Margarita jau ketverius metus vairuoja troleibusą. Iki šiol ji negali pamiršti prieš porą metų regėto eismo įvykio – išgyventa nelaimė ją privertė suprasti, kad kelyje nevalia prarasti budrumo.
„Buvo pavakarys. Vežiau keleivius nieko blogo neįtardama. Staiga išgirdau cypiančių padangų garsą – prieš mane važiavęs lengvasis automobilis partrenkė pėsčiųjų perėja ėjusią merginą. Jai degė žalias šviesoforo signalas. Vakare internetiniame naujienų portale perskaičiau, kad užmuštai merginai buvo tik 19 metų, o ją partrenkė girtas vairuotojas. Kaip baisu. Niekada nemaniau, kad tapsiu tokio kraupaus įvykio liudininke. Tas vaizdas man dar ir šiandien šmėžuoja galvoje“, – neslėpdama jaudulio pasakojo troleibuso vairuotoja.
Neapdairūs pėstieji – rimta problema
Saulėtekio autobusų žiede stoviniuojanti vairuotojų trijulė troleibusus vairuoja jau ne vienus metus: vargu, ar kas geriau už juos pažįsta sostinės eismo dalyvių įpročius. Jų darbas nėra lengvas – maršrutinių transporto priemonių vairuotojai atsako ne tik už savo, bet ir už keleivių sveikatą ir gyvybę. Tačiau vairuotojai atsakomybės nesikrato. Jie teigia, kad avarinių situacijų pasitaiko kasdien, o skaudžių nelaimių padeda išvengti tik atsargumas.
Nori daugiau privilegijų
Vairuotojos Teresės patirtis kuklesnė – jai teisė vežioti vilniečius suteikta tik pernai. Nepaisant to, moteris sostinės vairuotojų kultūrą perprasti jau spėjo. Pašnekovė sako, kad padėtis nėra tragiška, vis dėlto norėtų, kad ji keistųsi.
Moterį labiausiai erzina tai, kad automobilių vairuotojai dažnai nerodo posūkių, nesilaiko saugaus persirikiavimo taisyklių, ne visada žino, kaip važiuoti žiedine sankryža, o tai sukelia rimtų problemų.
Teresė pastebi, kad vairuotojai ne visada važiuoja leistinu greičiu, pėsčiųjų perėjose vengia praleisti pėsčiuosius, nekorektiškai elgiasi visuomeninio transporto vairuotojų atžvilgiu: „Dažnai vairuotojai nepraleidžia troleibusų – nesupranta, kad mes turime laikytis tvarkaraščio, kad vežame daug keleivių. Manau, kad automobilistai turėtų į tai atsižvelgti, jei ir neturime pirmumo teisės, mus vis tiek galėtų praleisti. Būtų gerai, kad ir pėstieji, atvažiuojant troleibusui, nelėktų per pėsčiųjų perėją. Galbūt net kelių eismo taisyklės turėtų autobusų ir troleibusų vairuotojams daugiau privilegijų numatyti.“
Pavojingiausi vairuotojai – neblaivūs ir viršijantys leistiną greitį
Su kolegomis pasisveikinti atėjęs autobuso vairuotojas, prisistatęs Virgiu, juokavo, kad važiuojant duobėtomis Vilniaus gatvėmis dantis galima pamesti. „Važiuoja ir barška autobusas – duobė prie duobės. Gatvės tikrai nėra kokybiškos. Keleiviams turbūt nuo vibracijos sėdynes paskausta. O ką padarysi – toks gyvenimas! Daugiau kažkokių problemų lyg ir nėra. Nors tie piemenys taip laksto. Jie mane nervina. Prisiplos kur vieną dieną. Nelabai suprantu, kaip jiems teises išduoda. Didžiausias galvos skausmas – nedrausmingi eismo dalyviai“, – greitį viršijančiais vairuotojais piktinosi Virgis.
Jis sako, kad policijos pareigūnai galėtų dažniau patruliuoti gatvėse – bausti neblaivius, viršijančius leistiną greitį vairuotojus. Vyriškio įsitikinimu, tai – didžiausi nusižengimai, dėl kurių dažniausiai nukenčia kiti eismo dalyviai.