Sumoka daugiau nei gauna

Įstaigos „Versli Lietuva“ organizuotoje konferencijoje savo patirtimi dalijosi Klaipėdoje veikiančių žalių barų ir krautuvėlių „Grin Grin“ įkūrėjas ir vadovas Paulius Naujokas bei aromaterapijos namus „Kap Kap“ uostamiestyje įkūrusios Indrė Gedminė ir Milana Mačijauskienė.

P. Naujokas įsitikinęs, jog viena priemonių į savo žalius barus ir krautuvėles prisivilioti daugiau klientų buvo sprendimas atidaryti ir elektroninę parduotuvę gringrin.lt, kurioje galima įsigyti tokių pačių produktų, kuriais prekiaujama ir „Grin Grin“ krautuvėlėse, bei kitų su šia sritimi susijusių gaminių.

„Sukurti elektroninę parduotuvę yra labai paprasta. Tai galite padaryti patys arba ir pirkti paslaugą ir už ją sumokėti apie 300 eurų. Tačiau neslėpsiu, jog mūsų elektroninė parduotuvė, nors ir veikia trejus metus, nėra pelninga. Mes prekes perkame iš didmenininkų ir parduodame už tokią pačią kainą, nemažai kainuoja ir tai, jog klientai galėtų pirkti elektroninėje parduotuvėje – didelį mokestį pasiima atsiskaitymą aptarnaujanti kompanija. Be to, kainuoja ir kurjerio paslaugos, nes iš klientų už prekių pristatymą paimame mažiau nei patys sumokame kurjeriui“, – aiškino P. Naujokas.

Paulius Naujokas

Jis neslėpė, jog prekyba elektroninėje parduotuvėje sukelia ir kitų sunkumų. „Mes neturime savo produktų, nesandėliuojame, juos perkame iš didmenininkų. Kai žmogus elektroninėje parduotuvėje susidėlioja pirkinių krepšelį ir už jį sumoka, tuomet mes ieškome tų produktų pas didmenininkus. Būna ir taip, kad tų produktų nerandame, tada žmogui reikia arba grąžinti pinigus, arba pasiūlyti alternatyvą“, – atvirai pasakojo verslininkas.

Jis įvardijo, kad per dieną elektroninėje parduotuvėje apsiperka vos vienas ar du žmonės. Pirkėjų srautas būna didesnis prieš šventes. „Ir gerai, kad mažai žmonių apsiperka, nes tada turime mažiau rūpesčių“, – juokavo P. Naujokas.

Srautas – iš socialinių tinklų

Jis tikino, jog parduotuvės nauda yra visai kitokia. Jos funkcija yra labiau švietėjiška, o ne orientuota į pelną.

„Savo elektroninėje parduotuvėje publikuojame straipsnius apie sveiką gyvenseną, pokalbius su įžymybėmis, kurios vartoja tuos produktus, kuriais prekiaujame. Be to, publikuojame ir įvairius receptus patiekalų, kuriuos galima pasigaminti iš mūsų realioje ar elektroninėje parduotuvėje esamų produktų. Kitaip tariant, elektroninėje parduotuvėje pristatome produktus, kuriais prekiaujame realiose parduotuvėse. Žmonės pasiskaito apie maisto papildus, sulčiaspaudes, kitus prekes ir ateina pas mus jų įsigyti“, – teigė P. Naujokas.

Todėl, anot jo, būtina, jog elektroninę parduotuvę aplankytų kuo daugiau žmonių. Ir nesvarbu, kad jie nebus pirkėjai, tačiau pasiskaitys apie produktus, jų teikiamą naudą, o tada ateis jų įsigyti.

„Generuoti lankytojų srautą elektroninėje parduotuvėje nėra labai lengva. Mes lankytojų srautus generuojame ir „Facebook“. Bet jau nebėra taip, kaip prieš porą metų, kad įdedi skelbimą į FB, žmonės juo dalijasi, o srautas nukreipiamas į elektroninę parduotuvę. Dabar jau FB reikia pirkti reklamą, kad socialiniame tinkle paskleista žinia generuotų lankytojų srautą, kad ji dažniau „iššoktų“, – patirtimi dalijosi P. Naujokas.

Jo teigimu, elektroninę parduotuvę per dieną vidutiniškai aplanko 500 žmonių. „Pats srautas, jei nieko nedarytume, vis tiek augtų, tačiau ne taip greitai. Srautas ir pardavimai ypač išauga, kai žiniasklaidoje paskelbiama kokia nors specifinė žinia. Pavyzdžiui, pranešama, kad abrikosų kauliukai saugo nuo vėžio. Tuomet šių produktų parduodame rekordinius kiekius tiek elektroninėje, tiek realioje parduotuvėje“, – neslėpė verslininkas.

