Kiekvienas vairuotojas gali sutikti – bejėgiškumo akimirka ilgam įstrigus spūstyje yra vienas iš labiausiai nuotaiką sugadinančių dalykų. Neretai tokioje situacijoje atsiduriama dėl kelią užtvėrusių avarijon patekusių automobilių. Ką daryti, kad spūstys neparalyžiuotų gatvių?
© DELFI skaitytojas

Techninių priemonių nėra gana

Su tokiomis situacijomis kur kas dažniau susiduria didelių miestų vairuotojai, kur gatvėse eismas intensyvesnis.

Štai ir pavyzdys. Dar gruodžio 20 d., trečiadienį, apie 16 val. Vilniuje, Šilo g., susidūrė trys automobiliai ir visiškai užtvėrė daugybės vilniečių kertamą gatvę. Be to, tą pačią dieną ši gatvė buvo taip paralyžiuota jau antrą kartą – dar vienas eismo įvykis fiksuotas apie 11.40 val. Tuomet prie Šilo ir Viršupio gatvių sankryžos į medį rėžėsi automobilis „Volvo“, o medis užvirto ant važiuojamosios dalies.

Panašūs įvykiai stebimi kone kiekvieną dieną ir veda vairuotojus iš proto. Saugaus eismo ekspertas Artūras Pakėnas mano, kad viena pagrindinių didelio avaringumo priežasčių yra labai neigiamas vairuotojų požiūris į patį vairavimą.

„Kalbant su kiekvienu atskirai, atrodo, kad visi viską puikiai supranta, tačiau pradėjus kalbėti apie iniciatyvos ėmimąsi, prasideda: baik tu, čia neįmanoma, tai ne mūsų sistemoje, tai neveikia. Kai taip kalba patys pareigūnai, darosi neįdomu“, – teigia saugaus eismo ekspertas.

Anot jo, šiuo metu taikomos eismo saugumo priemonės – asfaltuojami žvyrkeliai, diegiami išmanūs šviesoforai, vykstantys remonto darbai – yra efektyvios, teisingos ir sveikintinos, tačiau klaidingai manoma, kad viską įmanoma išspręsti techninėmis priemonėmis. Anot jo, tai kur kas paprasčiau nei užsiimti žmogaus auklėjimu.

„Parengiamas projektas, panaudojamos lėšos, padedamas paukščiukas ir perkerpama juostelė – juk visa tai labai gražu. Užsiimti žmogaus auklėjimu yra sudėtingesnis ir atsakingas darbas. Tu šiandien jį auklėji, o rezultatai bus jaučiami tik po kokių 15 metų – eina sau, gal manęs jau nebebus toje vietoje, tai kodėl turiu stengtis? Geriau išleisiu lankstinuką ir pasakysiu – štai, aš tai padariau, esu šaunuolis. Mes visi labai norime pasigirti greitu rezultatu“, – problemą įvardina A. Pakėnas.

Vairuoji saugiai – esi pensininkas, trukdis ir stabdys

Saugaus eismo ekspertas užduoda klausimą, kuris atveria dar vieną didelę problemą: o kaip kalba vairuotojai apie žmogų, kuris vairuoja pagal taisykles?

„Saugiai važiuojančius žmones vadiname stabdžiais, pensininkais, trukdžiais – juk jie velkasi 50 km/val greičiu! Požiūris į tai yra neigiamas. Saugus vairavimas pas mus nėra siejamas su saugiu eismu. Vairuoti saugiai šiais laikais yra gėda. Kai bandai tai paaiškinti žmogui, jam tai neįdomu, nes pagal taisykles vairuoti yra nesaugu“, – pastebi A. Pakėnas.

Saugaus eismo ekspertas nesutinka ir su tuo, kad vairavimo kultūra neva gerėja. Kaip ji gali gerėti, jei avaringumas didėja? Anot jo, žmonės painioja kultūrą su mandagumu.

„Negaliu sakyti, kad mandagumo nėra – taip, kartais kelyje vieni kitus praleidžiame, tačiau su bendra kultūra to nereikėtų painioti. Avaringumas ir eismo taisyklių laikymasis taip pat yra mūsų kultūros dalis, juk kultūra – tai visuma. Kai 80 proc. žmonių prisipažįsta, kad sąmoningai pažeidinėja taisykles, viršydami greitį ir nepaisydami ištisinių linijų – tai nėra kultūra. Žmogaus auklėjimas yra ilgas ir nedėkingas darbas“, – aiškina jis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Seimo narių komandiruočių išlaidos auga kaip ant mielių: kur už tokius pinigus keliauja parlamentarai? (5)

Per ketverius metus išlaidos Seimo narių komandiruotėms išaugo beveik 94 tūkst. eurų.

Vakarų Holivude driekiasi vadinamasis rusų bulvaras: čia gali visko išgirsti ir apie Rusiją, ir apie Ameriką, ir net apie Lietuvą (5)

Los Andželo Vakarų Holivude driekiasi vadinamas rusų bulvaras, kuriuo vaikščiodami tikrai...

Baisi avarija Švenčionių rajone: du jauni vyrai žuvo, du sunkiai sužaloti (131)

Šeštadienį, apie 15 val., Vilniaus apskrities policija gavo pranešimą apie kruviną avariją...

Šunų pjautynės Pirėjuje: nešvarūs žaidimai, užsikirtę teisėjų švilpukai ir su apsauga išlydėtas Jasikevičius (104)

Nešvarios provokacijos ir įžeidinėjimai, techninės pražangos, padėties nekontroliuojantys...

Rimtas specialisto įspėjimas tėvams: jei neatpažinsite tam tikrų ženklų, ateityje jūsų vaikui gresia vienatvė (3)

Mokymasis kalbėti suteikia vaikui galimybę bendrauti su suaugusiaisiais, įgyti žinių apie...

Romas Sadauskas-Kvietkevičius. Kodėl Skverneliui reikia karo prieš prezidentę? (241)

Į pavasarinę šiukšlių rinkimo akciją „Darom“ šeštadienio rytą išsiruošę konservatoriai...

„Betsafe-LKL“ čempionato rungtynės: „Pieno žvaigždės“ - „Lietkabelis“ (1)

„Betsafe-LKL“ čempionato rungtynės: „Pieno žvaigždės“ - „Lietkabelis“. Tiesiogiai iš...

„Betsafe-LKL“ čempionato rungtynės: „Dzūkija“ - „Šiauliai“ (4)

„Betsafe-LKL“ čempionato rungtynės: „Dzūkija“ - „Šiauliai“. Tiesiogiai iš Alytaus.

Legendinis Alfonsas Penikas – atvirai apie meilės istorijas, skandalus ir didžiausias gyvenimo klaidas (98)

Pastaruoju metu apie žinomą muzikantą bei vaikų grupės „Pop-šou“ vadovą Alfonsą Peniką...

Aiškėja, kaip mirė garsusis didžėjus Avicii: pareigūnai jau turi visus duomenis (49)

Omano policija mano, kad žinomas švedų didžėjus Avicii, kurio tikrasis vardas - Timas...