aA
Kauno technologijos universitetas (KTU) ir Lietuvos pramonės atstovai žengia į naują bendradarbiavimo etapą – nuo naujų mokslo metų startuoja išplėstinis KTU praktikos modelis, suteikiantis galimybę studijų metais įgyti net iki vienerių metų praktinės patirties. Šis modelis bus taikomas pasirinkusiems Aviacijos inžinerijos ir Mechanikos inžinerijos bakalauro studijų programas Mechanikos inžinerijos ir dizaino fakultete (MIDF).
Orlaivis
© KTU archyvo nuotrauka

Išplėstinis praktikos modelio taikymas studijų programose – tai galimybė studentui teorines žinias pritaikyti praktikoje ir baigti studijas turint iki vienerių metų praktinės patirties. Šiam tikslui Aviacijos inžinerijos ir Mechanikos inžinerijos studijų programose skirtas vienas arba du pasirenkamieji semestrai, kurių metu galima rinktis: praktiką Lietuvos ar užsienio įmonėse, institucijose (skirta studentui, kuris nori baigti universitetą įgijęs praktinės patirties); gilinamuosius studijų krypties modulius (studentui norinčiam gilinti žinias savo pasirinktoje studijų programoje); asmeninį modulių rinkinį (studentui norinčiam gilinti žinias savo ar kitoje studijų kryptyje); studijas užsienio universitete.

„Jau ir šiandien didžioji KTU studentų dalis turi galimybę lanksčiai formuoti savo individualius studijų planus, pasirinkdami gretutines studijas, specializaciją ar asmeninį modulių rinkinį. Studijų programos modelis su išplėstinės praktikos galimybe dar labiau padidina studentų pasirinkimo laisvę, taip pat ir verslui yra labai patrauklus“, – sako KTU Studijų organizavimo direktorė Kristina Ukvalbergienė.

Pasirinkus vieno ar dviejų semestrų išplėstinę praktiką, studentas, kaip ir privalomos praktikos atveju, turės praktikos vadovą Universitete ir praktikos vadovą organizacijoje. Priklausomai nuo siekiamų įgauti žinių ir patirties (gilinti jau įgytas žinias, specializuotis tam tikroje srityje ar įgyti papildomų, su specialybe susijusių, žinių), praktiką studentas galės atlikti ir keliose organizacijose. Praktika bus vykdoma pagal tarp studento ir abiejų praktikos vadovų suderintą ir tikslingai sudarytą praktikos planą.

K. Ukvalbergienės teigimu, tokį studijų programos modelį pasirinkę studentai nebus paliekami vieni. „Turime stiprią Mentorystės programą ir studijų krypčių programų vadovus, kurie padės susidarant savo individualų studijų planą, nuo 2017 m. numatėme „Inside Industry“ renginius, kurių metu vyks praktikos vietų konkursai, ekskursijos į įmones, kūrybinės dirbtuvės, įmonių atstovų paskaitos. Svarbiausia, kad studentas būtų iniciatyvus“, – pabrėžia K. Ukvalbergienė.

Su KTU glaudžiai bendradarbiaujantys verslo ir pramonės įmonių atstovai neabejoja, kad išplėstinės praktikos metu studentai turės puikią galimybę labiau įsilieti į praktinį darbą, įgyti reikalingų įgūdžių, bei parodyti save potencialiam darbdaviui.

Naujiena Lietuvoje: praktinei patirčiai įgyti – du studijų KTU semestrai
© KTU archyvo nuotrauka

Atveria duris į aviacijos elitą

„Aviacines studijas dažniausiai renkasi jaunimas, jau nuo ankstyvos vaikystės svajojantis apie aviaciją. Tai – žmonės su sparnais. Atėję į universitetą jie jau turi nemažą teorinių žinių bagažą, kurį mūsų dėstytojai dar labiau papildo. Studentai ir darbdaviai taip pat sutaria, kad be teorinių žinių labai svarbūs ir praktiniai sugebėjimai.

Daugelis studentų, baigusių Aviacijos inžinerijos studijas, siekia tapti licencijuotais specialistais, nes tai – aviacijos inžinerijos elitas. KTU taikomas išplėstinės praktikos modelis, suteikdamas studentams galimybę įgyti vienerių metų praktinę patirtį, sutrumpina jų kelią iki šio tikslo ir leidžia jiems dar studijų metais tiesiogiai prisiliesti prie aviacijos industrijos ir tapti jos dalimi“, – teigia Transporto inžinerijos katedros akademinis padėjėjas Martynas Lendraitis.

Pasak UAB „Kaunas Aircraft Maintenance Services“ „Ryanair“ techninio padalinio vadovo Karolio Čepuko, absolventai yra jų verslo gyvybės šaltinis, todėl galimybė gilinti jų žinias suteikiant išankstinių žinių ir praktinių gebėjimų – žingsnis tarptautinių pasiekimų link.

