Reikalinga sausa ir tvarkinga aplinka

Šiuolaikinės technologijos leidžia gaminti tvirtas ir atsparias padangas. Tiesa, norint, kad jos neprarastų savo savybių ir tarnautų kuo ilgiau, pravartu mokėti ne tik jas išsirinkti, bet ir taisyklingai sandėliuoti.

Pasak padangomis ir ratlankiais prekiaujančios įmonės „Melga“ atstovo Pauliaus Samėno, labiausiai tam tinka sausos ir nuo per didelių temperatūros šuolių apsaugotos vietos: „Padangas reikėtų vengti laikyti patalpose, kur vyrauja pastovi drėgmė, nuolat kinta temperatūra. Rekomenduojama parinkti vietą, kurioje nėra tiesioginių saulės spindulių.“

P. Samėno klausiame, kas gali nutikti nesilaikant šių rekomendacijų? „Trumpėja padangų galiojimo laikas. Pavyzdžiui, ant jų rietuvės nuolat krintant tiesioginiams saulės spinduliams guma gali pradėti ragėti, greičiau senti. Padangų savybės, sudėtis šiek tiek pakisti gali ir nuo mano jau minėtos drėgmės. Jei patalpoje žalingos sąlygos vyrautų itin ilgą laiką, guma pradėtų kietėti, skilinėti, geltonuoti. Tai nėra sveika“, – paaiškina specialistas.

Jei padangos saugomos kartu su ratlankiais, jas rekomenduojama gulsčiai sudėti viena ant kitos ant viršaus nededant jokio papildomo svorio. Jei padangas sandėliuojate be ratlankių, geriausia jas šalia viena kitos pastatyti statmenai.

Tiesa, tinkamą erdvę, vietą ir sąlygas padangoms laikyti turi tikrai ne kiekvienas vairuotojas. Tokiu atveju padangų komplektus galima palikti tiesiog autoservise. Lietuvoje atsiranda vis daugiau vietų, kur klientams siūloma padangų saugojimo paslauga. Tačiau ar taip sandėliuoti padangas – apsimoka?

Pasak saugaus eismo ir automobilių eksperto Artūro Pakėno, viskas priklauso nuo žmogaus galimybių ir poreikių.

„Kiekvienas vairuotojas yra skirtingas. Pavyzdžiui, aš neturiu nei garažo nei sandėliuko, o automobiliai pas mane keli. Savaime suprantama, padangų yra ne vienas komplektas. Turiu mėgstamą autoservisą, kur tokia paslauga galima naudotis. Vasarą sausai ten guli mano žieminės padangos, žiemą – vasarinės. Sutaupau ne tik vietos, bet ir laiko. Paprastai tos padangos ne tik pakeičiamos, bet dar ir oro slėgis pamatuojamas, ratai sureguliuojami. Nereikia šimtą kartų važinėti“, – pasakoja pašnekovas.

Specialistai ragina neskubėti

Ekspertai sako, kad net jei padangas sandėliavome tinkamoje aplinkoje, koją pakišti gali neapdairumas. Jų teigimu, prieš pradedant naudoti vasarinių ar žieminių padangų komplektą, svarbu nepamiršti kelių svarbių dalykų.

Ištraukus padangas reikia turėti kantrybės. Jei ratus laikėte sukrovę vieną ant kito, tikėtina, kad kurioje nors vietoje įsispaudė ar įdubo guma. Prieš keičiant padangas, jas išdėliokite po vieną, leiskite atgauti tinkamą formą.

Kita svarbi detalė, kurios negalima pamiršti – oro slėgis padangose. „Jeigu padangos guli ilgiau kažkur sukrautos, natūralu, kad iš jų šiek tiek „nuteka“ oras. Prieš vėl jas pradedant naudoti privalu patikrinti jų slėgį. Jis turi būti nei per didelis, nei per mažas. Priešingu atveju padanga gali greičiau susidėvėti, deformuojasi protektorius. Važiuojant su netinkamai pripūstomis padangomis padidėja kuro sąnaudos. Tačiau visų svarbiausia - gali kilti grėsmė žmonių saugumui“, - pabrėžia P. Samėnas.

Atsiranda vairuotojų, kurie savo sandėliuojamas padangas kruopščiai blizgina ir valo, tačiau eksperto teigimu, tai tikrai nėra privaloma. Tai jis labiau vadina nereikšminga smulkmena. „Dažniausiai tai nėra būtinybė, o greičiau pasirūpinimas estetine padangos išvaizda. Nešvarumai, dėmelės, žemės, smulkūs įstrigę akmenukai kokybiškai padangai tikrai neturėtų kenkti. Blizginant padanga netampa ilgaamžiškesnė“, – nusijuokia pašnekovas.

Tiesa, tai nereiškia, kad iš garažo ar sandėliuko ištrauktų padangų nereikia gerai apžiūrėti. Įtrūkimai, neįprastas šerpetojimas ar pageltonavimas gali būti ženklas, kad padanga nebebus tinkama naudojimui.

Kad pakeitę padangas važiuotume saugiai ir patogiai, būtina pasirūpinti tinkamu ratų suvedimu, montavimu.

A. Pakėno teigimu, padangas laikant ten, kur nėra tinkamų sąlygų arba per daug skubant ir jų nepatikrinant, smarkiai rizikuojama pakenkti ne tik automobiliui, bet ir jo keleiviams: „Deformuotos, sutrūkinėjusios, tinkamai nepripūstos padangos yra tikrai pavojingos. Važiuojant jos gali tiesiog sprogti. Tokiu atveju suvaldyti automobilį labai sunku. Važiuoti drebančiomis, nesubalansuotomis padangomis yra tas pats, kas per ledą vaikščioti basomis. Juk padangos – tai automobilio batai. Todėl labai svarbu tais batais pasirūpinti, tinkamai laikyti ir nerizikuoti savo sveikata.“

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (7)