Tačiau, kai kelioms žymioms moterims čekyje buvo išmuštas ne tik stalo vanduo, bet ir citrina su mėtos lapeliu, jos neteko žado. Dėl keliolikos centų piniginė tikrai neverkė, tačiau situacijos absurdiškumas kėlė juoką.

„Tai buvo maždaug prieš metus, gal šiek tiek mažiau. Mes buvome Akropolio „Soya“ su Agne, mano kolege, turėjome greit papietauti prieš būsimą susirinkimą, paprašėme vandens. Kol nešė, pasijuokėme, kad tikrai išmuš sąskaitą už stalo vandenį, bet kai atnešė čekį, pamatėme, kad ne tik už stalo vandenį buvo paskaičiuota, bet ir mėtos lapelį.

Aš dabar neatsimenu tiksliai, bet mėtos lapelis, berods, buvo gramais paskaičiuotas. Ir, žinoma, kaip M. Kalendra rašė po mano komentaru, tai ir citrinos griežinėlis buvo papildomai priskaičiuotas.

Sumokėti tikrai negaila, bet man čia atrodo toks kaip kliento pažeminimas. Dar deguonį gal padės apmokestinti kavinėse“, – DELFI komentavo Agnė Kulitaitė.

Ji prisimena, kad iš viso už stalo vandenį teko sumokėti apie 1,80 euro. Kiek kainavo mėtos lapelis – tiksliai nežinanti, bet jis turėjo atsieiti apie keliolika centų. Mergina atvira: po tokio įvykio į restoraną kojos kelti daugiau nesinori.
Stalo vanduo

DELFI kreipėsi į „Soya“. Nors restorano atstovai žadėjo pateikti komentarą, iki penktadienio vakaro jo taip ir nepateikė.

Neseniai A. Kulitaitė pietavo kitame Vilniuje, Gedimino g. įsikūrusiame restorane, kur jai dar kartą teko nusivilti mokesčiu už stalo vandenį. Nors šį kartą mėtos lapelio niekas atskirai nepaskaičiavo, už stiklinę vandens teko pakloti 0,80 euro.

„Tikrai skaniai dienos pietus pavalgiau. Paprašiau vandens, nes tiesiog labai riebūs buvo, dehidratacija prasidėjo. Manęs neįspėjo, kad vanduo yra mokamas. Na kažkaip nemalonu tiesiog. Iš tiesų atsižvelgiant į tikrai geros kokybės restoranus, tokių dalykų nepasitaiko“, – teigė ji.

A. Kulitaitė svarstė, ar nereikėtų įvesti griežtesnių taisyklių restoranams, nenorintiems nemokamai tiekti stalo vandens.

„Reikia skatinti vakarietišką kultūrą, kad tikrai nereikia to mokamo vandens, kad tai pagarbos klientui ženklas“, – sakė ji.

Vestuvių sąskaitoje už stalo vandenį – apvali suma

Po tokių pietų patirčių A. Kulitaitė dalinosi feisbuke: „Nežinau, kaip Jums, bet man kažkoks principas neiti į tas vietas, kuriose prašomas mokestis už stalo vandenį. Va, už vandens stiklinę dabar – 80 centų. Negaila, bet kažkaip nuvilia."

Įrašas sulaukė daugelio internautojų dėmesio. Jie dalijosi panašiomis patirtimis ir piktinosi situacija.

„Kaune yra vietų, kur stalo vanduo 2,95 euro“, – rašė viena komentatorė.

„Na gerai, 1-2 eurai, tiek to. Bet kai 4 eurus už vandenį iš krano su citrinos riekele sumokėjome, nesupratome, ar tyčiojasi iš mūsų, ar čia rimtai. Butelis „Pellegrino“ ten pat kainavo tiek pat“, – stebėjosi Klaudija.

DELFI ji komentavo, kad tokią kainą teko užmokėti prieš tris savaites pietaujant viename Klaipėdos restorane.

„Paprašėme ąsotėlio vandens net nepažiūrėję į meniu ir tik vėliau sąskaitoje pamatėme, kad jis kainavo 4 eurus. Panašiai buvo ir Kaune, kai vanduo kainavo ar 4, ar 4,5 euro. Tai paprastas stalo vanduo, tradiciškai su keliomis riekelėmis citrusinių vaisių. Dabar prieš užsisakydami pažiūrime kainas ir mieliau užsisakome „Perrier“ ar „Pellegrino“ vandens 1 l stiklinį butelį“, – sakė ji.