Atliepia šiuolaikinius verslo ir pramonės poreikius

Mechanikos inžinerija – fundamentali, klasikinė kryptis, kurią integruojant su elektronika, informacinėmis technologijomis, valdymo technologijomis sukuriamos inovatyvios ir konkurencingos inžinerinės sistemos. Todėl šiuolaikinio mechanikos inžinieriaus laukia dideli iššūkiai – kurti inovatyvius gaminius, eksploatuoti, prižiūrėti, gaminti įvairias mašinas ir technologinę įrangą, atpažinti ir spręsti mechaninio pobūdžio problemas šiuolaikinėse integraliose inžinerinėse sistemose, organizuoti techninių įrenginių ir įrangos gamybą, eksploataciją ir remontą, sėkmingai komunikuoti su kitų inžinerijos krypčių ir sričių specialistais.

„Vien tik gilių inžinerinio projektavimo ar bendrai mechanikos inžinerijos žinių šiandien mechanikos inžinieriui nepakanka. Siekiant atliepti šiuolaikinės pramonės ir verslo poreikius, sudaryti sąlygas darbdaviams labiau įsitraukti į studentų, t.y. savo būsimų darbuotojų, rengimą, ir buvo atnaujinta KTU pirmosios pakopos Mechanikos inžinerijos studijų programa, įdiegiant išplėstinės praktikos modelį“ – teigia Mechanikos inžinerijos krypties studijų programų vadovas doc. Kęstutis Pilkauskas.

Jau pačios pirmosios diskusijos apie naująjį Mechanikos inžinerijos studijų modelį rodo darbdavių palankų susidomėjimą ir pritarimą jam. UAB „Pakma“, UAB „Techranga“, UAB „Histeel“, AB „Fasa“, UAB „Virenda“ atstovai, su kuriais KTU Mechanikos inžinerijos studijų programą jau daug metų sieja glaudūs bendradarbiavimo ryšiai, palankiai atsiliepia apie išplėstinės praktikos modelio taikymą studijų programose ir nekantriai laukia studentų savo įmonėse.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Tarptautiniame kontrabandos tinkle įsipainiojo lietuviai: genialus planas apeiti Rusijos sankcijas (148)

Šeštame aukšte esančiame bute Sankt Peterburgo Lenino prospekte Nastia Loškina ant virtuvės...

Gyventojai prezidentei už darbą surašė pažymius: kokia Grybauskaitė liks atmintyje? (349)

Per beveik dešimt metų prezidentės Dalios Grybauskaitės populiarumo kreivė nukrito daugiau negu...

Lustų rinka smigo žemyn: 400 mlrd. dolerių vertės pramonės klestėjimas eina į pabaigą (28)

Nuostoliai lustų gamintojų rinkoje praėjusią savaitę tęsiasi, ypač po to, kai JAV...

Monikai Šalčiūtei nenusisekė romanas su Donatu Motiejūnu: buvau apgauta, buvo daug melo (121)

Daugeliui vis dar yra paslaptis, kaip žmonės uždirba pinigus socialiniuose tinkluose dėdami savo...

Profesorius Stukas apie visų giriamą kokosų aliejų: nežinant kaip vartoti, gresia susirgti baisiomis ligomis

Vilniaus universiteto profesorius Rimantas Stukas sako, kad Lietuvos gydytojai suvartoja per mažai...

Vadovu išrinkus Prokopčiuką kyla rimta grėsmė pačiam Interpolui (11)

Trečiadienį nauju Interpolo vadovu gali būti išrinktas Rusijos kandidatas Aleksandras...

Naujo „Mercedes-Benz G63 AMG“ testas: kam rūpi bekelė – kalbame apie įvaizdį už 180 tūkst. eurų (33)

Garsiausia „ Mercedes-Benz “ gamos ikona galima laikyti G klasę. 39-erius metus gaminamas...

Sinkevičius: lentpjūvėms trūksta medienos, bet šalis žaliavą eksportuoja

Ūkio ministras Virginijus Sinkevičius teigia, kad naujos jo pareigos Vyriausybėje privertė į...

Dvejus metus nelaiminčios rinktinės vedlys posto palikti neskuba: ne laikas apie tai kalbėti specialiai DELFI iš Belgrado (44)

Pirmas Tautų lygos turnyras lietuviams prisvilo: C divizione 4 grupėje Lietuvos futbolo rinktinė...

Darbe – kaip namuose: kas turi užtikrinti gerą savijautą dirbant biure

Ekspertai vieningi: šiuolaikiniai darbdaviai, norintys pritraukti ir išlaikyti talentus savo...