Nuo vestuvių organizavimo iki 35 tūkstančius moterų vienijančios bendruomenės kūrimo

„Baigusi komunikacijos studijas Jungtinėje Karalystėje, iškeliavau į Tenerifę, kur pradėjau sėkmingą vestuvių verslą, kuris tebegyvuoja iki šiol. Buvau jauna, be patirties ir ispanų kalbos žinių, bet nėriau į šią veiklą stačia galva degančiomis akimis, tad ilgai netruko, kol tapome lyderiaujančia vestuvių kompanija saloje“, – apie pirmąjį savo verslą pasakoja D. Urbanaitė.

Moteris sako visada žinojusi, kad jos kelionė verslo pasaulyje šia įmone tikrai nesibaigs: „Norėjau daugiau, tad nieko nelaukdama nusprendžiau gilinti žinias ir pratęsiau Entrepreneurship magistro studijas Mančesterio universitete. Šios studijos buvo nukreiptos būtent į naujo verslo vystymą. Jų metu ruošėme verslo planus, atlikome praktikas įvairaus dydžio kompanijose, turėjome nuolatinius mentorius – kitų verslų savininkus“.

Dovilė Urbanaitė

D. Urbanaitė be galo džiaugėsi būdama šalia daugybės tokių veiklių, verslių žmonių ir svajojo kažką panašaus sukurti ir Lietuvoje. Būtent taip, prieš daugiau nei trejus metus, grįžus į Lietuvą gimė verslių moterų bendruomenė „She Is Glowing“.

„Ši idėja akimirksniu sulaukė begalinio palaikymo ir susidomėjimo bei buvo pirmoji tokio tipo iniciatyva Lietuvoje. Šiandien „She Is Glowing“ jungia daugiau nei 35 tūkst. moterų. Prieš beveik metus sukūriau ir privatų, narystės pagrindu paremtą šio projekto klubą. Šiame klube narės gali rasti viską, ko tik gali prireikti sėkmingai jų verslo kelionei: nuolat didėjančią profesionalių online kursų kolekciją su žinomais savo srities lektoriais, dalyvauti renginiuose, megzti naujas pažintis, stebėti kaučingo sesijas su įvairias profesionalais, su jais konsultuotis, klausti ir gauti atsakymus į visus joms aktualius klausimus“, – pasakoja įkūrėja. Šis klubas, pasak pašnekovės, yra itin tvirtas užnugaris, vystant savo verslą, apie kurį pradėdama savo veiklą galėjo tik pasvajoti.

Pastaruosius kelis metus D. Urbanaitė intensyviai konsultuoja moteris verslo, asmeninio prekinio vardo ir socialinės medijos klausimais: „Šiuo metu esu konsultavusi jau daugiau nei 350 moterų – pradedant nuo tų, kurios dar tik žengia pirmuosius žingsnius nuosavo verslo link, iki tų, kurios vysto ne vieną milijoną generuojantį verslą. Per visą šį laiką labai gerai pažinau moteris – ne tik kaip verslininkes, bet ir pirkėjas. Būtent todėl mėgstu ir galiu sėkmingai dirbti su į moterų klientų ratą orientuotais verslais, veikiančiais grožio, laisvalaikio, mados, sveikatingumo, edukacijos, vaikų, interjero, estetikos ir panašiose srityse“.

Dovilė Urbanaitė

Kodėl vienus verslus pandemija iškėlė į aukštumas, kitus nugramzdino į dugną

„Žinoma, tokioms sritims kaip elektroninė prekyba, pandemijos laikotarpis natūraliai buvo kur kas palankesnis nei viešbučiams, restoranams ar kelionių agentūroms. Kodėl? Čia išskirčiau kelis esminius momentus“, – sako D. Urbanaitė.

Visų pirma, pasak projekto mentorės, svarbus gebėjimas išnaudoti internetinę erdvę: „Šis laikotarpis tikrai parodė, kad verslai turi turėti atitinkamas platformas ir tvirtus pamatus internete, nes be jų, užvėrus fizines duris, verslai tapo tiesiog nematomi. Antra, kūrybingumas ir verslo sugebėjimas prisitaikyti prie situacijos bei kardinaliai pasikeitusių klientų poreikių.

Pavyzdžiui, tam tikri muziejai ėmė siūlyti susipažinti su jų ekspozicijomis virtualiai, artimųjų vestuves išsipuošę svečiai stebėjo per „Zoom“ platformą, kur persikėlė ir įvairūs mokymai, viešbučiai pradėjo organizuoti romantiškas vakarienes dviem kambaryje, o daugybė tik fizines patalpas turėjusių parduotuvių pradėjo dalintis savo pasiūla internete. Svarbu nepamiršti ir gerų komunikacijos įgūdžių“.