„Prieš kelias dienas juokas suėmė, kai paskambinus į kavinę dėl furšeto, man vadybininkė sakė: pas mus vanduo tik 3 eurai už litrą. Tada išrėkė į ragelį: už litrą! Tai jau dabar supratau, ko ji čia man rėkė. Gi baisiai pigu už litrą“, – neslėpė juoko dar viena moteris.
„Belmonte praeitą vasarą darėme vestuves, tai už stalo vandenį iš krano paskaičiavo virš 90 eurų“, – rašė Diana. – Labai prabangiai prisigėrėme“, – juokavo ji.

„Belmonte praeitą vasarą darėme vestuves, tai už stalo vandenį iš krano paskaičiavo per 90 eurų“, – rašė Diana. – Labai prabangiai prisigėrėme“, – juokavo ji.

Diana DELFI komentavo, kad tai, jog už stalo vandenį reikės mokėti žinojo jau prieš vestuves:

„Mums atsiuntė preliminarų meniu, kuriame ir buvo paskaičiuota, kiek viskas kainuos, o tarp jų buvo ir stalo vanduo – 90 eurų. Visų kitų gėrimų kainos vis keisdavosi, darbuotojai aiškino, kad buvo padaryta klaida, atsiuntė ne tas kainas. Tik vandens kaina nepakito. Žinoma, kad buvo labai keista“, – pasakojo ji.

Prisistatyti nenorėjusi Belmonto atstovė patvirtino, kad vanduo yra mokamas, tačiau todėl, kad įmonė pati jį perka.

„Mes stalo vandenį perkame patys – tai nėra iš krano vanduo. Bet dėl tų 90 eurų – abejoju, kad taip buvo. Kiek reikėtų išgerti to vandens – nežinau. Mes perkame ir imame šiokį tokį mokestį už vandenį“, – teigė ji.

Ji informavo, kad 1 l stalo vandens kainuoja 1 eurą.

Atnešti kainuoja brangiau nei pats gėrimas

Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos viceprezidentas, „Amber Food“ direktorius Gediminas Balnis pažymi, kad stalo vanduo daugelyje restoranų yra mokamas, nes įtraukiamas aptarnavimo mokestis.

„Čia kiekvienos šalies kultūros, kainodaros klausimas. Jei pasižiūrėsime iš restorano vidinės virtuvės, Lietuvoje brangstant vidutiniam darbo užmokesčiui, atnešimas, tarkime, tos pačios Coca-Colos, giros kainuoja daugiau nei ta pati Coca-Cola ar gira, daugiau negu pati gėrimų savikaina. Štai jums ir atsakymas.

Galima nemokamai ir tą Coca-Colą nemokamai atnešti, bet tas pats atnešimas, vieta restorane – ji kainuoja.
Jūs neklausite, kodėl kavinėse kava kainuoja 2 eurus, nors savikaina 40 centų. Gerai, vanduo teoriškai nieko nekainuoja, bet jei palyginus su kavos kaina, tai kava irgi praktiškai nieko nekainuoja, bet darbas kainuoja, įpakavimas kainuoja.
Gediminas Balnis

Jūs neklausite, kodėl kavinėse kava kainuoja 2 eurus, nors savikaina 40 centų. Gerai, vanduo teoriškai nieko nekainuoja, bet jei palyginus su kavos kaina, tai kava irgi praktiškai nieko nekainuoja, bet darbas kainuoja, įpakavimas kainuoja.“

Paklausus, ar padėties neišspręstų pastatytas vandens aparatas ar panašus sprendimas, kad klientai galėtų apsitarnauti patys, G. Balnis atako klausimu: „O kas išplaus stiklinę?

Čia yra marketingo klausimas. Jei brangiame restorane parduodi patiekalą labai brangiai, tai gali ir Coca-Colą, ir girą, ir vandenį – ką nori nemokamai duoti, nes bus įskaičiuota į kainą. “

Tiesa, įtraukti į čekį atskirai mėtą, citrinos griežinėlį ir pan., anot jo, nereikėtų, nors restoranai ir turi tokią teisę. „Manau, tai klaida iš marketingo pusės, nes tiesiog atbaidomi klientai.“
Gediminas Balnis

Pasiteiravus, ką mano apie klientų, paprašiusių stalo vandens, perspėjimą, kad jis mokamas, G. Balnis teigė, kad vienareikšmiškai atsakyti negalima.

„Vienus klientus gali erzinti, kai tu įspėji, nes jie lankosi ir žino, kad yra mokamas. Kitiems, atvirkščiai, gali patikti. Manau, restoranai turėtų atpažinti klientus ir gal naujiems paaiškinti, kad tai kainuos“, – sakė jis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1124)