aA
Vilniaus oro uosto uždarymas rekonstrukcijos darbams (liepos 14 – rugpjūčio 18 d.) žada didelių nepatogumų ne tik keliaujantiems, bet ir smulkiesiems verslininkams, vykdantiems veiklą oro uoste. Jie beveik vieningai teigia: atostogauti pelningiausiais metų mėnesiais yra didelė prabanga, atnešianti daug nuostolių.
© K. Cemnolonskio nuotr.

Viešbutyje – tušti kambariai

Greta didžiausių šalies oro vartų esančio viešbučio „AirInn Vilnius“ direktorius Aleksandras Gribojedovas tvirtina, kad visi apsistojantys jo vadovaujamoje įstaigoje – vienaip ar kitaip susiję su oro uostu.

„Žmonių būna įvairių, tačiau jie visi yra oro uosto klientai. Kaip bebūtų keista, viešbutyje daugiausia gyvena lietuviai, kurie skrenda anksti ryte ir išvakarėse atvyksta iš kitų šalies miestų. Pas mus taip pat gyvena oro linijų darbuotojai ir pilotai“, – apie viešbučio svečius pasakoja A. Gribojedovas.

Visų šių klientų, anot direktoriaus, laikinai uždarius oro uostą nebeliks. Jis teigia, kad kol kas rekonstrukcijos laikotarpiui kambarių nėra rezervuota.

„Labai nelaukiame to mėnesio, nes visą pelną, sukauptą per šiuos metus, atiduosim tam, kad išsilaikytume tas 35 dienas. O tikriausiai ir po to teks atidirbinėti, kad padengtumėme rekonstrukcijos metu patirtus nuostolius“, – skundžiasi viešbučio vadovas.

Paklaustas, ką uždarius oro uostą darys su darbuotojais, pašnekovas sako, kad žmones išleis atostogauti, nors tai ir kainuos daug pinigų.

Vilniaus oro uostas
Vilniaus oro uostas
© Vilniaus oro uosto nuotr.

„Žmones atostogauti išleisime, tačiau jiems už tai reikės mokėti, o pajamų, kaip suprantate, įmonė tuo metu negaus, todėl tam ruošiamės iš anksto. O žmones paleisti į nemokamas atostogas taip pat nėra gera išeitis, nes norime išlaikyti visą mūsų kolektyvą“, – kalba A. Gribojedovas.

Finansiškai nukentės darbuotojai

Vilniaus oro uosto sterilioje zonoje veikiančių žaislų ir suvenyrų „100% Lithuanian“ ir „Morka“ parduotuvių direktorė Janina Šliožaitė taip pat tikina, kad jos verslui ir darbuotojams pakilimo tako rekonstrukcija sukels didelių keblumų.

„Oro uosto uždarymas mums tikrai stipriai smogs, nes negalėsim pardavinėti savo produkcijos – terminale tiesiog nebus žmonių. Dalis mūsų merginų, kurių šiuo metu yra aštuonios, turės išeiti atostogų. Ačiū Dievui, yra ilgamečių darbuotojų, kurios yra sukaupusios daug mokamų atostogų, tačiau joms sumokėta už visas 35 dienas vis tiek nebus – tiek apmokamų atostogų dar niekas nesukaupęs“, – kalba J. Šliožaitė.

Pašnekovė sako, kad dalis darbuotojų, išnaudojusių apmokamų atostogų limitą, 35 dienas iš vis liks be pajamų.

Dirbantys Vilniaus oro uoste neviltyje: mums buvo išaiškinta, kad tai – ne karo padėtis
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

„Antradienį turėjau darbo pokalbį su būsima darbuotoja. Aš jai išdėsčiau, kad oro uostas šią vasarą bus uždarytas, o mergina iškart pasakė, kad negali leisti sau mėnesį nedirbti. Tačiau mes neturėsim iš ko mokėti algos“, – apie problemas pasakoja vadovė.

