aA
Dalyvavimas eisme ne vienam vairuotojui kelia įtampą, tačiau neretai ji padidėja tada, kai tenka susidurti su nesklandumais. Piko metu sutrikęs šviesoforų reguliavimas yra vienas tokių techninių nesklandumų, kuris net ir ramiausius vairuotojus gali „išmušti“ iš vėžių. Visgi prisiminus kelias taisykles didesnių rūpesčių galima išvengti.
Šviesoforas
Šviesoforas
© Shutterstock

Vairavimo mokytojas Artūras Pakėnas aiškino, kad tokios situacijos, kada eismo organizavimas sutrinka – vienos nemaloniausių. Dėl to ne tik susidaro transporto spūstys, tačiau kartais nepavyksta išvengti ir eismo įvykių, o važiuojantiems šalutiniu keliu pravažiavimas sankryža apskritai tampa iššūkiu. Instruktorius teigė, kad patekus į tokią situaciją reikėtų elgtis, kaip įmanoma ramiau, o pirmiausia – neskubėti.

„Tokiose situacijose reikėtų prisiminti judėjimo nereguliuojamose sankryžose tvarką ir praleisti važiuojančius pagrindiniu keliu arba iš dešinės. Kai eismo juostų yra daugiau nei po vieną kiekviena kryptimi, reikėtų būti itin atidiems, sumažinti greitį, apsidairyti ir įsitikinti, kad kirsti sankryžą yra tikrai saugu“, – sakė vairavimo mokytojas.

Dėmesys į ženklus

A. Pakėnas aiškino, kad vos pastebėjus, jog šviesoforai neveikia, reikėtų sumažinti greitį bei atkreipti dėmesį į virš šviesoforų esančius pirmumo ženklus. Pamačius, kad užimamas kelias yra pagrindinis, skubėti nereikėtų, mat tokiais atvejais pirmumo teisę įgyja ir pėstieji, todėl juos vairuotojai privalo praleisti.

Tiesa, kirsdami tokią sankryžą pėstieji taip pat turėtų būti itin atidūs, mat kelių eismo juostų kelyje ne visi vairuotojai gali iškart pastebėti einantį žmogų. Dėl šios priežasties vairuotojai turėtų prisiminti, kad matydami vienoje iš tos pačios krypties eismo juostų sustojusį automobilį, privalo pasekti stovinčiojo pavyzdžiu.

Šviesoforas
Šviesoforas
© Shutterstock

Savitarpio pagarba ir atsargumas

Vairavimo mokytojas aiškino, kad važiuojantys šalutiniu keliu, į sankryžą turėtų įvažiuoti tik įsitikinę, kad juos praleidžia, o štai judantys pagrindiniu turėtų nepiktnaudžiauti situacija, būti empatiški pastariesiems ir kas kiek laiko juos praleisti.

„Savitarpio pagarba ir atsargumas yra pagrindinė taisyklė, kuria reikėtų vadovautis visose situacijose. Vairuotojai turi suprasti, kad kitoje sankryžoje jų užimamas kelias gali būti šalutinis, todėl privalo sudaryti sąlygas saugiai sankryžą kirsti ir kitiems. Laukiantiems galimybės pravažiuoti galima „pamirksėti“ šviesomis ir taip pranešti, kad juos praleidžiate“, – sakė A. Pakėnas atkreipdamas dėmesį, kad keliuose po vieną eismo juostą, galima judėti užtrauktuko principu – pravažiavus vienam automobiliui pagrindiniu keliu, važiuoja vienas šalutiniu.

Atsakingi ne tik už save

A. Pakėnas aiškino, kad tokiose situacijose, kai neveikia šviesoforai, o eismo juostų kiekviena kryptimi yra daugiau nei viena, vairuotojai pasimeta ir ima „kovoti“ už save, tačiau tai, anot instruktoriaus, yra pagrindinė klaida, dėl kurios įvyksta eismo įvykiai. Vairavimo mokytojas akcentavo, kad vairuotojai neturėtų bandyti įsiterpti į sankryžą jei jų kiti vairuotojai nepraleidžia, mat taip jie sukelia didelį pavojų savo ir kitų eismo dalyvių sveikatai ir gyvybei.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(5 žmonės įvertino)
1.4000

Top naujienos

Nacionalinio stadiono epopėja: po mero ir Vyriausybės konflikto – kompromiso paieškos (114)

Praėjusią savaitę apie nacionalinio stadiono mirtį pranešęs Vilniaus meras Remigijus Šimašius...

Istorinio skrydžio teks palaukti: „SpaceX“ į atvirą kosmosą pakilti sutrukdė oro sąlygos (270)

Praėjus beveik dešimtmečiui – vėl iš JAV teritorijos į atvirą kosmosą turėjo kilti...

Kapų daugiau nei mirčių: aukų artimieji patys išaiškino Kazachstaną klastojant pandemijos statistiką (50)

Panašu, kad vien koronaviruso aukoms iš Kazachstano pietryčiuose esančio Almatos miesto ir jo...

Darbuotojų bėdos su karantino pabaiga nesibaigs: gali netekti ne tik darbo, bet negauti ir išmokų (96)

Nors po truputį pradeda ryškėti galima karantino pabaigos data, rūpesčiai nei darbuotojams, nei...

Po erkės įkandimo tarnybos metu neteko didžiosios dalies darbingumo: tikina, kad jam buvo pakištas suklastotas dokumentas (100)

2016 m. pavasaris tuometiniam kariui savanoriui buvo lemtingas. Tarnybos metu įsisiurbusi erkė jį...

Paulius Jurkevičius

Linkėjimas iš ano pasaulio: kietų ir nemirtingų stereotipų! (1)

Jie gimsta, stiprėja, plėtojasi, įsigraužia į aplinką, į draugų būrelį, į šeimą. Į...

Mažos mergaitės pasiaukojimo istorija: pati išmesta maiše pelkėse sugebėjo išgelbėti nuo mirties dvimetį berniuką (23)

„Kai prasidėjo karas, mūsų šeima suprato, kad mus nužudys, – pasakoja 80-metė vilnietė...

Ekspertas: vakcina nuo SARS-CoV-2 gali būti paruošta lapkritį (24)

JAV Nacionalinio alergijos ir užkrečiamųjų ligų instituto vadovas Anthony Fauci trečiadienį...

|Maža didelių žinių kaina