Penki svarbūs žingsniai

„Swedbank“ Smulkių verslo klientų ir pardavimų skyriaus vadovė Rasa Verkauskaitė-Kazanskienė sako, kad verslo akademijos tikslas yra stiprinti smulkųjį šalies verslą ne tik žodžiais, bet ir realiais veiksmais.

„Jei trumpai, tai pagrindinės galimybės, kurias įgauna akademijos dalyviai – visų pirma galimybė pažvelgti į savo verslą iš šalies, iš penkių skirtingų perspektyvų remiantis system business coach ideologiją, kuri yra sukurta Kanadoje. Iš kokių perspektyvų jie žiūri į savo verslą? Iš lyderystės, marketingo ir pardavimų, personalo, finansų ir procesų valdymo. Kas būna juokingiausia, kad kai ateina į akademiją, visada dalijasi, kad „mano pagrindinis iššūkis tai, kad man reikia daugiau reklamos“. O kai paanalizuoja verslą per 360 laipsnių, tada paaiškėja, kad labai dažnai tie iššūkiai ne apie marketingą ir ne apie reklamos kiekius, viskas slypi visai kitur.

Antras dalykas – tam, kad tai nebūtų tik metodologija, kad būtų galima viską įžeminti ir suprasti, ką man daryti su tomis įžvalgom, kurias atradau, tai turime mentorystę. Vidutinių verslų atstovai dalinasi savo praktika. Atrodo, visi verslai yra labai skirtingi, bet iš tiesų jie sprendžia tuos pačius iššūkius. Mentoriai turi galimybę pasidalinti, kaip jie sprendė tuos iššūkius ir padėti verslui, dalyvaujančiam akademijoje, tiesiog greičiau rasti sprendimus ir greičiau nueiti ten, kur jie nori būti, – pasakoja R.Verkauskaitė-Kazanskienė.

Trečioji priemonė yra didžiųjų verslų atstovų pranešimai. Jie lygiai taip pat tose penkiose temose pasidalina savo įžvalgomis, pamokomis, kas jiems buvo vertingiausia, pavyzdžiui, valdant finansus ar ieškant išėjimo į eksporto rinką. Mes kiekvienais metais ieškome, kuo ta akademija galėtų būti dar geresnė ir sukurtų dar daugiau vertės“.

Rasa Verkauskaitė-Kazanskienė

Dalyvių laukia pokyčiai

Trečius metus organizuojamoje verslo akademijoje šiais metais laukia pokyčiai keliose programos dalyse.

„Visų pirma, tai ilginame programos laikotarpį. Jei anksčiau turėdavome 6 savaites, viena tema – viena savaitė ir dalyviai visą laiką sakydavo, kad kaip studentai, paskutinę naktį ruošia namų darbus ir bando suprasti, ką dar galima padaryti, tai šiais metais turime 12 savaičių. Tai reiškia, kad viena tema yra dvi savaites, tad dalyviai turės galimybę dar labiau įsigilinti, į savo verslą ir metodologinės, praktinės pusės, susidėlioti veiksmų planą. Akademijos tikslas nėra paklausyti, tai nėra seminaras, kur ateini, paklausai, pasiimi sertifikatą ir išeini. Tikslas yra apčiuopiamas rezultatas, – pasakoja pašnekovė. – Kas dar keičiasi? Ankstesniais metais pastebėjome, kad dažnai yra spragos yra finansinio raštingumo pusėje – verslai pamiršta, kad ne tik reikia įgyvendinti savo svajonę su kuria jie pradėjo verslą, bet reikia ir uždirbti pinigus. Šiais metais turėsime papildomą sustiprintą finansinio raštingumo modelį tam, kad kiekvienas verslo atstovas, savininkas ar vadovas tiesiog išmoktų ką rodo jo finansinės ataskaitos, ką tai reiškia jo verslui ir kaip daryti įtaką“.

Anot R.Verkauskaitės-Kazanskienės, programoje kinta ir kontaktų užmezgimo galimybės. Stambiųjų organizacijų atstovai anksčiau pranešimus skaitė per nuotolį, tad dalyviai neturėjo galimybės pabendrauti gyvai su pranešėjais. Pašnekovė pabrėžia, gyvas bendravimas reikia ir kontaktų užmezgimą, kas bet kuriam verslui yra išties svarbu.

„Dalyvauti gali jau veikiantys verslai, kurie veikia daugiau nei dvejus metus, nes startuoliams turim labai daug akseleratorių, inkubatorių. Veikiantiems verslams programų yra mažiau. Tai dalyvauti gali jau veikiantys verslai ir tie, kurių pardavimo pajamos yra mažiau nei 2 milijonai eurų“, – pašnekovė kviečia pretenduoti smulkiųjų verslų atstovus.

