Kaip skelbiama pranešime spaudai, Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ narės, bendrovės „Finėjas“ generalinis direktorius Vaidotas Lenktys skaičiuoja, kad per septynerius metus jo vadovaujamos įmonės vairuotojams vidutines degalų sąnaudas, o atitinkamai ir CO2 emisiją pavyko sumažinti apie 15 procentų.

Tokių rezultatų įmonei pavyko pasiekti dėl to, kad pastaroji itin didelį dėmesį skiria ekonomiškam vairavimui. Efektyvaus vairavimo mokymus organizuojančios bendrovės „Ecodriving LT“ direktorė Vaida Balčiūnienė paaiškina, kas yra efektyvus arba ekovairavimas: „Tai yra šiuolaikinis atsakingas ir racionalus vairavimo stilius, kai važiuojama atsižvelgiant į eismo srauto dinamiką, bet tuo pat metu ir saugiai, tausojant transporto priemonę bei sunaudojant mažiau degalų“.

Motyvuoja finansiškai

Remdamasi vykdytų mokymų patirtimi, tiek turima kitų ES šalių statistika, V. Balčiūnienė teigia, jog praktinio užsiėmimo metu besimokantiesiems pavyksta sutaupyti nuo 5 iki 25 proc. degalų. Tai priklauso nuo besimokančiojo jau turimų įgūdžių.

„Ilgalaikis mokymų efektas – 7–8 procentais mažesnės degalų sąnaudos. Jei po kurio laiko mokymas tęsiamas, pasiekti rezultatai užtvirtinami, tai ekonominė nauda, lyginant su pradiniais duomenimis, gali būti ir didesnė“, – akcentuoja V. Balčiūnienė.

V. Lenktys pasakoja, kad įmonėje yra sukurtas finansinis mechanizmas, skatinantis vairuotojus taupyti degalus – kiekvienais metais vasario mėnesį yra išrenkama 20 ekonomiškiausiai vairavusių vairuotojų, kurie apdovanojami piniginėmis premijomis. Ekonomiškiausiais vairuotojais pripažįstami tie, kurie per kalendorinius metus 100 kilometrų atstumą nuvažiavo su mažiausiomis degalų sąnaudomis.

Iš pradžių – pasipriešinimas

Kaip skelbiama pranešime spaudai, tiek „Ecodriving LT“, tiek bendrovė „Finėjas“ mokyti efektyvaus vairavimo pradėjo prieš septynerius metus. V. Lenktys neslepia, kad pradžia buvo sudėtinga, vairuotojai buvo priešiškai nusiteikę.

„Tai buvo naujas ir negirdėtas dalykas rinkoje. Buvo kalbama, kaip instruktorius turėdamas 5 metų patirtį gali mokyti vairuotoją, kuris už vilkiko vairo sėdi jau 20 metų. Šiuo metu vairuotojai jau patys domisi mokymais. Nors prie degalų sąnaudų mažėjimo prisideda autoparko atnaujinimas, tačiau vis dėlto didesnė dalis priklauso nuo vairuotojų kvalifikacijos lygio.

Atrodytų nereikšmingas degalų sutaupymas nuvažiuojant 100 kilometrų, tampa tikrai dideliu skaičiumi, kai nuvažiuojami milijonai kilometrų. Tiek, kiek investuojame į mokymus, yra palyginti nedaug, lyginant su padidėjusiu įmonės konkurencingumu ir teigiamu poveikiu gamtai, nes kompanijos plėtra vykdoma tvarios plėtros principais: didėjant vilkikų skaičiui, daugėjant užsakymų, imamės visų įmanomų priemonių, kurios leistų mažinti neigiamą poveikį aplinkai.

Aplinkos tarša CO2 dujomis – yra didžiausia žala aplinkai, kurią daro transporto įmonės. Vilkikų suvartojamas degalų kiekis tiesiogiai daro įtaką išmetamų CO2 dujų kiekiui, taigi, kuo mažiau vartojame, tuo mažiau teršiame“, – pasakoja V. Lenktys.

V. Balčiūnienė pastebi, kad efektyviai vairuojant ne tik mažiau teršiama aplinka, bet ir labiau tausojama transporto priemonė, tad mažėja išlaidos remontui ir eksploatavimo priemonėms, vairuotojas patiria mažiau streso, o keleiviai važiuoja komfortiškiau.

Efektyvus vairavimas Lietuvoje populiarėja. Įmonių, kurios rūpinasi savo darbuotojų vairavimo įgūdžiais, pasak V. Balčiūnienės, kasmet daugėja.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (20)