D. Urbanaitė sako, kad pandemijos laikotarpis buvo labai sudėtingas daugybei žmonių ir verslai, kurie, regis, ignoravo susiklosčiusią situaciją ir komunikavo visiškai to neadresuodami, sukėlė nepasitikėjimo jausmą, prarado ryšį su savo klientais. Jų vietą per šį pauzės laikotarpį užėmė kiti, tuo metu sėkmingai socialinę mediją pasitelkę verslai, kurie tokiu būdu sugebėjo kurti artimą ryšį bei ir laimėti ne tik jau esamų, bet ir naujų klientų širdis.

Dovilė Urbanaitė

„Galiausiai, norėčiau paminėti empatiją – verslai, kurie sugebėjo būti atjaučiantys ir supratingi tiek savo klientams, tiek darbuotojams, tikrai pelnė jų lojalumą. Apibendrinant, tai buvo iššūkių pilnas laikotarpis, kuris aiškiai parodė, kad vystant verslą niekada negalime užsnūsti ar apsileisti, visuomet turime akimirksniu reaguoti į kintančius klientų poreikius arba vietoje mūsų tai padarys kiti“.

Mentorė didžiausią dėmesį skirs verslo skaitmeniniam marketingui

„Visų pirma, žinoma, reikės įsigilinti į verslo, kurio būsiu mentorė, poreikius, tačiau mano fokusas ir aistra yra skaitmeninio marketingo pasaulis. Turiu daug patirties vystant asmeninius prekinius vardus. Ne paslaptis, kad dažnas klientas renkasi ne tik verslą, bet ir žmogų, kuris šį verslą sukūrė, to žmogaus istoriją. Visgi, daugybė talentingų, veiklių žmonių tiesiog nežino, kaip tinkamai save pateikti, neskiria tam reikalingo dėmesio, nemoka tinkamai papasakoti savo istorijos ir neišnaudoja jos ryšio su savo klientais sukūrimui“, – įsitikinusi D. Urbanaitė.

Mentorė žada būtinai skirti laiko verslo „digital presence“ arba, kitaip, tam, kaip jis gyvuoja internete – internetinei svetainei, socialinei medijai ir kt.: „Manau, kad pandemija verslams dar kartą įrodė, kaip svarbu turėti kokybiškus savo internetinius namus. Akivaizdu, kad didžioji dauguma mūsų praleidžia nemažai laiko online, tad noriu užtikrinti, kad verslas, su kuriuo dirbsiu, tinkamai save ten pristatys, bus puikiai matomas ir lengvai atrandamas tikslinėms auditorijoms“.

Kokybiški socialiniai tinklai, pasak D. Urbanaitės, yra be galo svarbu: „Turiu daug patirties vystant verslus „Instagram“, „Pinterest“, „LinkedIn“, „Tik Tok“, „Facebook“ platformose. Esu dirbusi ne su vienu verslu, kurių pagrindinė pardavimo platforma yra socialinės medijos kanalai – juk šiais laikais jie suteikia galimybę ne tik itin paprastai atrasti naujus produktus ar paslaugas, bet ir jas įsigyti vieno mygtuko paspaudimu. Patogus ir lengvas būdas įsigyti bei greita ir efektyvi komunikacija su prekiniu vardu yra be galo svarbūs dalykai šiuolaikiniam vartotojui. Dažnas tiesiog nepirks, jei to padaryti negalės greitai ir patogiai, o atsakymų į rūpimus klausimus teks ilgai laukti“.

Mentorė sako pastebinti, kad klientų poreikiai nuolat auga, jie tikrai turi iš ko rinktis, tad gebėjimas tinkamai savo pateikti internetinėse erdvėse turi būti svarbus klausimas kiekvienam verslui – būtent tai ji sako padėsianti padaryti savo mentorystės metu.

Dovilė Urbanaitė

„Swedbak“ organizuojama smulkiojo verslo akademija „Kiekvienas gali“ jau netrukus startuos su smulkaus verslo stiprinimo programa. Lietuvoje bus atrinkta 10 smulkiųjų verslų atstovų, kurie bus pakviesti pasisemti patirties, kaip kokybiškai organizuoti verslą, pasiruošti krizėms ir sėkmingai spręsti esminius iššūkius, vadovaudamiesi Kanadoje Vyriausybės palaikoma metodologija. Visos programos metu dalyviai turės savo asmeninius mentorius, kurie yra klestinčių verslų vadovai, taip pat su visa smulkiojo verslo bendruomene patirtimi dalysis lietuviškų vienaragių ir didžiųjų verslų atstovai. Visus pastarųjų pranešimus tiesiogiai bus galima stebėti „Delfi“ portale.