aA
Kiekvienas vairuotojas gali sutikti – bejėgiškumo akimirka ilgam įstrigus spūstyje yra vienas iš labiausiai nuotaiką sugadinančių dalykų. Neretai tokioje situacijoje atsiduriama dėl kelią užtvėrusių avarijon patekusių automobilių. Ką daryti, kad spūstys neparalyžiuotų gatvių?
© DELFI skaitytojas

Techninių priemonių nėra gana

Su tokiomis situacijomis kur kas dažniau susiduria didelių miestų vairuotojai, kur gatvėse eismas intensyvesnis.

Štai ir pavyzdys. Dar gruodžio 20 d., trečiadienį, apie 16 val. Vilniuje, Šilo g., susidūrė trys automobiliai ir visiškai užtvėrė daugybės vilniečių kertamą gatvę. Be to, tą pačią dieną ši gatvė buvo taip paralyžiuota jau antrą kartą – dar vienas eismo įvykis fiksuotas apie 11.40 val. Tuomet prie Šilo ir Viršupio gatvių sankryžos į medį rėžėsi automobilis „Volvo“, o medis užvirto ant važiuojamosios dalies.

Panašūs įvykiai stebimi kone kiekvieną dieną ir veda vairuotojus iš proto. Saugaus eismo ekspertas Artūras Pakėnas mano, kad viena pagrindinių didelio avaringumo priežasčių yra labai neigiamas vairuotojų požiūris į patį vairavimą.

„Kalbant su kiekvienu atskirai, atrodo, kad visi viską puikiai supranta, tačiau pradėjus kalbėti apie iniciatyvos ėmimąsi, prasideda: baik tu, čia neįmanoma, tai ne mūsų sistemoje, tai neveikia. Kai taip kalba patys pareigūnai, darosi neįdomu“, – teigia saugaus eismo ekspertas.

Anot jo, šiuo metu taikomos eismo saugumo priemonės – asfaltuojami žvyrkeliai, diegiami išmanūs šviesoforai, vykstantys remonto darbai – yra efektyvios, teisingos ir sveikintinos, tačiau klaidingai manoma, kad viską įmanoma išspręsti techninėmis priemonėmis. Anot jo, tai kur kas paprasčiau nei užsiimti žmogaus auklėjimu.

„Parengiamas projektas, panaudojamos lėšos, padedamas paukščiukas ir perkerpama juostelė – juk visa tai labai gražu. Užsiimti žmogaus auklėjimu yra sudėtingesnis ir atsakingas darbas. Tu šiandien jį auklėji, o rezultatai bus jaučiami tik po kokių 15 metų – eina sau, gal manęs jau nebebus toje vietoje, tai kodėl turiu stengtis? Geriau išleisiu lankstinuką ir pasakysiu – štai, aš tai padariau, esu šaunuolis. Mes visi labai norime pasigirti greitu rezultatu“, – problemą įvardina A. Pakėnas.

Vairuoji saugiai – esi pensininkas, trukdis ir stabdys

Saugaus eismo ekspertas užduoda klausimą, kuris atveria dar vieną didelę problemą: o kaip kalba vairuotojai apie žmogų, kuris vairuoja pagal taisykles?

„Saugiai važiuojančius žmones vadiname stabdžiais, pensininkais, trukdžiais – juk jie velkasi 50 km/val greičiu! Požiūris į tai yra neigiamas. Saugus vairavimas pas mus nėra siejamas su saugiu eismu. Vairuoti saugiai šiais laikais yra gėda. Kai bandai tai paaiškinti žmogui, jam tai neįdomu, nes pagal taisykles vairuoti yra nesaugu“, – pastebi A. Pakėnas.

Saugaus eismo ekspertas nesutinka ir su tuo, kad vairavimo kultūra neva gerėja. Kaip ji gali gerėti, jei avaringumas didėja? Anot jo, žmonės painioja kultūrą su mandagumu.

„Negaliu sakyti, kad mandagumo nėra – taip, kartais kelyje vieni kitus praleidžiame, tačiau su bendra kultūra to nereikėtų painioti. Avaringumas ir eismo taisyklių laikymasis taip pat yra mūsų kultūros dalis, juk kultūra – tai visuma. Kai 80 proc. žmonių prisipažįsta, kad sąmoningai pažeidinėja taisykles, viršydami greitį ir nepaisydami ištisinių linijų – tai nėra kultūra. Žmogaus auklėjimas yra ilgas ir nedėkingas darbas“, – aiškina jis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Veryga apie 10 proc. brangsiančią degtinę: mokomės iš klaidų – degtinė buvo palikta per pigi (567)

Kitais metais valdžia planuoja ir dešimtadaliu didinti stipraus alkoholio akcizą, ir pertvarkyti...

Giedrius Drukteinis. Lietuvos grožio industrija tėra įprastas kiaulių tvartas (149)

Pastarasis konfliktas tarp Julijos Janus ir Juozo Statkevičiaus ne tik sukėlė nemažai...

Užkalnis. Žinau, už ką balsuosite rinkimuose (305)

Taip, aš tikrai žinau, kas bus išrinktas dirbti Daukanto aikštėje. Tiksliau, aš bijau, kad...

Rusija tulžingai reaguoja į Lietuvos sankcijas dėl užpuolimo Kerčėje: be atsako neliksite (1490)

Lietuva tapo pirmąja pasaulio valstybe, apsisprendusia dėl Kremliaus agresijos Kerčės sąsiauryje...

Orai: snigs beveik visur

Artimiausiomis dienomis mūsų šalies orus lems pamažu nykstantis ciklonas. Ketvirtadienį dangus...

Šiauliuose atskleidė kitą mitingo dėl mokytojų pusę: moksleiviai ten buvo išsiųsti ne savo noru (463)

Trečiadienio vidurdienį prie Šiaulių miesto savivaldybės susirinko minia moksleivių, kurie...

Theresa May atlaikė balsavimą dėl nepasitikėjimo (58)

Didžiosios Britanijos ministrė pirmininkė trečiadienį vakare atlaikė balsavimą dėl...

Grybauskaitė: skambinau ir Petrauskienei, ir Skverneliui, tačiau premjeras žadėjo susitvarkyti pats (262)

Prezidentė Dalia Grybauskaitė susirūpinusi dėl etatinio mokėjimo reformos ir siūlė pagalbą...

Alkoholis turi naują geriausią draugą: gėdą sukelianti liga žudo tyliai (39)

„Ne, ne, man viskas gerai. Dirbu gerai, nepervargstu. Viršininkas geras. Uždirbu daug, tobulas...

Vaivos Budraitytės 2019 metų horoskopas Vandens ženklams (20)

2019 metai – jau ne už kalnų. Pats metas sužinoti, kas mūsų laukia. Garsi astrologė ir...