Kiekvienas vairuotojas gali sutikti – bejėgiškumo akimirka ilgam įstrigus spūstyje yra vienas iš labiausiai nuotaiką sugadinančių dalykų. Neretai tokioje situacijoje atsiduriama dėl kelią užtvėrusių avarijon patekusių automobilių. Ką daryti, kad spūstys neparalyžiuotų gatvių?
© DELFI skaitytojas

Techninių priemonių nėra gana

Su tokiomis situacijomis kur kas dažniau susiduria didelių miestų vairuotojai, kur gatvėse eismas intensyvesnis.

Štai ir pavyzdys. Dar gruodžio 20 d., trečiadienį, apie 16 val. Vilniuje, Šilo g., susidūrė trys automobiliai ir visiškai užtvėrė daugybės vilniečių kertamą gatvę. Be to, tą pačią dieną ši gatvė buvo taip paralyžiuota jau antrą kartą – dar vienas eismo įvykis fiksuotas apie 11.40 val. Tuomet prie Šilo ir Viršupio gatvių sankryžos į medį rėžėsi automobilis „Volvo“, o medis užvirto ant važiuojamosios dalies.

Panašūs įvykiai stebimi kone kiekvieną dieną ir veda vairuotojus iš proto. Saugaus eismo ekspertas Artūras Pakėnas mano, kad viena pagrindinių didelio avaringumo priežasčių yra labai neigiamas vairuotojų požiūris į patį vairavimą.

„Kalbant su kiekvienu atskirai, atrodo, kad visi viską puikiai supranta, tačiau pradėjus kalbėti apie iniciatyvos ėmimąsi, prasideda: baik tu, čia neįmanoma, tai ne mūsų sistemoje, tai neveikia. Kai taip kalba patys pareigūnai, darosi neįdomu“, – teigia saugaus eismo ekspertas.

Anot jo, šiuo metu taikomos eismo saugumo priemonės – asfaltuojami žvyrkeliai, diegiami išmanūs šviesoforai, vykstantys remonto darbai – yra efektyvios, teisingos ir sveikintinos, tačiau klaidingai manoma, kad viską įmanoma išspręsti techninėmis priemonėmis. Anot jo, tai kur kas paprasčiau nei užsiimti žmogaus auklėjimu.

„Parengiamas projektas, panaudojamos lėšos, padedamas paukščiukas ir perkerpama juostelė – juk visa tai labai gražu. Užsiimti žmogaus auklėjimu yra sudėtingesnis ir atsakingas darbas. Tu šiandien jį auklėji, o rezultatai bus jaučiami tik po kokių 15 metų – eina sau, gal manęs jau nebebus toje vietoje, tai kodėl turiu stengtis? Geriau išleisiu lankstinuką ir pasakysiu – štai, aš tai padariau, esu šaunuolis. Mes visi labai norime pasigirti greitu rezultatu“, – problemą įvardina A. Pakėnas.

Vairuoji saugiai – esi pensininkas, trukdis ir stabdys

Saugaus eismo ekspertas užduoda klausimą, kuris atveria dar vieną didelę problemą: o kaip kalba vairuotojai apie žmogų, kuris vairuoja pagal taisykles?

„Saugiai važiuojančius žmones vadiname stabdžiais, pensininkais, trukdžiais – juk jie velkasi 50 km/val greičiu! Požiūris į tai yra neigiamas. Saugus vairavimas pas mus nėra siejamas su saugiu eismu. Vairuoti saugiai šiais laikais yra gėda. Kai bandai tai paaiškinti žmogui, jam tai neįdomu, nes pagal taisykles vairuoti yra nesaugu“, – pastebi A. Pakėnas.

Saugaus eismo ekspertas nesutinka ir su tuo, kad vairavimo kultūra neva gerėja. Kaip ji gali gerėti, jei avaringumas didėja? Anot jo, žmonės painioja kultūrą su mandagumu.

„Negaliu sakyti, kad mandagumo nėra – taip, kartais kelyje vieni kitus praleidžiame, tačiau su bendra kultūra to nereikėtų painioti. Avaringumas ir eismo taisyklių laikymasis taip pat yra mūsų kultūros dalis, juk kultūra – tai visuma. Kai 80 proc. žmonių prisipažįsta, kad sąmoningai pažeidinėja taisykles, viršydami greitį ir nepaisydami ištisinių linijų – tai nėra kultūra. Žmogaus auklėjimas yra ilgas ir nedėkingas darbas“, – aiškina jis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Feisbuke uraganą sukėlusios karalienių įkvėpėjos ir jos vyro interviu apie turtus kraunančią veiklą ir tikrąjį gyvenimą (88)

Neseniai feisbuke it virusas paplito įrašas, kuriame Rasa Kaktytė kvietė moteris šypsotis,...

Mažoji Lietuva Anglijoje: pūsles ir varginantį darbą kenčia dėl 220 svarų per 3 dienas (190)

Mažoji Lietuva – taip šmaikščiai vadinamas vaisių ir daržovių pakavimo fabrikas Visbiče,...

Edita Mildažytė: esu pakankamai įtakinga, kad galėčiau priimti sprendimus ir vykdyti savo gyvenimo planą taip, kaip noriu (173)

DELFI tęsia įtakingiausiųjų rinkimus, kuriuose – ir didžiausią įtaką turinčios...

Karališkos vestuvių naktys, kurių nesinori prisiminti (14)

Jie ištarė santuokos priesaiką stebint 29 milijonams žmonių, tačiau princo Harry ir Meghan...

Savaitgaliui į namus vykę kariai pateko į avariją: vienas žuvo, keturi sužaloti papildyta (161)

Penktadienį, rugpjūčio 17 d., pavakare, kelio Molėtai–Pabradė 9-ajame kilometre, susidūrus...

Savaitgalio orai: viena diena bus ypač karšta (21)

Sunku patikėti, kad jau greitai imsime skaičiuoti paskutines vasaros dienas ir netrukus pasitiksime...

Skaitytojai dalijasi istorijomis: ką daryti, jei persekioja kelyje? (75)

DELFI skaitytojos istorija apie tai, kaip naktį ją automobiliu persekiojo nežinomas vyras...

Neįprastos vyrų ir moterų charakterio savybės, kurios atrodo seksualios priešingai lyčiai (15)

Seksualumas yra labai susijęs su kūnu. Žmonėms patinka matyti ir liesti kitų žmonių kūnus –...

Į festivalį „Karklė Live Music Beach 2018“ – net ir pėsčiomis (11)

Šiandien, penktadienį, Karklės miestelyje prasidėjo muzikos ir menų festivalis „ Karklė Live...

„Aprangos“ vadovas: turime sakyti atvirai, kad kainos nebus žemesnės (767)

„Nustokime gąsdinti žmones, kad pas mus aukščiausios kainos Europoje. Taip tikrai nėra, bet jos...