Simona Lėverienė, „Swedbank“ Karjeros centro vadovė sako, kad, siekiant motyvuoti darbuotojus ir išplėsti papildomų naudų paketą, vis daugiau įmonių pradeda siūlyti kaupti III pakopos pensijų fonduose:

„Tai auganti ir populiarėjanti darbuotojų išlaikymo bei pritraukimo priemonė. III pakopos pensijų kaupimas darbdavio iniciatyva yra socialiai atsakinga, motyvuojanti ir finansiškai patraukli priemonė ir įmonėms, ir darbuotojams. Šiuo metu mūsų banke Lietuvoje darbuotojų pensijų programoje dalyvauja apie pusė darbuotojų, ir dalyvaujančių skaičius nuolat auga.“

S. Lėverienė įsitikinusi, kad tai ir darbdaviui, ir darbuotojui naudinga papildoma motyvavimo priemonė: „Darbdaviui papildomai skatinant darbuotojus įmokomis į III pakopos pensijų fondus nėra atskaitomas gyventojų pajamų mokestis ir darbdavio bei darbuotojo socialinio draudimo įmokos. Darbuotojas, prisidėdamas ir kaupdamas savo pensijai III pakopos pensijų fonduose, papildomai gauna skatinamąją dalį iš organizacijos, todėl gali sukaupti daugiau, nei tai darydamas be darbdavio įsitraukimo.“

Simona Lėverienė, nuotr. iš asmeninio archyvo

Taip pat labai svarbu ir visuomenės finansinis švietimas, jog dirbantieji suprastų, kad turi užsitikrinti sau papildomų pajamų pensijai. Svarbu ir valstybės pensijų kaupimo politikos tęstinumas, kad visuomenė pasitikėtų pensijų kaupimo sistema“, – teigia banko atstovė. Organizacija ne tik įsidiegusi tokią programą, bet ir siūlo sprendimus įmonėms, kurios vis dažniau pagalvoja apie minėtą motyvavimo priemonę.

Viena pirmųjų įmonių Lietuvoje pasiūlė tokią paslaugą

Štai „Telia“ skatina darbuotojus kaupti ateičiai ir prie to tiesiogiai prisideda jau nuo 2015 m. Šiuo metu beveik 900 „Telios“ darbuotojų Lietuvoje yra pasirinkę dalyvauti programoje „Kaupk su „Telia“ ir taip rūpinasi savo ateitimi.

„Nuolat analizuojame situaciją įmonėje, stebime darbuotojų elgseną, kaip jie naudojasi įmonės teikiamomis naudomis. Kalbant apie šią programą, matome, kad nėra tiesioginio ryšio tarp darbuotojų atlygio dydžio ir jų pasirinkto pensijų įmokų dydžio. Tačiau pastebime, kad vyresnio amžiaus kolegos labiau linkę rūpintis savo ateitimi nei jaunesni. Dauguma kolegų, kurie kaupia ateičiai, priklauso X kartai, ir dažniausiai jie kaupia daugiau – taip gauna maksimalią įmonės siūlomą įmoką“, – pastebi Inga Abraškevičė, telekomunikacijų ebndrovės atlygio ir naudų vadovė.

Įmonės atstovė sako, kad įmonė visuomet ieško originalių būdų, kaip rūpintis darbuotojų gerove: „Prieš aštuonerius metus nebuvo įprasta, kad darbdaviai prisidėtų prie darbuotojų kaupimo ateičiai, mes buvome vieni pirmųjų Lietuvoje, pasiūlę darbuotojams tokią naudą, nes norime padėti sulaukti orios senatvės.

Kalbant apie darbuotojų gerovę, dirbame su keturiomis sritimis, t. y. emocinė, fizinė, finansinė gerovė ir asmeninis augimas, tobulėjimas. Taigi, finansinis raštingumas yra tik viena iš sričių visame įmonės naudų pakete. Manome, kad svarbu edukuoti darbuotojus ir paaiškinti jiems kaupimo ateičiai privalumus.“

Brandi pora atostogauja

Paklausus, kaip priemonė veikia ir ką patartų darbdaviams, norintiems ją įdiegti savo įmonėse, I. Abraškevičė sako, kad kai tik pradėjo su šia programa, tai buvo naujovė rinkoje; nuspręsta kaupti ir tiems darbuotojams, kurie neprisidėjo prie kaupimo savo lėšomis. Tai buvo daroma siekiant parodyti programos privalumus, kad darbuotojai matytų, kaip lėšos kaupiamos, kas su jomis vyksta. Galbūt įmonėms, kurios dar tik planuoja tokią naudą, taip pat gali patikti tokia idėja, mano ji.

„Jau įgyvendinus šią idėją svarbu nuolat apie ją priminti kolegoms. Taigi kiekvienais metais organizuojame specialias sesijas savo darbuotojams, kurių metu mūsų partneriai pristato metinius pensijų fondų rezultatus, primena, kaip veikia ši programa, ir atsako į darbuotojams rūpimus klausimus.

Be to, praėjusių metų pabaigoje atnaujinome programos sąlygas, žymiai padidinome įmonės įmokos dydį ir kartu atsisakėme kaupimo su darbuotojais, kurie visai nekaupia savo lėšomis. Manome, kad per aštuonerius metus mūsų darbuotojai jau suprato šios programos privalumus. Tai patvirtina ir faktas, kad po programos atnaujinimo didžioji dalis darbuotojų, kurie buvo pasirinkę tik įmonės įmoką, kaupia jau ir savo lėšomis, nes supranta šios programos svarbą.

Dar vienas svarus argumentas – pastebime tendenciją, kad mūsų darbuotojai, kurie išeina dirbti į kitas įmones, siekia gerąją mūsų praktiką pritaikyti ir jose, skatindami naujus savo darbdavius įdiegti tokias programas“, – sako įmonės atstovė.

Į klausimą, su kokiais iššūkiais vis dar susiduria kalbant apie šią motyvacinę priemonę, I. Abraškevičė sako, kad pagrindinis jų iššūkis turbūt aktualus visoms kitoms įmonėms – jaunesni kolegos, priklausantys Z kartai, neskuba pasinaudoti šia galimybe: „Ieškome įvairių būdų, kaip jiems parodyti programos privalumus. Stengiamės žaismingai pristatyti programą, pavyzdžiui, sukūrėme vaizdo įrašą, kuriame jau kaupiantys kolegos dalinasi savo patirtimi, kodėl jie nusprendė kaupti ateičiai ir kokioms savo svajonėms kaupia.“