Ji taip pat sako nesuprantanti, kodėl rekonstrukcijai pasirinktas pelningiausias metų laikas.

„Rekonstrukcija vyks tada, kada yra didžiausias keleivių srautas. Aš nekalbu tik apie mūsų parduotuves oro uoste, aš kalbu apie visą Vilniaus senamiestį. Manau, kad sostinės verslininkai taip pat pajaus turistų stygių“, – sako parduotuvių direktorė.

Rekonstrukcija – ne karo padėtis

Paradoksas, pasak pašnekovės, yra tai, kad nors į jos valdomas parduotuves klientai patekti negalės, pusę patalpų nuomos mokesčio oro uostui vis tiek privalės mokėti.

„Bandėme tartis su oro uosto vadovybe, kad nereiktų mokėti nuomos mokesčio. Tačiau sutartyje tokio fakto, kas vyksta rekonstruojant oro uostą ir kas moka mokesčius, nėra. Mums buvo išaiškinta, kad rekonstrukcija – ne karo padėtis, todėl nuomos sutartis nestabdoma“, – pasakoja J. Šliožaitė.

Apie panašias problemas kalba ir oro uosto prieigose esančio viešbučio direktorius A. Gribojedovas. Jis pažymi, kad nors patalpų ir nesinuomoja, tam tikros paslaugos vis tiek perkamos iš šalia esančio oro uosto.

Dirbantys Vilniaus oro uoste neviltyje: mums buvo išaiškinta, kad tai – ne karo padėtis
© DELFI / Tomas Vinickas

„Pagal ilgalaikę sutartį perkamų paslaugų kaina tuo laikotarpiu nemažės ir, bent jau kol kas, su mumis apie tai nebuvo pradėta kalbėti“, – sako A. Gribojedovas.

Situacijos nesureikšmina

Verslininkams, turintiems parduotuvių ne tik oro uoste, problemų kils mažiau. Lino gaminius parduodančios parduotuvės „Linen Tales“ atstovė Urtė Symulevičė tikina, kad padėties labai nedramatizuoja.

„Nėra taip, kad visiškai sustoja verslas. Mes turim ir kitų parduotuvių, kurios yra senamiestyje. Mes apie rekonstrukciją žinojome jau seniai, oro uostas noriai dalinasi informacija apie šios rekonstrukcijos būtinumą, todėl mes tai priimame kaip faktą. Suprantame, kad rekonstrukcija yra reikalingas dalykas“, – dėsto U. Symulevičė.

Pašnekovė tikisi, kad už patirtus nuostolius pavyks atsigriebti likusio turistinio sezono metu.

Mano, kad daug problemų nesukels

Lietuvos oro uostai“ Komunikacijos ir rinkodaros skyriaus vadovė Indrė Baltrušaitienė tikina, kad įmonė stengiasi nesukelti papildomų rūpesčių oro uoste įsikūrusiems verslininkams.

„Norėtume patikslinti, jog rekonstrukcijos metu įmonėms nebus kaip nors apribojama jų veikla ar patekimas į oro uostą. Dar daugiau – vykstant rekonstrukcijai, jos galės užsiimti ir kitomis netipinėmis veiklomis. Nors per rekonstrukciją nekils ir nesileis lėktuvai, bet oro uostas nebus uždarytas, o jame taip pat planuojami ir įvairūs renginiai“, – teigia I. Baltrušaitienė.

Skyriaus vadovė taip pat sako, kad nuomininkams, vertinant ilgalaikę perspektyvą, laikinas oro uosto uždarymas didelės įtakos neturi.

