Portalas telegraph.co.uk. sudarė pavojingiausių kelių sąrašą, kuriuose už vairo tikrai nederėtų atsipalaiduoti.

7000 mylių (11,2 tūkst. kilometrų) Sibiro magistralė, besitęsianti nuo Sankt Peterburgo iki Vladivostoko.

Didžioji dalis šio kelio buvo pastatyta gulagų kalinių. Jo būklė kai kada primena puikų vakarietišką kelią, o kai kada purviną trasą rytuose. Didžiąją metų dalį, kai būna truputį pašalę, kelias būna nuostabios būklės, tačiau drėgną vasarą kai kurie kelio ruožai virsta neįveikiamu liūnu.

„Canning Stock“ kelias Australijoje. Tai turbūt pats atokiausias kelias pasaulyje. Jis vingiuoja 1850 kilometrų visiškai tuščia dykuma ir yra labai pamėgtas nuotykių ieškotojų.

Pasiryžusiems šiuo keliu važiuoti tris savaites privalu pasirūpinti keturių varomų ratų automobiliu, vieta maistui, vandens atsargomis, atsarginėmis automobilio detalėmis ir pagrindinėmis automobilio remonto žiniomis. Iš anksto reikėtų apsirūpinti ir kuro atsargomis, nors jo galima įsigyti ir vienoje ar dvejose aborigenų bendruomenių.

„Stelvio Pass“ kelias Italijoje, jungiantis Lombardiją su Austrija. Nors šis kelias puikiai asfaltuotas, vairuotojai tarpusavį lažinasi, ar nors vienas išdrįs priimti tokį iššūkį.

Čia yra 48 statūs posūkiai, o nuostabūs Alpių vaizdai blaško dėmesį. BBC laidoje „Top Gear“ šis kelias išrinktas „vienu nuostabiausių kelių vairavimui“.

Šiaurinis „North Yungas“ kelias Bolivijoje. Taip pat žinomas kaip „Mirties kelias“. Šis kelias dar 1930 metais buvo pastatytas Paragvajaus kalinių.

Tokia trasa vairuotojus gąsdina nuo Bolivijos sostinės per La Pasą važiuojant į Korisio miestelį. Nors šiame kelyje eismas abipusis, jo plotis vos 3 metrai ir nėra apsauginių atitvarų. Smarkus lietus ar rūkas pavojų tik dar labiau padidina ir vienas neatsargus manevras gali reikšti 600 metrų krytį nuo skardžio. Teigiama, kad šiame kelyje žuvo tūkstančiai žmonių, o atminimo kryželiais paženklinta daugybė vietų, kur transporto priemonės nuriedėjo žemyn. Didelis žuvusiųjų skaičius ir įspūdingi vaizdai traukia ir adrenalino ištroškusius dviratininkus išbandyti kvapą gniaužiančią kelionę dviems ratais. Praėjusiais metais kelias buvo šiek tiek patobulintas ir šiuo metu naujas maršrutas aplenkia vieną pavojingiausių senojo maršruto atkarpų.

„Taroko Gorge“ kelias Taivane. Šis siauras kalnų kelias siūlo įspūdingus vaizdus drąsiems vairuotojams.

Smarkus lietus čia gali sukelti nuošliaužas. Paprastai šiame regione per metus būna trys ar keturi ciklonai, kurių metu kiekvieną kartą iškrenta daugiau nei metras kritulių, taigi prieš planuojant kelionę šiuo keliu reiktų peržiūrėti orų prognozes.

Daltono greitkelis Aliaskoje. Tai 414 mylių (666 kilometrų) izoliuotas greitkelis, kuris buvo pastatytas kaip tiekimo kelias, skirtas naftos eksploatacijai Aliaskoje paremti.

Šiame kelyje yra tik trys miestai, kurių bendra populiacija vos 60 žmonių. Keliu pravažiuojantys milžiniški sunkvežimiai čia sukelia tikras dulkių audras ir taip kitiems vairuotojams matomumą sumažina iki nulio, todėl nerekomenduojama šiuo keliu važiuoti lengvaisiais automobiliais. Vairuotojai taip pat turi nusiteikti stingdančiam Arkties klimatui.

„Zojila Pass“ kelias Iddijoje. Šiame auštai virš jūros esančiame kelyje dažnas stiprus vėjas ir stiprios pūgos, todėl didžiąją dalį žiemos šis kelias tiesiog tampa neįveikiamas.

Net tada, kai šviečia saulė, pavojus vis tiek lieka, nes kelias – labai siauras, iš viršaus gali kristi uolienos, o jūsų automobilio ir bedugnės neskiria jokie atitvarai.

Tanssacharos greitkelis jungiantis Alžyrą ir Lagos. Kelias driekiasi 4 500 kilometrų mirusioje gamtoje ir dykumoje. Maždaug 85 proc. šio kelio grįstas, tačiau labai prastos būklės, todėl prieš vykstant į kelionę šiuo keliu privalu išmokti pasikeisti padangą.

Kelyje yra tik kelios kuro ir vandens kolonėlės ir jos gerokai nutolusios viena nuo kitos. Vairuotojai taip pat turėtų pasiruošti ištverti 50 laipsnių karštį ir retkarčiais kelią blokuojančias smėlio audras.

Transfegerašano kelias Rumunijoje. Šiame kelyje vingiai ir posūkiai tęsiasi apie 90 kilometrų aukščiausiose Karpatų kalnų vietose. Kelyje yra keliolika stačių posūkių ir tunelių. Kelias pastatytas 1970 metais komunistų diktatoriaus Nicolae Ceausescu nurodymu. Šio kelio statybai buvo panaudota daugiau nei 6 mln. kilogramų dinamito ir žuvo daugiau nei 40 kalinių.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (18)