delfi PliusPeter Martin

„Bloomberg“ šaltiniai: karas Ukrainoje turės netikėtą poveikį – šį kartą gali būti kitaip

Ukrainoje šėlstant giliausiam Europoje nuo Antrojo pasaulinio karo konfliktui, Joe Bideno...

Ketvirtas kontrolinis testas Vilniuje: Lietuva – Suomija

Europos čempionatui besirengianti Lietuvos vyrų krepšinio rinktinė ketvirtadienį Vilniuje...

Mikroautobusą kelionėms atnaujinusios draugės išvyko į Kroatiją: papasakojo, kiek tai kainavo

Draugystė, atsitiktinumai ir noras keliauti – šių aplinkybių užteko, kad Monika ir Gabrielė...

Pamilusi užsienietį nuskrido į Indiją – ten motina surezgė tokią intrigą, kad lietuvei žemė išslydo iš po kojų (2)

Su vaikinu iš Indijos, tolimojo Kočino miesto, susipažinome socialiniuose tinkluose. Mūsų...

Karas Ukrainoje. Analitikai: Rusijos kariai jau žino, kas nutiko Krymo bazėje, Maskva – sutrikusi Kyjivas: naujausias Zaporižios AE apšaudymas apgadino radiacijos matuoklius (2)

Amerikos Karinių tyrimų instituto (ISW) apžvalgoje šį kartą didžiausias dėmesys skiriamas...

Karo ekspertai: rusai atkeršijo taip, kaip moka (1)

Pilietinio gynybos ir saugumo analizės centro „Locked N’ Loaded“ ekspertų teigimu, Ukrainos...

Fausta Marija Leščiauskaitė. Mielos močiutės sengalvėlės ar raganos su stažu?

Seni žmonės, tokie, kuriuos norisi vadinti močiutėmis ir seneliais, man visuomet naiviai atrodė...