Internetu ieškoma ir buitinės technikos, ir kelionių

Novaturo“ elektroninės komercijos vadovas Mantas Paulauskas sako, kad klientų poreikių pokyčius kelionių organizatoriai pajuto vos pasibaigus pandemijai.

„Klientai suprato, kad ne tik batus ar buitinę techniką galima įsigyti internetu, lygiai taip pat galima įsigyti keliones. Jau dabar pastebime, lyginant su praeitais metais, apsilankymų srauto augimą net 10 procentų. Kartu įvairiais analitiniais įrankiais, kuriais matuojame vartotojo elgseną svetainėje, matome, kad vartotojai yra linkę daug labiau žiūrėti atsiliepimus, lyginti kainas, pasiūlymus patys savarankiškai. Manyčiau, kad pandemija prie to stipriai prisidėjo. Su kiekvienais metais vartotojų vis daugiau ir daugiau bando rinktis patys, supranta, kad nebūtina važiuoti į fizinius biurus, viską galima padaryti arba internete, arba telefonu ar elektroniniu paštu“, – sako M. Paulauskas.
Mantas Paulauskas

Įsigyti kelionę darosi vis paprasčiau

„Funkcionalumų ir patobulinimų buvo nemažai. Naują svetainę pristatėme neseniai ir vis dar ją vystome. Integravome Tripadvisor – visiems plačiai žinomo atsiliepimų tiekėjo atsiliepimus į savo pasiūlą. Papildomai įvedėme viešbučių palyginimo funkciją, klientai gali įsidėti jiems patrauklius viešbučius į palyginimų krepšelį ir vėliau patikrinti, kuris jiems būtų patogesnis ar patrauklesnis. Į ką labai stipriai kreipiame dėmesį, tai vadinamoji greitaveika. Jau dabar kiekvieno puslapio užkrovimo greitį padidinome keliomis sekundėmis, kas atrodo galbūt nedaug šnekant, bet elektroninėje komercijoje tai yra nemaži skaičiai. Ir vienas mano mėgstamiausių dalykų, ką pristatėme savo klientams, – galimybę lanksčiai atsiskaityti“, – vardija M. Paulauskas.

Pašnekovas pabrėžia, kad kelionių agentūra jau senokai siūlo galimybę išsirinkus kelionę mokėti avansą ir tik vėliau sumokėti likusią sumą. Dabar kelionę sumokėti leidžiama dalimis ir tokio dydžio įmokomis, kokios klientui yra priimtinos. M. Paulauskas sako, kad tai leidžia taupyti žmogui jau įsigijus kelionę ir mokėti ar kas savaitę ar kas mėnesį, ar kartą per kelis mėnesius – pagal asmenines galimybes.

Internetas ir kasdienis gyvenimas eina šalia

Skaitmenizacijos svarbą verslams atskleidusi pandemija, dauguma kaip mat išnaudojo naujas galimybes likti pasiekiamais savo klientams. Net ir pasibaigus pandenijai, skaitmenizacija tobulėja, tad tobulėti tenka visoms sritims.

„Manau, nieko labai skirtingo skaitmeninėje terpėje, internete nuo paprasto gyvenimo nevyksta. Ta prasme, kad lygiai taip pat reikia apgalvoti savo vartotojo kelią iki produkto, prekės, paslaugos ir pagalvoti, kur technologijos tą kelią gali sutrumpinti, pagreitinti, palengvinti. Lygiai taip pat produkto vystyme – kaip tame produkto kūrime galime sužinoti greičiau iš vartotojų ir kaip mes tai galime vėliau perkelti į prekės, paslaugos pardavimą. Pirmas atraminis veiksmas yra suprasti savo vartotoją“, – sako Žiniasklaidos planavimo agentūros „Strive“ atstovas Gytis Junevičius.
Gytis Junevičius

Pašnekovas teigia, kad kelionių organizatoriai puikiai žino, kur dėti pastangas ir kokias poilsio kryptis bei kokia apimtimi verta vystyti. Lygiai taip pat svarbu matyti klientų poreikius.
„Kelionių pavyzdžiu pasakysiu, kad kelionių organizatoriai puikiai žino, kad vienom kryptims ir kelionių paketus, ir skrydžius, kitur verta turėti tik vieną ar neverta vystyti to produkto. Tie patys vartotojai turi skirtingą brandą, skirtingai įsitraukia – vienas pats palygins kainas, viską išsirinks, nusipirks internetu, kitas kreipsis pateikdamas užklausą ir suformuodamas savo lūkesčius, trečias skambins, dar kitas pasinaudos pokalbių roboto pagalba ir taip nueis iki galutinio sprendimo. Antras žingsnis jau yra technologijos – ar kursime elektroninės komercijos projektą, ar užteks reprezentacinės svetainės, ar apsigyvensime socialiniuose tinkluose – dalis smulkių įmonių taip ir daro. Galbūt, reikalinga tik mobili aplikacija“, – vardija pašnekovas.
Dirbtinis intelektas

Ateityje dirbtinis intelektas padės ir renkantis kelionę, ir atliekant gido darbą. Tokia vizija, anot G. Junevičiaus, yra išties reali, net iki kelionės bus galima virtualiai aplankyti norimą vietą ir taip susidaryti realius lūkesčius, kas laukia realybėje.

„Dabar dėl dirbtinio intelekto yra daug vilčių ir lūkesčių. Dalį, turbūt, pamatysime, dalies gal ne – mes nežinome, kaip tai gali pasisukti. Natūralu, kad jau dabar dirbtinis intelektas padeda pasirinkti keliones, kurios atitinka vartotojo naršymo istoriją, interesus. Padeda pirkti reklamą, padeda optimizuoti reklamos kampanijas – jis jau yra veikiantis įrankis“, – sako „Strive“ atstovas.