Pardavimai internetu – vos 1 proc.

Parduotuvės, kuri dar vadinama aromaterapijos namais „Kap Kap“, įkūrėjos Indrė Gedminė ir Milana Mačijauskienė pasakojo, kad elektroninę parduotuvę kapkap.lt atidarė tada, kai duris Klaipėdos senamiestyje atvėrė ir reali parduotuvė.

„Jei būtume pradėjusios tik nuo elektroninės parduotuvės, dabar, matyt, jau būtume nutraukusios veiklą. Visų mūsų pardavimų vos 1 proc. yra elektroninėje parduotuvėje, o 99 proc. – gyvai. Laukiame, kol atsiras mygtukas, kurį paspaudus elektroninėje parduotuvėje, bus galima užuosti ir kvapą. Tada, matyt, pardavimai išaugtų ir elektroninėje parduotuvėje“, – juokavo I. Gedminė.

Anot M. Mačijauskienės, elektroninė parduotuvė veikiau taip pat atlieka švietėjišką misiją, todėl labai svarbus jos turinys. „Pateikiame kiek galima daugiau informacijos apie aromaterapiją, apie eterinius aliejus, jų savybes, naudą. Svarbu ir tai, kad vaizdas elektroninėje parduotuvėje būtų estetiškas. Liūdna, kad Lietuvoje dar nėra tokio dalyko, kaip kvapų suvokimas. Žmonėms tik arba smirda, arba kvepia. Mūsų elektroninės parduotuvės vienas tikslų yra lavinti žmonių uoslę. Jie pasiskaito apie eterinius aliejus ir ateina pas mus jų pauostyti, dar daugiau apie juos sužinoti“, – pasakojo M. Mačijauskienė.

Aromaterapija

Kapkap.lt elektroninėje parduotuvėje svarbią vietą užima ir specializuoti straipsniai apie eterinius aliejus, aromaterapiją. „Kai prasideda peršalimo ligų sezonas, publikuojame straipsnius, kaip galima apsisaugoti nuo ligų, naudojant eterinius aliejus. Tada ir klientų savo realioje parduotuvėje sulaukiame daugiau. Pavyzdžiui, dabar prasidėjo erkių sezonas, o eteriniai aliejai gali padėti apsisaugoti, kad jos nepultų. Šią informaciją skelbiame savo elektroninėje parduotuvėje, nes tai pirkėjams labai aktualu“, – teigė verslininkės.

Kūrybines dirbtuves rengia ir įmonėse

Metus veikiančių aromaterapijos namų savininkių žodžiais, ir patys klientai padiktavo, kokių paslaugų reikia. Todėl „Kap Kap“ yra ne tik elektroninė ir mažmeninė parduotuvė, bet ir įvairių kūrybinių dirbtuvių organizatorė.

„Labai dažnai organizuojame eterinių aliejų kvapų degustacijas, rengiame kūrybines dirbtuves, kur galima susikurti kvapus namams, kitai paskirčiai. Organizuojame ir asmenines šventes, mergvakarius, kad šventė būtų ir turiningai praleistas laikas. Vykstame ir į įmones, nes siūlome kūrybines dirbtuves surengti jose. Pavyzdžiui, labai džiugu, jog viena įmonė Moters dienos proga pakvietė mus surengti kūrybines dirbtuves, kad įmonės darbuotojos – moterys – galėtų susikurti joms tinkančius kvepalus“, – patirtimi dalijo M. Mačijauskienė.

I. Gedminė tvirtino, jog skiriasi klientų, kurie apsilanko elektroninėje ir realioje parduotuvėje, poreikiai. „Į elektroninę parduotuvę užsuka tie, kurie pas mus jau pirko gyvai, žino kvapus, todėl gali juos įsigyti ir elektroninėje parduotuvėje. O į realią parduotuvę ateina žmonės, kurie nori žinių, o mes stengiamės jų kuo daugiau suteikti“, – aiškino I. Gedminė.

Anot M. Mačijauskienės, elektroninėje parduotuvėje labai pasitesino „online“ paslauga, kai klientams iškart atsakoma į klausimus, kai jie gali gyvai pabendrauti su „Kap Kap“ vadovėmis.

Verslininkės neslėpė, jog per metus pavyko pelnyti klientų pasitikėjimą, jų vis daugėja. „Tam didžiausia įtaką turi mūsų atliekama švietėjiška veikla. Pavyzdžiui, jei žmogus elektroninėje parduotuvėje užsisako rinkinį nuo peršalimo ligų, mes sykiu įdedame ir mėginukų eterinių aliejų, kurie skirti, pavyzdžiui, namams ar grožiui. Tada klientai užsisako ir šių eterinių aliejų“, – pasakojo M. Mačijauskienė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (54)