„Nuolatinis judėjimas pirmyn, siekis pirkėjams pasiūlyti kuo platesnį asortimentą, tikėjimas savo atstovaujamais produktais bei jų specifikacijų išmanymas. Tai yra dalykai, kuriais tiki „Zaliastotele.lt“ kūrėjai“, – sako šios internetinės parduotuvės marketingo vadovė Jurgita Blužaitė.

Pirmą kartą šalyje rengiamuose mylimiausios elektroninės parduotuvės rinkimuose „Zaliastotele.lt“ nominuota vidutinio dydžio elektroninės parduotuvės kategorijoje. Tad, smalsu pasidomėti, ko reikia, norint išsiskirti iš konkurentų bei sėkmingai daugelį metų prekiauti ne tik gėlėmis bei sodinukais, tačiau ir namų dekoro priemonėmis bei gyvūnų priežiūrai skirtais daiktais?

Prasidėjus pandemijai internetinė prekyba „šoktelėjo“ į neregėtas aukštumas

Mažmeninės prekybos tinklas „Žalia stotelė“ įkurtas 1999 metais. Dauguma šalies gyventojų tikrai puikiai atpažįsta šias, daugelyje miestų, įsikūrusias parduotuves.

„Daržo gerbėjai mūsų parduotuves renkasi jau daugelį metų. Vis tik, 2015 metais įkūrėme ir elektroninę parduotuvę. Nors, turiu pripažinti, pradžioje ji nebuvo tokia populiari, kokia yra dabar. Viskas pasikeitė prasidėjus koronaviruso pandemijai“, – pasakoja J. Blužaitė.

Anot jos, nors įkūrus internetinę parduotuvę „Zaliastotele.lt“ jie visada skyrė daug dėmesio jos viešinimui, pirkėjų patirties gerinimui ir kokybiško apsipirkimo užtikrinimui, ypatingo dėmesio prireikė 2020 metais.

„Tais metais, kovo mėnesį, paskelbus karantiną, bendrovei teko uždaryti savo parduotuvių tinklą. Būtent internetinė prekyba tapo galimybe toliau pelningai dirbti bei tenkinti klientų poreikį, juk pavasario niekas neatšaukė. Per pandemijos metus paaugome daugiau nei 3 kartus. Stipriai išaugus pirkimui internetu, per kelias savaites padidinome darbuotojų komandą, įdiegėme gyvą konsultavimą elektroninėje parduotuvėje. Taip pat pasiteisino sprendimas įdiegti užsakymų galimybę ne tik internetu, bet ir telefonu, elektroniniu paštu“, – patirtimi dalinasi pašnekovė.

Specialistė pripažįsta – lengva nebuvo. Teko itin daug dirbti siekiant, kad visi procesai veiktų sinchroniškai. Reikėjo įdiegti labai daug naujų funkcijų, o taip pat ir daug dėmesio skirti pirkėjų pirkimo patirties gerinimui.

Konkurencija – neišvengiamybė, su kuria reikia susitaikyti

Parduotuvės atstovė J. Blužaitė sako, kad internetinės parduotuvės sėkmei įtakos turėjo ir jų, kaip verslo atstovų, supratimas, kad pirkėjams nuolat reikia pasiūlyti kažką naujo.

„Nuolat plečiame asortimentą ir klientams siūlome ne tik sodo bei daržo prekes, bet ir gausų namų interjero dekoro, sporto ir laisvalaikio, virtuvės reikmenų, grilių ir jų priedų bei prekių, skirtų gyvūnams, asortimentą. Šiuo metu intensyviai ruošiamės didžiosioms metų šventėms, norime pasiūlyti daug išskirtinių Kalėdinio dekoro prekių. Savo ruožtu, vyksta intensyvus pasiruošimas naujam sezonui ir jau nuo spalio pabaigos, mūsų parduotuves pasieks sėklų naujienos, kurių šiemet bus išties daug“, – vardija specialistė.

Paklausta, kaip vertina konkurentus, kurių šiuo metu rinkoje – labai daug, „Zaliastotele.lt“ marketingo vadovė pabrėžia, kad konkurencija yra neišvengiama. Ją, anot pašnekovės, reikia vertinti kaip galimybę nuolat tobulėti ir ieškoti vis naujesnių sprendimų.

„Žmonėms, kurie svajoja apie savo elektroninę parduotuvę, rekomenduočiau aiškiai susidėlioti savo tikslus, suprasti, kokį produktą ir kam nori parduoti bei nebijoti bandyti. Svarbiausia koncentruotis į geros pirkėjų patirties kūrimą, nuolat patiems mokytis bei sekti rinką“, – sako specialistė.

Vis dėlto, ji pabrėžia, kad sukurti internetinę parduotuvę – tikrai ne sunkiausia užduotis. Sunkiausia yra „išlaikyti“ klientus, juos pritraukti ir padėti jiems apsispręsti, kad jų norimą prekę įsigytų būtent pas jus.

Nuomonės formuotojų paslaugos nepasiteisino

J. Blužaitė nurodo, kad „Zaliastotele.lt“ elektroninės parduotuvės reklamai yra naudojama itin daug kanalų.

„Patys pagrindiniai – reklama televizijoje, „Google“ paketas, socialiniai tinklai, naujienlaiškiai“, – vardija pašnekovė.

Žinomumo didinimui, anot jos, efektyviausiai padeda televizija, tačiau iš pamatuojamų kanalų elektroninei prekybai, jų parduotuvei labiausiai pasiteisina „Google“ reklamos paketas bei socialiniai tinklai.

„Skatiname pirkti internetu. Pavyzdžiui, mūsų internetinėje parduotuvėje galima rasti kur kas daugiau akcijų, nei fizinėse parduotuvėse. Akcijos nuolat taikomos ne tik prekėms, bet ir jų pristatymui“, – pasakoja specialistė.

„Zaliastotele.lt“ atstovė pamini ir tai, kad jie, kaip verslo atstovai, yra naudojęsi ir „mikro“ nuomonės formuotojų paslaugomis. Vis tik, jų atveju šis sprendimas nelabai pasiteisino.

„Sunku pasakyti, kodėl tai nepasiteisino. Gali būti, kad nuomonės formuotojų žinutė buvo ištransliuota ne laiku, o galbūt jos pateikimas nebuvo įtraukiantis. Žinoma, galimas variantas, kad nuomonės formuotojo auditorijai pateikta informacija tiesiog nebuvo aktuali“, – teigia J. Blužaitė.

Balsuoti už mylimiausią el. parduotuvę gyventojai kviečiami už 30 sąraše pateiktų e.parduotuvių, kurios buvo atrinktos iš daugiausiai sykių nominuotųjų pirmajame rinkimų etape. Rinkimuose e.parduotuvės pagal lankomumą yra suskirstytos į tris kategorijas – mažas, vidutines ir dideles. Atiduoti savo balsą už favoritus galima iki rugsėjo 29 d. adresu www.post.lt/mylimiausia-eparduotuve.

Šaltinis
Temos
Specialusis projektas „Mano verslas internete“
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją