aA
Į vieną uostamiesčio mokyklų skubantys moksleiviai rizikuoja bet kurią akimirką papulti po automobilių ratais arba turi daryti kone pusės kilometro lankstą, kad galėtų saugiai pereiti gatvę. Priežastis – prie judrios sankryžos panaikinta perėja, už kurios atkūrimą kovoja ir moksleivių tėvai, ir mokyklos administracija.
Panaikinta pėsčųjų perėja
Panaikinta pėsčųjų perėja
© DELFI (V.Spurytės nuotr.)

„Vaiką tikrai baisu išleisti į mokyklą. Jam juk nepasakysi, kad paeitų pusę kilometro, o tada saugiai kirstų gatvę reguliuojamoje sankryžoje. Jis per gatvę bėgs ten, kur yra įpratęs, kur visada buvo pėsčiųjų perėja, o dabar ji dėl neaiškių priežasčių panaikinta. Paradoksas – prie tos vietos, kur buvo perėja, nupiešti ženklai „Apsaugok mane“, bet pėsčiųjų perėjos nėra. Negi miesto valdžiai taip nerūpi mūsų vaikų gyvybė?“ – retoriškai klausė viena iš „Saulėtekio“ pagrindinės mokyklos moksleivių mama.

Būtent vaikams, kurie gyvena Bangų gatvėje ir lanko „Saulėtekio“ pagrindinę mokyklą, reikia įveikti mirties keliu jau pramintą sankryžą.

Perėja prie sankryžos, kur Bangų gatvė išsišakoja į dvi kryptis, panaikinta jau prieš gerą pusmetį. Vaikams, kurie gyvena dešinėje Bangų gatvės pusėje, žvelgiant nuo Senojo turgaus, norint saugiai pereiti gatvę, reikia paėjėti dar kelis šimtus metrų iki reguliuojamos perėjos Mokyklos gatvėje.

Jei į mokyklą žingsniuojama kairiąją kelio puse, pėsčiųjų perėja yra likusi, nors ji – toje pačioje sankryžoje.

„Kažkoks nelogiškas sprendimas. Sankryža ta pati, o viena perėja prie jos panaikinta, kita – palikta. Mes tikrai nenuleisime rankų, kol vaikai vėl saugiai galės pereiti gatvę jiems įprastoje vietoje“, – tikino moksleivių tėvai.

Jiems antrino ir „Saulėtekio“ pagrindinės mokyklos direktorė Birutė Bartašiūtė. „Tiesą sakant, neturime analizės, kiek mūsų mokyklą lanko vaikų, kurie gyvena būtent dešiniojoje Bangų gatvės pusėje ir jiems sudėtinga saugiai pereiti gatvę. Kita vertus, ir vienas vaikas yra brangus, juo reikia rūpintis, kad nenutiktų nelaimė. Mes dar pernai kreipėmės į savivaldybę, prašėme, kad panaikinta perėja būtų atkurta. Gavome atsakymą, jog klausimas bus svarstomas Saugaus eismo komisijoje, tačiau kol kas jokių sprendimų nėra. Perėja jau ne tik nugrandyta, bet ir ženklai nuimti. Girdėjau, kad esą pėstieji ten gali kirsti gatvę, nes yra sankryža, bet jau jie bus atsakingi, jei pateks po ratais“, – kalbėjo mokyklos direktorė.

Ji pabrėžė, jog panaikinta perėja buvo labai patogi ir vaikams, skubantiems į „Saulėtekio“ mokyklą, ir kitiems gyventojams. „Nežinau, kokios taisyklės galioja, kad mieste naikina tiek perėjų. Bet vaikams juk nepasakysi, kad dabar toje vietoje nebegalima eiti per gatvę, jie vis tiek bėgs, o tada ir nelaimė visai šalia“, – baiminosi B. Bartašiūtė.

Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Aleksandras Michailovas, kuris yra ir Saugaus eismo komisijos pirmininkas, pripažino, jog problema tikrai egzistuoja, tačiau reikia rasti geriausią būdą, kaip ją išspręsti.

„Lengviausia yra vėl nupiešti perėją, tačiau problemos tai neišspręs. Ten eismas intensyvus vaikai, eidami per gatvę, ne visada apsidairo aplinkui, o vairuotojai ne visada laikosi saugaus greičio. Paprasta perėja toje vietoje yra pavojinga. Geriausia būtų įrengti reguliuojamą šviesoforais, tačiau, jei tai būtų nuspręsta padaryti, darbus pradėtume tik kitų metų pavasarį. Suprantu, kad ten iki nelaimės tikrai yra tik vienas žingsnis, bet vis tiek reikia viską gerai apmąstyti, kaip spręsti problemą“, – teigė A. Michailovas.

Jis pažadėjo, jog artimiausiu metu susitiks su už saugų eismą atsakingais policijos pareigūnais ir bandys rasti išeitį, kaip išspręsti problemą.

„Visi suprantame, kad vaikams tikrai nepatogu eiti dar kelis šimtus metrų iki reguliuojamos perėjos, kad jie bėgs per gatvę toje vietoje, kur perėja buvo. Žinome, kad reikia imtis priemonių ir tai padarysime, tik dar nežinau, koks bus sprendimas“, – kalbėjo Saugaus eismo komisijos pirmininkas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

Nematytas profesorius Gudavičius: ateities kartoms jis paliko neįmintų mįslių (20)

Lietuvos istorijos revoliucionierius, kuris mėgo tokiais giliais pjūviais gilintis į temą, kad jo...

Karinių konfliktų kamuojamame Irake keliavęs lietuvis: svetingesnių ir draugiškesnių žmonių su kalašnikovais nesu sutikęs (5)

Irakas ir Kurdistanas daugeliui žmonių asocijuojasi su kariniais išpuoliais, neramumais ir...

Kokių darbuotojų ir už kiek ieško geriausi Lietuvos darbdaviai (3)

Darbo skelbimuose darbdavių rašoma eilutė – „laiku mokamas atlyginimas“ – kandidatams kelia...

Žiniasklaida: sukurti skiepai nuo pasaulį šiurpinančio koronaviruso (64)

Honkongo tyrėjų grupė jau sukūrė vakciną nuo koronaviruso , atsiradusio Kinijos Uhano...

Išskirtinė idėja kaime: stato unikalius namus, kurie kur kas pigesni už tradicinius (17)

Nematytus Lietuvoje kupolinius namus statančios bendrovės „Sferos“ vadovas Povilas Gudelis...

Trumpas skelbia „taikos planą“ Artimiesiems Rytams, Izraelis jau stiprina karinę parengtį pasiūlė įkurti Palestinos valstybę (8)

Jungtinių Valstijų prezidentas Donaldas Trumpas pristato ilgai atidėliotą „ taikos planą...

Pirmajame nacionalinės „Eurovizijos“ atrankos pusfinalio filmavime – favoritų pasirodymai pildoma

Antradienį LRT Didžiojoje studijoje verda tikros aistros. Jau netrukus čia prasidės pirmojo...

Viena višta gali sugriauti mūsų paukštininkystę – kreipėsi į EK, kad Lietuvai būtų taikomos išimtys (57)

Naujas paukščių gripo židinys aptiktas Lenkijoje, mažiau nei 200 km nuo Lietuvos sienos. Tai...

Išsekę ir atlyginimu nepatenkinti vairuotojai išklojo visą tiesą: tokia situacija yra tiksinti bomba (63)

Savivaldybei pavaldžioje keleivių pervežimo paslaugas teikiančioje bendrovėje „Kėdbusas“...