Rinktis padangas serviso vadovas pataria pagal važiavimo ypatumus. Anot pašnekovo, žiemą važiuoti mieste užtenka ir europinio tipo padangų, o gyvenantiems užmiesčiuose galima rinktis minkštojo tipo ar dygliuotąsias padangas.

„Reikia pasitikrinti protektoriaus gylį, ar užtektinai jo yra. Jeigu protektoriaus gylis mažesnis nei 3 milimetrai, eksploatuoti Lietuvoje negalima, Latvijoje nuo 4 milimetrų nebegalima eksploatuoti žieminių padangų. Skandinavijoje žmonės keičia padangas esant 5–6 milimetrams, nes ten atšiaurios sąlygos“, – sako Dainius Kulionis, UAB JUTA Vilniaus filialo direktorius.

Nors vasarinių padangų eksploatacijos terminas baigiasi lapkričio 10 d., serviso direktorius ragina nedelsti iki paskutinės dienos.

„Atvėsus orams, manau, verta padangas pasikeisti anksčiau. Savaitė ar dvi anksčiau termino nieko nelems, o žmonės išvengs streso ir eilių, nereiks ieškoti, kur tas padangas pasikeisti“, – pataria pašnekovas.
Padangos

Vyras skaičiuoja, kad žieminių padangų komplektas atlaiko vidutiniškai keturis sezonus. Senos ir nebetinkamos padangos gali būti paliktos automobilių servisuose nemokamai.

„Kiekvienas žmogus, įsigijęs naujas padangas parduotuvėje ar permontavęs serviso dirbtuvėse, turi teisę nemokamai palikti keturias savo padangas, jeigu keičia keturias. Jeigu perka daugiau, atitinkamai tokį patį kiekį gali palikti“, – sako D. Kulionis.

Tačiau dalis vairuotojų linkę senas padangas sandėliuoti. Autogamintojų ir importuotojų asociacijos užsakymu atlikta apklausa parodė, kad didžioji dauguma nebetinkamų naudoti padangų keliauja į didelių gabaritų ir pavojingų atliekų priėmimo aikšteles, taip pat paliekamos ten, kur perkamos naujos, arba servisuose, kuriuose jos keičiamos.

Senas padangas sandėliuoti linkę 6 procentai transporto priemonių valdytojų. Tarp 18–24 metų amžiaus jaunuolių tai daro 11 procentų apklaustųjų. 6 procentai nurodo nežinantys, kur dedamos senos, nebenaudojamos padangos, nes už jų keitimą atsakingas kitas asmuo.

Asociacijos vadovė tikina, kad net nemažai automobilių remonto paslaugas teikiančių subjektų netinkamai tvarko susidariusias atliekas, nors tvarką apibrėžia teisės aktai.

„Valstybinės mokesčių inspekcijos duomenimis, 2023 m. Lietuvoje buvo beveik 7 tūkstančiai asmenų, užregistravusių individualią veiklą pagal pažymą ir nurodžiusių, kad vykdo automobilių techninės priežiūros bei remonto darbus, – sako AGIA vadovė Rita Zdanevičienė. – Aplinkos apsaugos agentūra nurodo, kad bendroje gaminių ir pakuočių atliekų apskaitos informacinėje sistemoje šių metų rugsėjo pradžioje užsiregistravo tik 2456 fiziniai ir juridiniai asmenys, kurie vykdo automobilių remonto darbus.“

Rita Zdanevičienė

Pašnekovė primena, kad kiekvienas vartotojas, pirkdamas padangą, iš karto sumoka už jos utilizavimą – išlaidos už sunaikinimą iškart būna įtrauktos į mokėtiną sumą. Taigi, kaupti ir sandėliuoti senų padangų tiesiog neapsimoka.

„Padangas palikite ten, kur keičiate jas į naujas, – servisuose. Jie privalo nemokamai priimti visas nebetinkamas naudoti automobilių detales. Tačiau sulaukiame pranešimų, kad ne visi meistrai nori priimti naudotas detales dykai. Taip neturi būti. Vartotojui svarbu pasirinkti servisą, kuris atsakingai tvarko automobilines atliekas“, – sako R. Zdanevičienė.

Primenama, kad, be jau minėtų grąžinimo būdų, vairuotojai legaliai ir nemokamai gali grąžinti tokį patį kiekį padangų pardavėjui, kokį perka, taip pat 4 vienetus padangų per metus leidžiama atvežti į didelių gabaritų atliekų surinkimo aikšteles.

Atliekomis atsikračius netinkamose vietose gresia baudos.