Pirmasis šių metų plikledis keliuose jau pasiglemžė pirmąsias aukas – kai kuriems vairuotojams bandymas įveikti slidžius kelio ruožus baigiasi itin nelaimingai. Į eismo įvykius reaguoja ir saugaus eismo ekspertai, siūlantys žiemos metu skirti didesnį dėmesį slidžiausių kelio ruožų – viadukų – ženklinimui.
Klaipėdoje per avariją žuvo BMW vairuotojas
© DELFI / Rita Gečiūnaitė

Dar visai neseniai slidžiame kelyje užgeso jauno BMW vairuotojo gyvybė. Tai įvyko lapkričio 21 d. ankstyvą antradienio rytą Klaipėdoje, P. Lideikio gatvėje, kuomet ant slidaus viaduko susidūrė BMW ir „Mercedes“ automobiliai. Kaip sakė vienas avarijos dalyvių, BMW slydo šonu tiesiai į „Mercedes“. Paskui BMW važiavę automobiliai taip pat suskubo stabdyti, ėmė čiuožti ir tuoj pat susidūrė.

Akivaizdu, kad tai galėjo nutikti bet kuriam iš mūsų. Aiškinamės, kokių priemonių turėtų būti imamasi, kad tokios tragedijos nepasikartotų.

Vairavimo mokyklose nespėja išmėginti visų sąlygų

Vairavimo mokyklos „Laukininkų VM“ vadovas Edvardas Jogėla įsitikinęs, kad panašius eismo įvykius lemia tai, jog būsimieji vairuotojai pamokų metu neišbando savo jėgų visomis eismo sąlygomis.

Pašnekovas pripažįsta – pamokoms skirtų valandų metu tikrai neįmanoma pasiruošti viskam, kas laukia kelyje, o dauguma būsimųjų vairuotojų mokosi vairuoti ne ištisus metus, o vos keletą mėnesių. Nieko keisto, kad šie nespėja išmėginti kiekvienam sezonui būdingų savitų eismo sąlygų.

„Vieni vairuotojai mokosi vairuoti žiemą, o kiti – vasarą, kuomet slidžių kelių nebūna. Jei daug patirties neturintis, vasarą teises išsilaikęs vairuotojas išvažiavo žiemą į slidžias gatves, paspaudė greičio pedalą – išėjo, kas išėjo. Tai tikrai ne pirmas ir ne paskutinis toks įvykis Klaipėdoje, kuris baigiasi nelaimingai“, – apgailestauja pašnekovas.

E. Jogėla taip pat nemano, kad saugumą ant viadukų gali užtikrinti vien mokymo programos ir instruktoriai.

„Kartais vairuotojai net nepastebi, kaip normalų kelią pakeičia slidus kelias ant tilto. Aišku, galima juos mokinti tokiais atvejais nekeisti važiavimo greičio arba jį sulėtinti, bet tai nėra esmė. Šis suvokimas priklauso ne nuo mokyklų, o nuo paties vairuotojo budrumo“, – teigia vairavimo mokyklos vadovas.

Vairavimas žiemą
Vairavimas žiemą
© G.Matulaičio nuotr.

Mato poreikį ženklinti slidžius ruožus šviečiančiais ženklais

Kaip elgtis pajutus, kad automobilis slysta, besimokantiems yra paaiškinama. Anot E. Jogėlos, mokiniai šiuos dalykus žino ir teorinę dalį puikiai išlaiko, tačiau susidūrus su šiomis situacijomis praktikoje, jie pamiršta, kaip reikia elgtis.

„Praktika nuo teorijos visuomet skiriasi. Geriausia yra tokiu atveju nieko nedaryti ir leisti automobiliui pravažiuoti tiltą. Kur kas blogiau, kai vairuotojai mėgina kažką daryti ir pasimiršta, kaip ten su priekiniais varomaisiais ratais, o kaip – su galiniais. Tada ir įvyksta nelaimės. Pajutus, kad slystama, neverta ir jungti avarinio signalo – kol sugalvosite jį įjungti, jau būsite arba pravažiavę tą tiltą, arba nuo jo nukritę“, – teigia jis.

E. Jogėla mano, kad žiemos metu reikėtų pasirūpinti kelio ženklais, perspėjančiais apie slidžius ir pavojingus ruožus, ypač keliuose, turinčiuose viadukus.

„Viadukai turi būti ženklinami šviečiančiais skiriamaisiais ženklais. Tiesa, tam reikėtų skirti daug finansų, todėl sunku patikėti, kad Lietuvoje artimiausiu metu tai galėtų būti įgyvendinta“, – aiškina E. Jogėla.

Ateinantį gruodžio mėnesį vairuotojai turi būti itin budrūs. LAKD duomenimis, praėjusiais metais gruodžio mėnuo buvo pats avaringiausias, lyginant su kitais mėnesiais. Fiksuojamas didžiausias eismo įvykių skaičius bei didžiausias sužeistųjų skaičius.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Slaptą planą pervilioti lenkus kūrė visai ne valstiečiai: pasikeitė tik viena esminė detalė

Vilniaus kraštu Lietuvos politikai susidomėjo visai neseniai. Ilgą laiką niekam, išskyrus šiame...

Dėl lopinėlio žemės buvo paverstas žemgrobiu: 7 metus tampė po teismus (1)

Vilnietis Tomas Nenartavičius, pasakodamas savo istoriją, vis dar negali atsistebėti: 7-erius metus...

Viskas pasikeitė per naktį: oro uoste – „turistai“ su automatais, gatvėse pasirodė tankai (533)

„Sugedus lėktuvui“ nusileidę „turistai“ ir „ Aeroflot darbuotojai“ atstato automatų...

Baltarusės vyksta gimdyti į Vilnių ir moka tūkstančius: Olga papasakojo esminius skirtumus (159)

Tarp Baltarusijos moterų, besiruošiančių tapti motinomis, populiarūs gimdymai Vilniuje. Žinoma,...

Orai: trečiadienį – šalčiausia šio mėnesio naktis (4)

Artimiausiomis dienomis orai bus labai permainingi, antradienio dieną dangus virš Lietuvos bus...

Lietuvių atostogas Lenkijoje apkartino grėsmę sveikatai keliantis jūros vanduo (38)

Praeitame pasakojime apie Lenkijos pajūrį išsiaiškinome, kad sąvoka “pasijausti ponais” gal...

Bandė emigruoti į Norvegiją, bet nepasisekė: nuo to laiko savo šeimos gyvenimą pavertė pragaru (71)

„Sugyventinis sakė, kad neužsikoduos. Sakė: ką, aš nesveikas, kad negersiu? Vaikų teisių...

„Žiurkikių“ kebabais prekiaujantis verslininkas: nėra ko piktintis, pavadinimas – žmonos garbei (154)

„Žiurkikių“ kebabas. Tokį maisto patiekalą galite nusipirkti dviejose Molėtuose...

„Crystal Palace“ didvyriškų pastangų nepakako: „Liverpool“ Londoną paliko be nuostolių (2)

Anglijos „Premier“ lygos antrasis turas užbaigtas „ Crystal Palace “ ir „Liverpool“...

Tikriems lietuviškiems lašiniams iškilo rimtas pavojus (114)

Naujas kovos su afrikiniu kiaulių maru (AKM) planas grasina tautinio paveldo mėsos produktų gamybai...