„Geležinė lapė“ – jaunajai feisbuko auditorijai tikrai žinomas pavadinimas. Tai puslapis šiame socialiniame tinkle turintis virš 143 tūkstančių sekėjų.

Ironiškas, kartais sarkastiškas žinučių stilius verčia nusišypsoti daugelį. Puslapyje daug dialogų, stiliaus patarimų, gyvenimiškų pamokymų. Kaip teigia A. Bendorius, iš tiesų, šis tinklaraštis tarnauja tik edukaciniams tikslams.

„Ji („Geležinė lapė“) nuo pat pradžių neturėjo būti jokiu humoro tinklalapiu, tai edukacinis puslapis. Kas ieško tikro humoro, tikrai visiškai ne į tą pusę eina. Tie visi dialogai yra gyvenimiški pavyzdžiai, skirti nagrinėjimui. Jeigu kažkam ten juokinga, tai ten to žmogaus problemos, man ten visiškai nejuokinga“, – šypsodamasis pasakojo pašnekovas.

Kavinė „Geležinė lapė“

Pirmoji žinutė apie tai, jog atsidaro ši kavinė buvo paskelbta vos prieš kelias dienas, tačiau jau šiandien matyti, kad didelės reklamos šiai vietai nereikia. Vienas po kito duris praveria kavinės lankytojai. Interjerą puošia paveikslai, kuriuose užrašytos skambiausios „Geležinės lapės“ frazės ir dialogai.

Kavinės vadovas T. Gečas, paklaustas kaip kilo mintis „pasiskolinti“ išties Lietuvoje žinomą vardą ir atidaryti kavinę, teigė, kad viskas įvyko ganėtinai spontaniškai.

„Dirbau audite, studijų laiku turėjau nedidelių verslų ir tiesiog generavau idėjas. Kažkaip tą „Geležinę lapę“ vis scrollinau scrollinau ir sumąsčiau, jog šio puslapio jaunai auditorijai gali būti įdomi ir kavos rinka. Tuomet parašiau Arvidui ilgą žinutę. O jis manęs paprašė viską parašyti vienu sakiniu. Prieš tai mes buvome nepažįstami“, – apie kilusią idėją ir pirmąjį susidūrimą su A. Bendoriumi pasakojo pašnekovas.

Anot T. Gečo, tuomet svajonės įgyvendinimą vertino atsargiai: „Rašydamas Arvidui sėkmę vertinau 20 proc. Tikrai ne daugiau.“

Pasak kavinės vadovo, A. Bendoriui idėja patiko. „Prasidėjo visų akcininkų paieškos, nes tokį objektą atsidaryti nėra taip jau pigu. Aš ką tik baigęs studijas, užtruko visas procesas. Nuo idėjos iki šiandienos praėjo maždaug metai“, – apie nelengvą pradžią pasakojo T. Gečas.

Kavinės „Geležinė lapė“ vadovo teigimu, idėja patiko ir akcininkams, todėl jų rasti nebuvo sunku. Didžiausias iššūkis buvo rasti tinkamas patalpas: „Norėjom, kad tai būtų centre. Ši vieta, mano nuomone, buvo optimaliausia startui. Nesirinkome lokacijos prie Katedros, ten labai didelės kainos. Tokiems jauniems ir neturintiems patirties kaip mes, šios patalpos (Gedimino pr. 37) buvo kaip tik, ši pusė ramesnė.“

Anot T. Gečo, jie nesiruošia konkuruoti su kitais kavos tiekėjais mieste, orientuojasi į rinkos kainas. „Turim geresnę kavą, negu mūsų artimiausi konkurentai. Kava yra iš „Taste map“. Kas daugiau domisi kava, žino kas tai yra, tiekiame būtent jų – aukštos kokybės kavą.“ Šioje kavinėje kavos puodelio kaina svyruoja nuo 1,35 iki 2,7 Eur, arbatos puodelį įsigysite už 1,7 Eur, o pyragaitį – 2,2 Eur.

Paklaustas, kodėl būtent kavinė, o ne kita idėja, kavinės vadovas sakė, jog kavos rinka Lietuvoje yra dar gana jauna. Jaunimas greit pagauna viską, o ši rinka auga kasmet. Ši auditorija labiausiai atitinka „Geležinės lapės“ auditoriją. Vyro teigimu, pagrindinis lankytojų srautas, greičiausiai, susidarys iš socialinio tinklo puslapio sekėjų auditorijos, tačiau net neabejoja, kad ši vieta taps patraukli ir kitiems Gedimino prospektu žingsniuojantiems praeiviams.

A. Bendorius paklaustas, ar anksčiau negalvojo atidaryti kavinės, ar įgyvendinti kitokios idėjos susijusios su „Geležinės lapės“ vardu, sakė, kad kavinės idėja jau buvo kilusi seniai, tačiau su žymiuoju tinklaraščio pavadinimu tai nieko bendro neturėjo: „Tai buvo žmonos idėja. Tiesiog ji mėgsta gaminti. Tai normalu, aš ir pagalvoju, kad mieliau stovėčiau už baro ir leisčiau kokią roko muziką, bliuzą nei sedėčiau ofise. Todėl šią Tomo idėją visai greitai priėmiau. Man buvo svarbiausia, kad aš mačiau jog žmogus supranta ką daro, supranta ko siekia, yra užsispyręs, išsikelia aiškius tikslus. Čia vis tiek reikia suvokti rizikas, kurios gali laukti.“ A. Bendorius dabar sulaukia daugybės panašių pasiūlymų, tačiau T. Gečas buvo pirmas.

Kavinė  „Geležinė lapė“

„Mes į tai žiūrim kaip į pirmą bandomąjį tašką. Mūsų tikslas nėra viena kavinė. Jei bus viena – reiškia mums nepasisekė. Norime šių metų gale, sėkmės atveju, atsidaryti dar vieną kavinę“, – ateities planais dalijosi T. Gečas.

Viešųjų ryšių agentūros „Nova Media“ vyresnysis partneris Arijus Katauskas teigė, kad tai nėra pirmasis atvejis kuomet žinomas vardas žengia iš socialinių tinklų, tačiau šis atvejis – unikalus. „Jie neišėjo pirmieji, tačiau tai jie padarė radikaliausiai. Mes turime daug žmonių – kanalų, kurie pardavinėja savo žinutes socialiniuose tinkluose. Šis projektas, turbūt, pirmas komercinis. Ėjimas į sritį, kurioje jie neturi patirties, tačiau atsineša savo žinomumą, matomumą bei gebėjimą pritraukti žmones“, – sakė A. Katauskas.

Arijus Katauskas

Pasak A. Katausko, „Geležinę lapę“ galima drąsiai vadinti prekiniu ženklu, kuris dabar jau yra ir komercializuotas.

„Žvelgiant į šį fenomeną internetinėje erdvėje, jiems tikrai reikia ne knygutes daryti. Taip, tai labai drąsus ėjimas, bet manau, kad jis bus sėkmingas. Labai linkiu jiems sėkmės, tai unikalu“, – sakė viešųjų ryšių specialistas.

Kaip didžiausią iššūkį šiame projekte, A. Katauskas įžvelgia tai, kad „Geležinė lapė“ privalės sugebėti išlaikyti tokį patį profesionalumą, prie kurio jos auditorija jau yra pripratinta: „Mes kelsime tokius reikalavimus, kokius keliame lapei.“

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (124)