Oro linijų bendrovės visame pasaulyje atšaukė daugiau kaip 25 tūkst. suplanuotų rugpjūčio mėnesio skrydžių, iš jų apie 60 % – Europoje. Anot D. Zapkutės, žmonės susiduria su iššūkiais, skaičiai tikrai dideli, tačiau jeigu žiūrėtume į visą programą, tūkstančiai atšauktų skrydžių rugpjūčio mėnesį sudaro tik apie 2 %.

„Mes galime pasidžiaugti, kad Baltijos šalyse gerokai ramiau, gyvename paprasčiau, pas mus nėra tokių didelių spūsčių; tiesą sakant, oro uostai šneka, kad procesai vyksta sklandžiai ir galime išvengti nesklandumų“, – kalba D. Zapkutė.

Pasak jos, dėl atšauktų skrydžių sumažėjusio keliautojų skaičiaus skrydžių bendrovės nepajuto.

„Mes netgi su šypsena atsakome į šį klausimą. Kolegų klausia, ką daryti, kad būtų galima išvengti nervų ir streso, tai jie atsako: arba išvis nekeliauti, arba tiesiog susitaikyti, pasidaryti namų darbus ir ramiai reaguoti į šią situaciją. Žmonės keliauja daug, jų, panašu, neatbaido chaosas oro uostuose, ir aš suprantu kodėl. Man atrodo, kad po tokio pandeminio laikotarpio, kokį turėjome, niekas nesustabdys žmonių“, – dalinasi D. Zapkutė.
Dovilė Zapkutė

Prieš skrendant į kelionę, svarbu atlikti namų darbus, o jų, anot D. Zapkutės, yra keli.

„Pasižiūrėti, kokios avialinijos skraidins, pasiskaityti, kas priklauso. Bus lengviau reaguoti, jeigu bagažas vėluos arba bus atidėtas skrydis. Verta žinoti, kur kreiptis, su kuo bendrauti; atlikę šiuos nedidelius paruošiamuosius darbus būsite ramesni. O tie, kurie keliauja su kelionių organizatoriumi, turi dar vieną pagalbos liniją – galimybę tiesiogiai bendrauti su mumis“, – kalba D. Zapkutė.

Ji priduria, kad kelionių organizatoriams dažniau pavyksta išvengti šių problemų ir lengviau pasirūpinti žmonėmis. Jai paantrina M. Ostrauskienė – jos teigimu, su užsakomaisiais skrydžiais visko gali atsitikti, tačiau skrydžiai visada įvyksta.

„Užsisakius ar per operatorių „Novaturas“ ar keliaujant užsakomaisiais skrydžiais tikrai žymiai saugiau negu keliauti savarankiškai“, – kalba ji.

Darbuotojų trūkumas ir streikas

M. Ostrauskienė įvardijo pagrindinę skrydžių atšaukimo priežastį – anot jos, ši problema kilo dėl oro uostų darbuotojų trūkumo ir personalo streiko didžiuosiuose Europos oro uostuose.
Monika Ostrauskienė, Dovilė Zapkutė

„Tokia situacija kilo po pandemijos, didėjant keliautojų skrydžiams, – antžeminės aptarnavimo kompanijos tiesiog nesusitvarko, todėl didieji oro uostai negali priimti skrydžių“, – sako skrydžių bendrovės atstovė.

Ji priduria, kad didžiausia rizika užstrigti oro uoste yra tolimųjų skrydžių šalyse, ypač jeigu tai jungtiniai skrydžiai.

„Šiuo metu statistiniai duomenys rodo, kad daugiausia atšaukiamų skrydžių yra Paryžiaus, Amsterdamo, Frankfurto, Briuselio kryptimis; jeigu įmanoma, jų rekomenduojama vengti“, – dalinasi M. Ostrauskienė.
Monika Ostrauskienė

Jei skrydis atšauktas, ji pataria kreiptis į oro vežėją ir laukti nurodymų.

„Jei skrydis vėluoja 3 valandomis, jau galima taikyti tam tikras kompensacijas ir panašiai. Bet svarbiausia – iš anksto susiplanuoti kelionę, turėti omenyje, kad taip gali būti. Rekomenduojame, jeigu įmanoma, turėti tik rankinį bagažą, be registruojamo“, – kalba M. Ostrauskienė.