Registracija jau prasidėjo, paraiškos priimamos iki vasario 1 dienos.

Pirmosios akademijos dalyvė: nustebino palaikymas

Praktiškai jau pačios pirmosios akademijos naudą išbandžiusi juvelyrikos namų „v2o“ įkūrėja Viktorija Orkinė sako, kad mielai programoje dalyvautų ir antrą kartą.

„Man irgi atrodė tam tikrai išsiviešinimo galimybė, galbūt, žinomumas padidės, nes irgi atrodė, kad marketingas ir reklama yra viena iš pagrindinių problemų. Iš tikro aš gavau gerokai daugiau. Ta metodologija, kuri yra paruošta ir dėstytojas, žmogus, kuris ją pristato, veda tuo keliu kaip ir ką turi analizuoti, tai tikrai tu pasižiūri iš labai daug pusių į savo verslą, kaip niekada nesi žiūrėjęs. Žinai savikainą, žinai kainą, žinai tam tikrus rodiklius, bet nesi tiek „išsipjaustęs“ savo proceso – nesi pasižiūrėjęs, kurios prekės yra visiškai nenaudingos ir reikia keisti, jų atsisakyti, ar kokių užsakymų tau nereikia daryti, nes tik sugaišti daug laiko, bet nieko iš to neuždirbi“, – pasakoja juvelyrikos namų įkūrėja.

Anot V. Orkinės, gautos žinios nebuvo visiškai negirdėtos, tačiau stiprų įspūdį paliko ne tik pačios pamokos ir informacija, o žmonės.

Viktorija Orkinė

„Labiausia nustebino kai gauni labai daug paramos ir palaikymo iš tų žmonių, kurie net nepažįsta. Kai palaiko mama, tėtis, vyras ir draugai, tai kaip ir nieko keisto. Bet kai gauni palaikymą iš žmonių, kurie, tarkime, pasižiūrėjo tavo skaičius, ar kokiomis vertybėm tu gyveni, ar kodėl tą darai, kokį kelią esi nuėjęs ir gauni paskatinimą, tai tie sparnai labai greit užauga, gauni tam tikrą energijos impulsą. Tai, kad gali įgarsinti mintis, tai, kad yra žmonės, kurie nori tau padėt, skiria begalę laiko – tas stebino, nes tai verslūs užsiėmę žmonės ir jie tau skiria laiko, tikrai gilinasi, tikrai analizuoja ir tikrai padeda. Daug sprendimų atėjo iš to, kad kalbame, diskutuojame ir tu susidėlioji žingsnius ir tik lieka juos įgyvendinti“, – dalijasi pirmojo projekto dalyvė.

V. Orkinė pasakoja, kad po dalyvavimo akademijoje daug pas pasikeitė ir daug planų buvo įgyvendinti praktiškai – nuo prekės ženklo keitimo iki veikos kartelės pakėlimo.

„Mes dabar dirbame su lietuviškai ženklais, kurie tą aukštą juvelyriką atitinka – autoriai turi savo stilių, savo braižą. Apie kokybę net nediskutuotina – negali litavimo siūlės matytis ar dar kažkas. Pasidarėme rebranding'ą, įsikūrėme naujoje vietoje, atsidarėme paupyje, kur yra daug didesnis srautas, kur pati prekės ženklo koncepsija visiškai atitinka vietą, nes prieš tai buvome rūsy, kur reikėjo drąsos žmogui užeiti, – nusišypso juvelyrikos namų įkūrėja. – Susitvarkėme svetainę, pasidarėme visą planą su socialine medija ir Google „AdWords“. Yra padarytas planas ir jis vyksta ir, tiesą sakant, viską padaryti užtruko vos ne porą metų“.

V. Orkinė sako, kad akademija padėjo jai išspręsti ir „viską galiu geriausiai“ problemą. Anksčiau jai atrodė, kad tik ji gali padaryti viską taip, kaip reikia, tačiau būtent akademija išmokė pasitikėti komanda, paskirstyti darbus ir leisti žmonėms savarankiškai dirbti tai, už ką kiekvienas atsakingas.

„Swedbank“ organizuojamos „Verslo akademijos“ dalyviams taip pat bus suteikiama galimybė užtikrinti gerą savo verslo kredito reitingą ir išmokti tai daryti tinkamai. Užsiregistruoti į vasario 29 – spalio 8 d. vykstančius mokymus galima iki vasario 1 dienos. Registruotis galite ČIA.

Šaltinis
Temos
Specialusis projektas „Verslo akademija“
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją