Užteršto grunto pašalinimas iš dokų duobių svarbus ne tik aplinkosaugos atžvilgiu, bet ir turi didelę reikšmę toliau vystant uostą, ypač Malkų įlankos teritoriją.

„Užteršto grunto pašalinimas ir doko duobių projektinių gylių atstatymas suteiks laivų remonto veiklai naujas konkurencines galimybes remontuoti ne tik maksimalių parametrų laivus, bet ir įsisavinti naujus rinkos segmentus, remontuojant specialios paskirties laivus: ledlaužius, žvejybinius laivus, naftos platformas aptarnaujančius laivus ir kt. Tikimės, kad ateinančių metų pirmą pusmetį projektas bus sėkmingai užbaigtas, o tai atvers galimybes tolimesnei laivų remonto plėtrai ir investicijoms į naujus laivų dokavimo pajėgumus“, – teigė AB Vakarų laivų gamyklos įmonių grupės generalinis direktorius Arnoldas Šileika.

Tai unikalus Klaipėdos uoste įgyvendinamas aplinkosaugos projektas. Išsiurbtas gruntas iš po dokų, esančių Malkų įlankoje, transportuojamas slėginiais vamzdžiais, kurių bendras ilgis nuo dokų iki užteršto grunto saugojimo aikštelės sudaro apie 1 km. Gruntas nusausinamas naudojant visiškai gamtai nekenksmingą technologiją. Transportuojama masė, pasiekusi užteršto grunto saugojimo aikštelę, sumaišoma su flokuliantu – t. y. chemikalu, kuris palengvina vandens atskyrimą nuo užteršto grunto. Masė išskirstoma antžeminiais polietileniniais ir polimeriniais vamzdžių tinklais (bendras ilgis 1,165 km) į geotekstilinius konteinerius (jų iš viso numatyta daugiau kaip 100). Užterštas gruntas konteineriuose izoliuojamas ir nusausinamas. Užteršto grunto išvežti nereikia.

„Naudojant šią technologiją visos kenksmingos medžiagos lieka maišuose, į marias išleidžiamas tik aplinkosauginius reikalavimus atitinkantis vanduo, kurio kokybė suderinta su Klaipėdos regiono aplinkos apsaugos departamentu. Leidimas gautas tik po išsamių bandomųjų darbų. Sutvarkius užteršto grunto problemą, nebebus kliūčių sklandžiai valyti ir gilinti Malkų įlanką ir iš ten iškastą gruntą išgabenti į sąvartą jūroje“, – apie unikalų projektą pasakojo A. Kamarauskas.

2011 m. birželio 27 d. su UAB BGS pasirašyta sutartis dėl užteršto grunto aikštelės, užteršto grunto iškasimo iš dokų duobių, nusausinimo, saugojimo ir tvarkymo projektų parengimo ir projektuose numatytų darbų atlikimo. 2012 m. pabaigoje gauta teigiama techninio projekto ekspertizė, patvirtintas techninis projektas. Įgyvendinant projektą valomos trys AB Vakarų laivų gamyklos (VLG) dokų duobės prie 139 krantinės, UAB „Vakarų Baltijos laivų statyklos“ prie 65A, dvi UAB „Klaipėdos laivų remontas“ dokų duobės prie 58 krantinės. Iš minėtų bendrovių dokų duobių planuojama išsiurbti apie 200 000 kub. metrų grunto ir nuosėdų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją