Padangoms nereikėtų gailėti

Specialistas teigė, kad atsižvelgiant į esamą žieminių padangų pasiūlą, vairuotojui iš tiesų gali būti sudėtinga išsirinkti geras žiemines padangas. Tiesa, jis pabrėžia, kad madų vaikytis nereikėtų, mat pirmiausia, kiekvienas turėtų padangas rinktis atsižvelgdamas į asmeninius poreikius.

„Padangas reikėtų rinktis pagal asmeninius poreikius ir kelią, kuriuo dažniausiai tenka važinėti. Vienur keliai valomi, kitur – nevalomi, o tai yra pagrindinis kriterijus. Padangas reikėtų rinktis pagal kelio būklę“, – aiškino R. Rutkauskas.

Paklaustas, kokių padangų reikėtų važinėjantiems mieste, specialistas teigė, kad tokiems vairuotojams užduotis renkantis padangas yra paprastesnė, mat keliai yra gerai valomi.

„Tikrai nereikėtų mieste naudoti dygliuotų padangų, užtektų kokybiškų, naujų, minkšto mišinio žieminių padangų. Rajono gyventojams, kurie dažniau važiuoja žvyrkeliais, jų įveikiami keliai būna dažniau apledėję ir kelininkai kiekvieną rytą nenuvalo, galėtų rinktis ir dygliuotas padangas, tačiau tai yra labiau kraštutinė priemonė. Tai nėra būtina sąlyga, šiandien turime gerų ir nedygliuotų padangų“, – teigė specialistas.

Tiesa, R. Rutkauskas teigė, kad svarstantiems apie sezonines padangas, gali tekti ir nusivilti, mat tokios padangos gali nepatenkinti visų reikalingų poreikių.

„Vadinamos universalios padangos gali nepatenkinti poreikių, nes, kaip sakoma: kas tinka viskam – dažniausiai netinka niekam. Nors dabar universalių padangų turime ir neblogų, bet jos nebus nei labai geros žieminės padangos, nebus ir tos padangos, kuriomis bus gerai važiuoti vasarą. Žiemai perkame ir batus žieminius, tad ir automobiliu reikėtų pasirūpinti ir apauti jį tikrai geromis žieminėmis padangomis“, – nurodė R. Rutkauskas.

Prastos padangos gali tapti nelaimės priežastimi

Specialistas rekomendavo vengti ir restauruotų padangų, mat nepaisant to, kad protektoriaus gylis bus pakankamai didelis ir padanga gerai važiuos iškritus puriam sniegui, kelią nuklojus plikledžiui, saugiai važiuoti gali būti gerokai sudėtingiau.

Jei vairuotojai domisi naudotomis padangomis. R. Rutkauskas rekomenduoja atkreipti dėmesį į jų pagaminimo metus, kiek laiko ir kokiomis sąlygomis jos eksploatuotos.

„Išsirinkti geras naudotas padangas irgi bus pakankamai sudėtinga užduotis. Galbūt reikėtų rinktis ne pačias brangiausias, bet vis tik naujas padangas. Padanga dažniausiai savo savybes praranda dėl to, kaip ji yra sandėliuojama. Jeigu padanga yra sandėliuojama tinkamai – tinkamoje temperatūroje, apsaugota nuo ultravioletinių spindulių, jos sandėliavimas, kaip deklaruoja gamintojas, gali trukti iki 10 metų. Bet tik tuo atveju, jei padanga yra sandėliuota teisingomis sąlygomis“, – aiškino R. Rutkauskas.

Jis taip pat nurodė, kad padangas eksploatuojant, jų savybės ženkliai pablogėja po 5 metų, tad teoriškai, naujos padangos turėtų būti naudojamos ne ilgiau, kaip 5 sezonus. Žinoma, prieš kiekvieną jų svarbu įvertinti ir kitus faktorius.

Kokybiškos ne tik brangios, bet rinktis reikia atsargiai

Paklaustas ar reikšmingai skiriasi žinomų ir mažiau žinomų gamintojų padangos. Specialistas teigė, kad vairuotojai turėtų atkreipti dėmesį, kad neretai pigesnių padangų gamintojai yra garsiųjų gamintojų dukterinės įmonės, o tai reiškia, kad tokios padangos taip pat turi sertifikatus, yra atlikti jų saugumo testai, kuriuose nedaug atsilieka ir nuo brangesnių padangų modelių.

Tiesa, R. Rutkauskas nurodė, kad ir kinietiškų padangų negalima „nurašyti“, mat kai kurie gamintojai iš tiesų stengiasi veržtis į mūsų rinką ir pasiūlyti gerų produktų. Žinoma, taip yra ne visais atvejais, tad išlieka galimybė ir įsigyti itin nekokybiškas padangas.

Visą LNK žinių tarnybos interviu galite peržiūrėti žemiau: