Kaip rašoma pranešime spaudai, sunkvežimių gamintojai taip pat turės užtikrinti, kad netaršios arba mažai taršios transporto priemonės iki 2025 m. sudarytų bent 2 proc. naujų transporto priemonių pardavimų vertės.

Kaip paskelbė EP, minėti tikslai yra privalomi, o jų nepasieksiantys gamintojai privalės mokėti teršalų išmetimo perviršio mokestį. Taip siekiama paskatinti gamintojus palaipsniui pereiti prie švaresnių, nedyzelinių transporto priemonių.

Įgyvendindama Paryžiaus klimato kaitos susitarimą, Europos Komisija 2022 m. turės pasiūlyti naujus taršos mažinimo tikslus laikotarpiui po 2030-ųjų.

Pažymima, kad 27 proc. ES kelių transporto išmetamo CO2 išskiria sunkvežimiai ir autobusai – tai sudaro 6 proc. viso ES išmetamo CO2. Nuo 1990-ųjų sunkvežimių sukeliama CO2 tarša ES išaugo ketvirtadaliu. Iki šiol ji nebuvo ribojama ES lygmeniu.

Už tokį sprendimą balsavo 474 EP nariai, prieš buvo 47, susilaikė 11. Šis teisės aktas jau suderintas su Taryba, kuri jį dar turės formaliai patvirtinti.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)