aA
Ar mokėtumėte už minutę ar penkias pokalbio telefonu 60 arba 90 eurų? Jei manote, kad tai nesąmonė, prisiminkite, kiek kartų tvarkėte reikalus telefonu vairuodami automobilį? Arba kai spūstyje pasidaro nuobodu, naršėte po socialinius tinklus? Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenys neguodžia – išsiugdyti įprotį nesinaudoti telefonu vairuojant ar naudotis tik laisvų rankų įranga žmonėms išties sunku. Net jei tai brangiai kainuoja.
Minutė, kainuojanti 60–90 eurų – kasmet vis tiek turime 20 tūkst. pažeidėjų
© Shutterstock

Statistika rodo, kad naršymas telefone kone „privalomas“ dešimtims tūkstančių vairuotojų.

Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyriausioji specialistė komisarė Daiva Žilinskė sako, kad skaičiai aiškiai rodo žmonių įpročius.

„Per metus policijos pareigūnai nustato apie 18 000–20 000 tokių pažeidimų – draudimo vairuotojams naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis, kai jomis naudojamasi rankomis (išskyrus atvejus, kai stovinčios transporto priemonės variklis išjungtas), nesilaikymas. Pavyzdžiui, 2018 metais – 20 028 atvejai, 2019 metais – 19 394 atvejai. Tačiau 2020-aisiais šis pažeidimų skaičius gerokai didesnis – 34 900 atvejų. Šiais metais (sausį–balandį) – daugiau nei 16 700 atvejų. 41 vairuotojui už tai atimta teisė vairuoti“, – pateikia duomenis D. Žilinskė.

Anot komisarės, vairuotojams reikėtų priminti Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 417 straipsnio 3 dalį: „Reikalavimo duoti kelią pradedant važiuoti, įvažiuojant į kelią, persirikiuojant ir kitaip keičiant važiavimo kryptį nevykdymas, įvažiavimas į priešpriešinio eismo juostą pažeidžiant Kelių eismo taisyklių reikalavimus, apsisukimas geležinkelio pervažose, vietose, kur kelio matomumas bent viena kryptimi mažesnis kaip 100 metrų, draudimo vairuotojams naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis, kai jomis naudojamasi rankomis (išskyrus atvejus, kai stovinčios transporto priemonės variklis išjungtas), nesilaikymas užtraukia baudą vairuotojams nuo 60 iki 90 Eur.“ Be to, už šio straipsnio 3 dalyje numatytus administracinius nusižengimus gali būti atimta teisė vairuoti transporto priemones nuo 1 iki 3 mėnesių.

„Galima konstatuoti, kad nemaža problema, kai vairuotojai nesutelkia dėmesio į vairavimą, o užsiima pašaline, su vairavimu nesusijusia veikla. Lietuvos Respublikoje galiojančiose Kelių eismo taisyklėse (20 punktas) aiškiai reglamentuota, kad transporto priemonės vairuotojas turi vengti bet kokių su transporto priemonės vairavimu nesusijusių veiksmų. Šiame punkte nurodyta ir tai, kad „Motorinių transporto priemonių, traktorių, savaeigių mašinų vairuotojams draudžiama naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis, jeigu jomis naudojamasi rankomis, išskyrus tuos atvejus, kai stovinčios transporto priemonės variklis išjungtas“, – paaiškina pareigūnė.

Minutė, kainuojanti 60–90 eurų – kasmet vis tiek turime 20 tūkst. pažeidėjų
© Shutterstock

„Policijos pareigūnai nuolat vykdo įvairias tikslines prevencines eismo dalyvių kontrolės priemones. Šiais metais pirmąjį pusmetį vairuotojų veiklai, nesusijusiai su vairavimu, kontroliuoti skirtos 5 tokios respublikinės priemonės (reidai). Apskričių vyriausieji policijos komisariatai prižiūrimose teritorijose surengia ir papildomų reidų. Per metus pasitaiko dar vienas kitas atvejis, kai dėl šio kelių eismo taisyklių pažeidimo pasiūloma „susitarti“. Nubausti vairuotojai paprastai sprendžia „neatidėliotinus“ klausimus, iškilusias problemas, „tvarko“ darbo ar šeimos reikalus“, – dalijasi D. Žilinskė.