Dirbantys Vilniaus oro uoste neviltyje: mums buvo išaiškinta, kad tai – ne karo padėtis
© DELFI / Kiril Čachovskij

„Bendram kontekstui įvertinti labai svarbu yra tai, kad visos nuomos sutartys yra ilgalaikės, o didžioji jų dalis buvo sudarytos dar iki 2014 m. Tuo metu keleivių srautas buvo apie 2,94 mln. per metus, tai yra žymiai mažesnis keleivių srautas lyginant su prognozuojamu 2017 m. (3,20 mln. keleivių). Tad oro uosto uždarymas 35 dienoms neturės esminės įtakos vertinant ilgalaikę nuomos trukmę ir nuoseklų keleivių augimą“, – atkreipia dėmesį įmonės atstovė.

Pakilimo tako remonto laiką I. Baltrušaitienė grindžia teigdama, kad tai padarys mažiausią įtaką oro uosto veiklai ir užtikrins kokybiškiausią rezultatą.

„Tai yra tinkamiausias laikas dėl technologinių aspektų ir Lietuvos oro sąlygų. Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos būdas ir datos pasirinkti atidžiai išanalizavus įvairius technologinius ir gamtinius veiksnius. Rinkdamiesi iš kelių galimų būdų bendradarbiavome su patarėjais ir pasirinkome tą, kuris darys mažiausią neigiamą įtaką visoms susijusioms šalims ir užtikrins kokybišką rezultatą. Tai nėra paprastas projektas ir jam suvaldyti reikia įvairių šalių įsitraukimo ir suvokimo, kad mes kalbame apie tako gyvavimo laiką – nerekonstruotas jis veikti galės kelerius metus, po kurių kils klausimas apie paties oro uosto veikimą“, – pasakoja viešosios įstaigos atstovė.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Baltiškos Ženios atostogos. Europietiškiausią Europą atrado Estijoje: čia trūksta tik pinigų

Iš visko, ką mačiau, ši Europa – pati europietiškiausia. Džiugių spalvų identiški mediniai...

Pirmasis kardinolas iš Lietuvos: vos 27 metų sulaukęs įtakingo LDK eretiko sūnus (18)

Katalikiška Lietuva skaičiuoja jau daugiau nei 630 metų istoriją. Iki šiol vieną...

Paskelbtos „iPhone Xs“ kainos lietuviams: nepakaks net dviejų vidutinių atlyginimų (111)

„Telia“ šiandien pradeda naujųjų „Apple“ flagmanų „ iPhone Xs “ ir „ iPhone Xs Max...

Orai: karštis neatslūgs (12)

Aukšta šiluma dar laikysis ir penktadienį, tik nuo šeštadienio į Lietuvą ateis tikrai...

Buvęs Estijos premjeras: apie savo šalį, kaip ir apie šeimą, blogai nekalbame (89)

Estiją krečia vienas didžiausių Europos istorijoje pinigų plovimo skandalų. Kaip galėjo Putino...

Sostinėje atsidarė restoranas, kuris įkandamas ne kiekvienam: šampanas čia kainuoja net 1490 eurų (468)

Vilniuje duris atvėrė naujas restoranas „Nineteen18”, kurio pavadinimas skirtas paminėti...

Skandalingas žvaigždės dūris „Vilkams“ į nugarą – šansas Valančiūnui tapti NBA čempionu? (36)

Didžiausias Minesotos „Timberwolves“ klubo sirgalių košmaras tapo realybe. Prieš kiek daugiau...

Gydytoja: mitas, kad yra žmonių, kurie negali numesti svorio (59)

Gyvename keistų paradoksų laikais: kone visi užsikrėtę svorio metimo virusu, bet medikai...

Airijoje tautietės emigrantės nužudymu įtariamas vyras – lietuvis (43)

Ketvirtadienio rytą Dandolko apygardos teisme pasirodė žmogus, kaltinamas Ingridos Maciokaitės...

Sunkią traumą patyręs „Žalgirio“ talentas susitarė su universitetu, kurio garbę gynė Sabonis (3)

Kauno „Žalgirio“ komandos talentas Martynas Arlauskas žengs Domanto Sabonio pėdomis. JAV...