aA
Neretai susiklosto aplinkybės, kai saugus greitis yra mažesnis nei leistinas, tačiau kaip jį tinkamai pasirinkti tada, kai tenka važiuoti dviem ratais? Motociklininkai pripažįsta, kad jiems kylanti rizika – didesnė, todėl prieš pasukant akceleratoriaus rankeną, reikėtų įvertinti kelis svarbius veiksnius.
Motociklininkams paaiškino, ką reikėtų įvertinti prieš pamėginant važiuoti greičiau
© DELFI / Domantas Pipas

Vairavimo instruktorius ir motociklininkas Algirdas Radzevičius teigė, kad visų prima reikėtų įsiminti, kad automobilių ir motociklų saugumas skiriasi, todėl atitinkamai reikėtų vertinti ir saugų greitį. Vairavimo mokytojas pripažino, kad dažniausiai leistinu greičiu važiuoti būna saugu, tačiau intensyvėjant eismui ar keičiantis oro sąlygoms jį reikia sumažinti.

„Jei 60 km/val. važiuosite automobiliu ir pateksite į avariją, tikėtina, kad automobilis sugers smūgį. Jei tokiu greičiu į eismo įvykį patektų motociklininkas, jam smūgis gali būti mirtinas. Tai reikėtų prisiminti ir nepervertinti savo gebėjimų“, – sakė A. Radzevičius.

Įvertinkite kelio būklę

Motociklininkas aiškino, kad važiuojant pirmiausia reikia įvertinti kelio dangos būklę – atkreipti dėmesį į nelygumus, drėgmę ir įšalą. A. Radzevičius pabrėžė, kad būtent tada, kai lauko temperatūra svyruoja apie 0 laipsnių, kyla didžiausias pavojus.

Motociklininkai
Motociklininkai
© Asmeninio albumas

„Lauko temperatūrai priartėjus prie neigiamos, gali susidaryti sunkiai pastebimas ledukas, asfaltas gali atrodyti visiškai sausas, tačiau dėl esančio įšalo motociklas nesunkiai gali slysti. Tokiame kelyje pasirinktas greitis – labai svarbus“, – patarimais dalinosi motociklininkas.

Patikrinkite padangas

Vairavimo mokytojas patarė prieš išvažiuojant į gatves įvertinti ir padangų būklę bei neskubėti motociklo „apauti“ vasarinėmis padangomis. Motociklo sukibimas su keliu yra dar vienas veiksnys, į kurį negalima numoti ranka renkantis saugų greitį. Jei protektorius nusidėvėjęs, mažesnis nei 0,8 mm, ar padangos yra senos, kai kuriais atvejais net ir leistinas greitis bus per didelis.

„Jei eismo ar oro sąlygos keičiasi, motociklų vairuotojai turėtų neprarasti budrumo ir sveiko proto. Viskas ateina su patirtimi, tačiau reikia stengtis ją sukaupti saugiai“, – aiškino motociklininkas, pridūręs, kad jeigu susiduriama su situacija, kurioje stokojama patirties, pavyzdžiui, prapliumpa smarki liūtis, o kaip važiuoti tokiomis oro sąlygomis saugiai neaišku, geriau sustoti ir palaukti, kol sąlygos pagerės, o vėliau paprašyti pasidalinti patirtimi kitų, labiau patyrusių, motociklininkų.

Motociklininkams paaiškino, ką reikėtų įvertinti prieš pamėginant važiuoti greičiau
© DELFI / Domantas Pipas

Pabrėžiama ir tai, kad motociklai dažniausiai yra nemažai galios turinčios transporto priemonės, su kuriomis reikia mokėti išlaikyti balansą. Be to, saugaus eismo žinovai akcentuoja, kad motociklininkai yra mažiau apsaugoti nei automobilių vairuotojai, todėl jiems ypatingai svarbu tinkmamai pasirinkti saugų greitį, kuris atitinka ir oro sąlygas konkrečiu momentu, ir turimus įgūdžius.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
3.3333

Top naujienos

Baltarusijos ir Rusijos piliečius Lietuvoje šokiravęs pasiūlymas bus tikslinamas: taip elgtis tiesiog negalima (11)

Antradienį Seimas per svarstymą balsų daugumą pritarė įstatymo projektui, kuriuo siūloma...

Verslas PliusEglė Girdenytė

Europos Sąjungoje – naujas užmojis: prie vairo jaunuoliai galėtų sėsti anksčiau (3)

Nors vis dažniau vairuotojai raginami atsisakyti nuosavų automobilių ir keliauti kitomis...

Vytenis Miškinis

Kruviną egzekuciją sugyventiniui suplanavusi moteris: jis nesirūpino manimi ir nesitvarkė (5)

Sugyventiniu atsikratyti nusprendusi vilnietė nuviliojo jį prie geležinkelio bėgių, ten du...

Gynyba nusivylęs Maksvytis: kovojome, bet to nepakanka įvertino „Žalgirio“ šansus kovoti dėl Top-8

Kauno „Žalgirio“ (15-15) viltys prasibrauti į Eurolygos atkrintamąsias varžybas neišaugo....

Daiva Žeimytė-Bilienė, ciklas „(Iš)gyventi", parengė Agnė Keizikienė

Iš Mariupolio ištrūkęs Sergejus – apie karo baisumus ir žmonių nusiteikimą: „rusų pasaulio“ laukę vietiniai savo akimis pamatė, ką jis reiškia (5)

„Aš iš Ukrainos, iš Mariupolio, mano vardas Sergejus. Tik truputį kalbu lietuviškai,...

Elektros kaina Lietuvoje priartėjo prie nulio: kovo mėnuo gali tapti tokiu, koks buvo jau seniai (61)

Elektra Lietuvoje šeštadienį paryčiais atpigs iki maždaug 0,2 cento už kilovatvalandę. Tai...

Parengė Eglė Gatelytė

Vokiečių ekspertas: Vakarai turi naują lyderę (4)

Kol Vokietiją dusina neryžtingumas ir biurokratinė inercija, Vakarai sulaukė tikrosios...

Euro 2024 atrankos starte progų turėję lietuviai iš Serbijos grįš tuščiomis

Lietuvos futbolo rinktinė nesėkme pradėjo 2024-ųjų Europos čempionato atrankos turnyrą:...

Atsargos pulkininkas nesupranta Ukrainos sprendimų: tai niekais pavers svarbiausią kariuomenės užduotį (31)

Ukrainos karo ekspertas Olegas Ždanovas įsitikinęs, kad Ukrainos pajėgoms nėra jokios...

Toma Miknevičienė

Itin sparčiai plinta priklausomybė nuo pornografijos: į seksologą kreipiasi savo vyrus pričiupusios moterys (7)

Neseniai „Gemius“ paskelbtas tyrimas atskleidė įdomią lietuvių naršymo internete statistiką....