Ar yra galimybė skambinti „pigiau“, jei vairuojate? Policijos pareigūnai primena, kad ne. Jei jau skambutis išties labai lauktas ar žinia svarbi, visų pirma, reikia prisiminti, kad išsiblaškymas kelyje gali kainuoti kur kas daugiau nei baudą – apgadintą automobilį ar net kažkieno gyvybę.

„Klausimas, ar visada žinoma, kad tai „itin svarbus skambutis“? Be to, kas svarbiau – Jūsų ir kitų eismo dalyvių saugumas ar mobiliojo skambutis? Pirma, privaloma vykdyti nustatytą tvarką kelyje – kelių eismo taisykles, šiuo atveju – jau minėtą punktą. Antra, įvertinus eismo intensyvumą, jei nebus trukdoma, sukeliama pavojinga (avarinė) situacija kitoms transporto priemonėms, eismo dalyviams, be to, kai tai leidžia kelių eismo taisyklės, galima sustoti, išjungti transporto priemonės variklį ir perskambinti ar atsiliepti į skambutį (parašyti žinutę)“, – primena pareigūnė.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(6 žmonės įvertino)
4.3333

Top naujienos

Tomas Janonis | D+

Populiarioje pajūrio vietoje poilsiautojams vietos gali nelikti: dėl didžiulio projekto užsimojo perbraižyti netgi draustinio ribas (2)

Krašto apsaugos ministerijos planai vienoje gražiausių pajūrio vietų, esančių Pajūrio...

Revoliucija pasaulinėje mokesčių santvarkoje: Lietuvai naudinga, o latviams ir estams – užuojauta (31)

Didžiajam septynetui susitarus prikirpti sparnus mokesčių vengėjams, ekonomistas Nerijus...

Po stichinės kaitros užklups staigūs pokyčiai: didžiausios permainos laukia per Jonines išsami savaitės prognozė (24)

Šiandien Lietuvos orus lems anticiklono vakarinė dalis. Visame krašte bus giedra ir sausa. Lengvas...

Arūnas Spraunius | D+

Kosmoso lenktynės sugrįžo, bet dabar viskas kitaip: kai kurios valstybės nusispjovė ant senųjų taisyklių

Galimybė liepos 20-ąją apskristi Žemę kosminiu laivu „New Shepard“, kurį surentė Amerikos...

Vasha ryžosi atvirai išpažinčiai apie buvusio vyro neištikimybę, kankinusią krizę ir naują mylimąjį: jis grįžo į mano gyvenimą (29)

Gabrielė Rutkauskienė -Vasha šiandien, panašu, išgyvena vieną geriausių laikotarpių savo...

Sugadintas kauniečių savaitgalis: turėjo gauti skiepą, bet teko pabučiuoti duris (1)

Portalo „Kas vyksta Kaune“ skaitytojai, šeštadienį susisiekę su redakcija, pranešė, kad liko...

Lygūs ir lygesni darbe: ar vis dar reikia būti boso mylimiausiu? (5)

„Ieškomas jaunas, ambicingas projektų vadovas“, – gali pasirodyti nekaltas sakinys, bet jame...

Atominių bombų radarai Indijos vandenyne užfiksavo mokslininkams negirdėtus signalus: aptiko itin retus gelmių gyventojus (3)

Mokslininkai Indijos vandenyne aptiko visiškai naują pigmėjinių mėlynųjų banginių...

Didžiausias nerimas dėl euro zonos bėdų slūgsta – randai nebus tokie gilūs kaip po 2008 metų (4)

Europos susirūpinimas, esą pandemija sukels neatitaisomą žalą darbo rinkai, jau pradeda atrodyti...

Dalyvaujate pokalbyje dėl darbo? Į kokius nerimą keliančius ženklus privalote atkreipti dėmesį (1)

Priimti sprendimą keisti darbovietę dažnai gali būti ne tik sudėtinga, bet ir kelti stresą....